• دوشنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400050402394
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر اردبیل:

پژوهشکده تولید واکسن در اردبیل راه‌اندازی شود

پژوهشکده تولید واکسن در اردبیل راه‌اندازی شود

ایسنا/اردبیل رئیس کمیسیون سلامت و بهداشت شورای شهر اردبیل گفت: طرحی در شورای شهر مطرح است تا به پاس زحمات ویروس‌شناس معروف ایران که اهل اردبیل است، پژوهشکده تولید واکسن در اردبیل راه‌اندازی شود.

علیرضا پوستی چهارم مرداد در مراسم تجلیل شورای شهر اردبیل از سازنده واکسن کوایران برکت در شورای شهر اردبیل اظهار کرد: ما به وجود اصغر عبدلی از خطه نخبه‌پرور اردبیل در سطح ملی افتخار می‌کنیم که گام مؤثری را در تولید واکسن ضد کرونا برداشته و نام اردبیل را بار دیگر بر سر زبان‌ها انداخته است.

وی با تمجید از درخشش این محقق و فناور اردبیلی تصریح کرد: اصغر عبدلی به عنوان عضو هیئت علمی انستیتوپاستور ایران مطالعات دامنه‌داری را در یک سال گذشته برای مهار پاندمی کرونا انجام داد تا بالاخره موفق شد ترکیب مناسبی را برای تولید واکسن در مقابله با بیماری کرونا ارائه کند و امروز شاهد تولید و عرضه این واکسن در سطح کشور هستیم.

رئیس کمیسیون سلامت و بهداشت شورای شهر اردبیل گفت:‌ از طرف اهالی اردبیل از این چهره ممتاز و نخبه علمی قدردانی می‌کنیم و این موضوع را یادآور می‌شویم که شورای شهر و شهرداری همواره قدردان چنین چهره‌های علمی است که توانسته‌اند نام و آوازه اردبیل را در سطح دنیا پرآوازه‌تر کنند.

پوستی اردبیل را مهد پرورش نخبگان و استعدادهای ناب ورزشی، علمی، فرهنگی، هنری و... یاد کرد و افزود: شورای شهر و شهرداری از همان روزهای نخست شیوع کرونا به عنوان یک نهاد مردمی فراگیر سعی کرد تا در مقابله با این بحران با تأمین امکانات و تجهیزات مورد نیاز به کمک مردم بشتابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در اولین هفته اسفندماه سال ۹۸ ما شهرداری را ملزم کردیم تا ستاد کرونا را در شهرداری شکل بدهد و تا پایان سال ۹۸ اقدامات اولویت‌دار در دستور کار قرار گرفت و همین برنامه‌ریزی‌ها در سال ۹۹ با گستردگی بیشتر در مقابله با کرونا مد نظر بود.

پوستی از اختصاص ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای حمایت از کادر درمانی و تأمین و توزیع ماسک در سطح شهر و مواد ضد عفونی‌کننده خبر داد و اضافه کرد: شورای شهر و شهرداری اردبیل پا به پای مردم در شرایط کرونایی اقدامات مناسبی را انجام داد تا از شیوع این بیماری جلوگیری کرده و خدمات شهرداری را به سمت الکترونیکی و غیرحضوری به پیش ببرد.

رئیس سابق شورای شهر اردبیل به راه‌اندازی مرکز سلامت شهرداری اردبیل و همچنین راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا اشاره کرد و بیان کرد: همه این اقدامات با هدف مقابله با این بیماری و اثرات آن انجام شد تا سلامت مردم به عنوان اولویت اصلی مورد توجه قرار گیرد.

وی برنامه‌ریزی شورای شهر و شهرداری را در ارتقاء سلامت مردم و افزایش تحرک‌بخشی به شهروندان یادآور شد و ادامه داد: در شورابیل پیست سلامت و دوچرخه‌سواری راه‌اندازی شد و به تناسب آن سعی کردیم تا برخی فعالیت‌های ورزشی را تقویت کرده و حتی برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری در سطح شهر داشتیم که به دلیل کمبود اعتبارات و بودجه اجرای آنها با تأخیر و تعلل روبه‌رو شد.

پوستی اظهار کرد: امیدواریم شورای ششم کارهای بر زمین مانده را در حوزه ارتقاء سلامت شهروندان پیگیری کرده و به سرانجام برساند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ما از نخبگان و چهره‌های تأثیرگذار اردبیلی در سطح ملی انتظار داریم تا برای زادگاه خودشان کار برجسته و شاخصی را انجام دهند که از دکتر عبدلی نیز انتظار می‌رود در بحث ویروس‌شناسی، راه‌اندازی پژوهشکده‌ای در این زمینه و یا خط تولید واکسن در اردبیل رایزنی‌ها و پیگیری‌های لازم را با همراهی مسئولان استان انجام دهد.

پوستی گفت:‌ طرحی را در شورای شهر در حال تهیه و تصویب داریم تا پژوهشکده تولید واکسن یا خط تولید واکسن در اردبیل با حمایت مسئولان راه‌اندازی شود تا تجلیل و تکریم نخبگان علمی به انجام برسد.

وی پیشنهاد کرد تا اردبیل با داشتن محققان برجسته وارد تولید واکسن شده و پژوهشکده‌ای در این زمینه در اردبیل راه‌اندازی شود که قطعا همبستگی محققان، پژوهشگران و پیگیری مسئولان در این زمینه می‌تواند راهگشا باشد.

رئیس کمیسیون سلامت و بهداشت شورای شهر اردبیل افزود: هیچ واکسنی ایمنی صد درصدی ایجاد نمی‌کند ولی واکسن کوایران برکت بهترین شرایط را در ایمنی بیشتر در برابر بیماری کرونا به وجود می‌آورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha