• شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400030100169
  • خبرنگار : 50006

فرمانده سپاه ناحیه اهر:

عشایر غیور و غیرتمند ایران، حافظان مرزهای انقلاب و میهن اسلامی هستند

عشایر غیور و غیرتمند ایران، حافظان مرزهای انقلاب و میهن اسلامی هستند

ایسنا/آذربایجان شرقی فرمانده سپاه ناحیه اهر، عشایر را مردمی غیور، غیرتمند و حافظان مرزهای انقلاب و میهن اسلامی برشمرد.

سرهنگ پاسدار موسی صفی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن گرامیداشت هفته بسیج عشایری، افزود: عشایر به تعبیر امام خمینی (ره) ذخایر انقلاب هستند و هر جا که نیاز به حضور عشایر در صحنه‌های انقلاب از جمله دفاع از مرزها، راهپیمایی‌ها، شرکت در انتخابات و ‌... بوده همواره در صحنه حاضر و آماده هستند.

وی افزود: مردم فهیم و غیور عشایری شهرستان اهر در بحث بیماری کرونا ویروس برنامه‌های متنوعی انجام داده‌اند که از جمله آن می‌توان به قربانی کردن بیش از ۱۰ راس گوشت دام در مراسمات و ایام مختلف سال و توزیع گوشت قربانی به آسیب دیدگان کرونایی در مناطق مختلف این شهرستان اشاره کرد.

وی گفت: عشایر اهر در گرامیداشت یاد و نام سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی نیز برنامه‌های متعدد و یادواره‌های شهدا برگزار کردند و با حضور پرشور خود در این مراسمات یاد و نام سردار بزرگ اسلام را گرامی داشتند.

سرهنگ پاسدار صفی در خصوص حمایت و رسیدگی سپاه به مشکلات جامعه عشایری در قالب گروه‌های جهادی و کمک‌های مومنانه نیز افزود: در این راستا سپاه و بسیج همیشه در کنار عشایر بوده و در بهبود معیشت، آبرسانی، ایجاد راه روستایی و سایر خدمات مردم یاری از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اند و نخواهند کرد.

وی در خصوص فعالیت گروه‌های جهادی در مناطق عشایری اهر نیز گفت: گروه‌های جهادی به خصوص تیم‌های جهادی پزشک عمومی، دندانپزشکی، روانپزشکی، در بحث زنان و زایمان و آموزش سبک زندگی برنامه‌های متعددی در ییلاقات و قشلاقات عشایری انجام شد و تاکنون نیز بیش از چهار مورد میز خدمت گروه جهادی در مناطق عشایری برگزار شده است.

وی از تشکیل حوزه عشایری در سال جدید خبر داد و گفت: امسال با افزایش پایگاه‌های مقاومت عشایری سعی در تشکیل حوزه عشایری مشابه حوزه مقاومت روستایی خواهد شد و برای این منظور در گام اول با افزایش ۱۲ پایگاه در مناطق عشایری، گامی اساسی در تشکیل حوزه عشایری و انجام خدمات به این قشر زحمتکش و غیور جامعه برداشته می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه اهر به ایجاد اشتغال در مناطق روستایی نیز اشاره کرد و گفت: برای ایجاد تعاونی‌های کوچک و همپوشانی برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی صندوق‌های خرد روستایی ایجاد شده است که بسیجیان می‌توانند با عضویت در این صندوق‌های روستایی و به دنبال آن حرفه آموزی در یکی از رشته‌های فنی و حرفه‌ای نسبت به درخواست وام اشتغال اقدام کنند.

وی افزود: در این راستا با هدف ایجاد اشتغال در قالب بنگاه‌های زود بازده اقتصادی در سال گذشته برای ۱۲ نفر وام اشتغال اختصاص یافته که امیدوارم در سال جدید این تعداد افزایش پیدا کند.

وی هم‌چنین از آمادگی سپاه در راستای حمایت از افراد کاربلد و ماهر که بخواهند در جهت ایجاد اشتغال در منطقه حرکت کنند خبر داد و گفت: سپاه آماده ارائه هرگونه کمک و تسهیلات کم بهره به افراد متقاضی است تا این افراد بتوانند کارهای اولیه خود را انجام دهند.

سرهنگ پاسدار صفی در خصوص اشتغال جوانان تحصیل کرده و جویای کار بسیجی در شهرستان اهر نیز گفت: از مسئولان درخواست داریم در صورت هرگونه ایجاد اشتغال در کارخانجات، مکان‌های تولیدی و صنعتی اولویت استخدامی بسیج را در نظر بگیرند و در جذب نیرو نیز با توجه به مساوی بودن متقاضیان کارت بسیجی نیز در اولویت استخدامی قرار گیرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha