• چهارشنبه / ۱۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400041611687
  • خبرنگار : 50022

سخنگوی هیئت عالی نظارت بر انتخابات البرز:

نتیجه انتخابات شورای شهر فردیس احتمالاً تغییر کند

نتیجه انتخابات شورای شهر فردیس احتمالاً تغییر کند

ایسنا/البرز سخنگوی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در البرز، گفت: شکایات و گزارش‌ها از تخلفات انتخاباتی در استان البرز توسط هیئت نظارت در حال بررسی است و سعی می‌کنیم نتایج نهایی را روز پنجشنبه ۱۷ تیرماه اعلام کنیم.

علیرضا عباسی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص زمان اعلام نتایج نهایی انتخابات شوراها در استان گفت: بعد از پایان انتخابات، رسیدگی به شکایات توسط هیئت نظارت شهرستان‌ها در دستور کار قرار گرفت و این هیئت‌ها نظر خود را به هیئت نظارت استان ارسال کردند.

عباسی ادامه داد: بعد از آن هیئت نظارت استان سریعاً بررسی‌های خود را به صورت شهر به شهر آغاز کرد. رسیدگی به اعتراضات و شکایات از اهمیت زیادی برخوردار است و هیئت نظارت نمی‌تواند بدون دلایل محکم آرای نامزدی را باطل کند به همین دلیل به شکایات و گزارش‌ها با حساسیت خاصی رسیدگی می‌شود و سعی می‌کنیم تا روز پنجشنبه ۱۷ تیرماه به جمع‌بندی نهایی برسیم و نتیجه را اعلام کنیم.

وی با بیان اینکه هیئت نظارت به جز شهر کرج، هنوز نتایج انتخابات هیچ کدام از شهرهای استان را تأیید نکرده است، گفت: در کرج به دلیل اینکه انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شده بود با مشکل کمتری مواجه بودیم به همین دلیل روند رسیدگی به گزارش‌ها سریعتر انجام و نتیجه نهایی اعلام شد.

این نماینده البرز در مجلس شورای اسلامی در خصوص بازشماری آرا در فردیس هم اعلام کرد: ۱۰ درصد آرا در فردیس بازشماری شد و ممکن است نتیجه نهایی نسبت به نتیجه اولیه تغییراتی داشته باشد البته تغییر به این صورت که رتبه یک عضو منتخب در بین سایر منتخبین جابجا شود.

وی با بیان اینکه عمده شکایات در سایر شهرها مربوط به خرید رأی بوده و در برخی حوزه‌ها این موضوع قابل توجه است، گفت: با توجه به این تخلفات قابل توجه، احتمالاً آرا نامزدهای متخلف در برخی صندوق‌ها باطل شود ولی اینکه ابطال آرا در نتیجه نهایی چقدر اثرگذار باشد هنوز مشخص نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۶ ۱۷:۲۱

سلام خدا قوت جناب عباسی تخلفات زیادی ما دیدیم حتی در شمردن رای ها تند خواندن وخستگی را بهونه کردن مااز شما عدالت می خواهیم