• شنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۷:۳۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400032922289

خیرین در فارس کتابخانه سیار راه می‌اندازند

خیرین در فارس کتابخانه سیار راه می‌اندازند
عکس آرشیوی است.

ایسنا/فارس رئیس هیئت مدیره شبکه مجمع خیرین استان فارس تاکید کرد که موضوع راه‌اندازی کتابخانه سیار در این استان از سوی مجمع خیرین و تا رسیدن به سرانجام، دنبال می‌شود.

دکتر محمدهادی ایمانیه، در دومین جلسه انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان فارس پیشنهاد داد که یک قراداد همکاری بین نهاد کتابخانه‌های عمومی در استان فارس و دانشگاه‌های علوم پزشکی در راستای ترویج کتابخوانی منعقد شود.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، ایمانیه گفت: با فراهم شدن بستر این همکاری، می‌توان ایجاد کتابخانه در بیمارستان‌ها و مراکز و خانه‌های بهداشت استان فارس را دنبال و بستری برای ترویج کتابخوانی فراهم کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با یادآوری اینکه قریب به ۱۲۰۰ خانه بهداشت زیر نظر این دانشگاه فعالیت دارد، خاطرنشان کرد: با ایجاد کتابخانه در مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌ها، مراجعان به این مراکز می‌توانند از بستر فرهنگی ایجاد شده استفاده کنند.

 ایمانیه با بیان اینکه این طرح می تواند از فارس شروع شود و در دیگر نقاط کشور تسری یابد، خواستار همکاری صداوسیما و شهرداری شیراز در انعکاس بیشتر اقدامات خیرین در حوزه کتابخانه ها و تشویق به مشارکت در این حوزه شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه کتابخانه های عمومی با همکاری خیرین کتابخانه ساز استان طرحی را برای روستاهای استان فارس در دست دارد، گفت: با سرانجام رسیدن این طرح، در قالب خدمات سیار کتابخانه ای، تعدادی از روستای فارس از نعمت کتابخانه برخوردار می شوند.

روح الله منوچهری با اشاره به اینکه انجمن خیرین کتابخانه ساز باید پویاتر شود، عنوان کرد: با اتمام دوره هیات مدیره انجمن، انتخابات هیات مدیره خیرین به زودی انجام خواهد شد. و برنامه های این انجمن برای توسعه کتابخانه های عمومی دنبال خواهد شد.

کیوان نیازی اردکانی مدیرکل امور اجتماعی استانداری فارس در این نشست با قدردانی از زحمات خیرین تاکید کرد: توسعه کتابخانه ها در کنار فعالیت های خیرین، به همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی و  توسعه زیرساختی نیاز دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha