• سه‌شنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99122619872
  • خبرنگار : 71477

درخواست کره جنوبی از همسایه شمالی برای موضعی "قابل انعطاف" و پیروی از توافق نظامی

درخواست کره جنوبی از همسایه شمالی برای موضعی "قابل انعطاف" و پیروی از توافق نظامی

پس از آنکه پیونگ‌یانگ در واکنش به مانور نظامی مشترک سئول با آمریکا تهدید کرد که توافق نظامی دو کره را بر هم می‌زند، وزارت دفاع کره جنوبی امروز (سه‌شنبه) از کره شمالی خواست تا موضع قابل انعطافی اتخاذ کند و این توافق نظامی را اجرا کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، "کیم یو-جونگ"، خواهر کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی این تهدید را مطرح کرد و کره جنوبی را به خاطر ادامه مانورهای نظامی فصل بهار با آمریکا به خصومت و دشمنی متهم کرد؛ مانورهایی که هشت مارس آغاز شد و تا پنجشنبه ادامه دارد.

"بو سئونگ-چان"، سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در کنفرانسی خبری گفت: همان‌طور که تکرار کرده‌ایم، مانور مشترک کره جنوبی-آمریکا یک مانور پُست فرماندهی است که به طور منظم برگزار شده و ماهیتش دفاعی است.

وی افزود: موضع ما این است که کره شمالی باید برای ایجاد صلح دائمی و محکم در شبه‌جزیره کره، یک موضع قابل انعطاف اتخاذ کند و به عنوان مثال به پیشنهاد گفت‌وگوی ما پاسخ دهد.

براساس توافق جامع نظامی ۲۰۱۸، دو کره با توقف اقدامات خصمانه علیه یکدیگر موافقت کرده و مناطق حائلی را در امتداد مرزهای هوایی، زمینی و دریایی خود ایجاد کردند تا تنش‌ها را کاهش دهند و از درگیری‌های تصادفی جلوگیری‌کنند.

بو سئونگ-چان تاکید کرد: این توافق نقش قابل توجهی در حفظ صلح و ثبات در شبه‌جزیره کره ایفا کرده و تنش‌های نظامی نیز به لطف این توافق کاهش یافته‌اند.

خواهر رهبر کره شمالی همچنین گفت، پیونگ‌یانگ سازمان خود درخصوص رسیدگی به مذاکرات و امور بین مرزی را منحل می‌کند چرا که دیگر دلیلی برای وجود چنین سازمانی وجود ندارد.

این بیانیه یک روز پیش از سفر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و لیود آستین، وزیر دفاع آمریکا به سئول برای مذاکرات ائتلافی "۲+۲" با همتایان کره‌ جنوبی خود منتشر شد؛ جایی که انتظار می‌رود کره شمالی یکی از موضوعات کلیدی باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha