• یکشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400040603888
  • خبرنگار : 50294

مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد:

شرکت بیش از ۲۹۰۰۰ داوطلب کردستانی در آزمون کنکور سراسری

شرکت بیش از ۲۹۰۰۰ داوطلب کردستانی در آزمون کنکور سراسری

ایسنا/کردستان مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از شرکت ۲۹ هزار و ۴۳ داوطلب استان در آزمون کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: همزمان با سراسر کشور آزمون کنکور سراسری نهم لغایت ۱۲ تیرماه در استان برگزار می‌شود.

رشید قربانی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: آزمون کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ با رقابت ۲۹ هزار و ۴۳ داوطلب در رشته های هنر، ریاضی و فیزیک، انسانی، تجربی و زبان های خارجه از روز ۹ لغایت ۱۲ تیرماه همزمان با سراسر کشور در حوزه های آزمونی استان برگزار می شود.

وی افزود : آزمون کنکور سراسری رشته هنر صبح روز چهار شنبه نهم تیر، آزمون رشته ریاضی و فنی و انسانی صبح روز پنج شنبه دهم تیر ، آزمون تجربی صبح روز جمعه ۱۱ تیر و آزمون زیانهای خارجی صبح روز شنبه ۱۲ تیرماه برگزار می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: آزمون کنکور سراسری با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری در شهرهای سنندج، مریوان، سقز، بانه، دیواندره، بیجار، کامیاران، قروه، دهگلان و سروآباد برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه از مجموع ۲۹ هزار و ۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون سراسر سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۶ هزار و ۲۹۶ نفر دختر و ۱۳ هزار و ۷۹۷ نفر پسر هستند به آمار داوطلبان شرکت کننده به تفکیک رشته پرداخت و گفت: در گروه آزمایشی ریاضی۲ هزار و ۱۴۱ نفر، گروه آزمایشی تجربی ۱۲ هزار و ۴۳۸ نفر، در گروه آزمایشی انسانی ۸ هزار و ۴۷۴ نفر ، در گروه آزمایشی هنر، دو هزار و ۸ نفر و در گروه آزمایشی زبان های خارجه نیز سه هزار و ۹۸۲ نفر شرکت کرده اند .

قربانی در پایان به زمان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون کنکور سراسری نیز اشاره کرد و گفت: داوطلبان کنکور سراسری از روز یکشنبه ۶/ ۴ / ۱۴۰۰ تا روز سه شنبه ۸ / ۴ / ۱۴۰۰  می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org  نسبت به پرینت کارت ورود به جلسه خود اقدام نمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha