• دوشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403041107500
  • خبرنگار : 71660

مقام صهیونیست: هدف از حمله الشجاعیه، جلوگیری از تجدید قوای حماس است

مقام صهیونیست: هدف از حمله الشجاعیه، جلوگیری از تجدید قوای حماس است

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی می‌نویسد، حمله ارتش رژیم صهیونیستی به محله الشجاعیه در شمال نوار غزه نشان می‌دهد چقدر «سخت» است اینکه این رژیم بخواهد به هدف خود مبنی بر «حذف حماس» دست یابد.

به گزارش ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی چهارشنبه از آغاز یک حمله زمینی در محله الشجاعیه شهر غزه برای از بین بردن زیرساخت‌های جنبش حماس خبر داد و اعلام کرد عملیات آن بر اساس داده‌های اطلاعاتی بوده که حاکی از حضور نیروهای حماس و زیرساخت‌های نظامی آن در این منطقه است.

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی می‌نویسد، حمله ارتش رژیم صهیونیستی به محله الشجاعیه در شمال نوار غزه نشان می‌دهد چقدر «سخت» است اینکه این رژیم بخواهد به هدف ادعایی خود مبنی بر «حذف حماس» دست یابد.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از تحلیلگران امنیتی می‌نویسد: «اسرائیل در خطر غرق شدن در یک درگیری بلند مدت با حماس است.»

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته است که او بدون «پیروزی قاطعانه» در برابر حماس به جنگ پایان نخواهد داد و این درحالیست که ارتش رژیم صهیونیستی ماه گذشته علنا اعلام کرد «نابودی تمام حماس هدفی غیر قابل دستیابی است.»

«جوست هیلترمن» مدیر برنامه «خاورمیانه» و شمال آفریقا در گروه بین‌المللی بحران می‌گوید: «این یک باتلاق است. این یک درگیری با شدت کم برای مدت طولانی خواهد بود. شما می‌توانید از عملیات نظامی برای جابه‌جایی حماس به قسمت‌های مختلف غزه استفاده کنید اما در نهایت آنها از طریق تونل‌های زمینی به جای اول خود بازمی‌گردند. آنها هر روز نیروهایی جدیدی جذب می‌کنند.»

مقام صهیونیست: هدف از حمله الشجاعیه، جلوگیری از تجدید قوای حماس است
محله الشجاعیه شهر غزه

در همین حال یکی از مقامات ارشد صهیونیستی به روزنامه وال استریت ژورنال می‌گوید: «هدف عملیات الشجاعیه جلوگیری از حماس نسبت به تشکیل مجدد و تجدید قوای حماس بوده است. حماس در تلاش است تا از آنجا با شلیک خمپاره و موشک از بالای زمین و هم‌چنین از طریق تونل‌هایش به اسرائیل حمله کند. ما اجازه نخواهیم داد چنین چیزی رخ دهد. ما هر جا که ببینیم تلاشی برای تجدید قوا یا تلاش برای وارد کردن انواع تسلیحات صورت می‌گیرد، بارها و بارها مانور خواهیم داد.»

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در این باره به نقل از منابع نظامی اعلام کرد عملیات ارتش در الشجاعیه به مدت چند هفته ادامه خواهد داشت و هدف آن جمع‌آوری اطلاعات برای آزادی اسراست.

ارتش رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند که قصد دارد تونل‌ها به خصوص آنهایی که برای حمله به اسرائیل استفاده می‌شوند، «نابود» کند.

تحلیلگران نظامی می‌گویند که حماس نیروهای مسلح خود را از جایی به مکان دیگر منتقل کرده است و اغلب از درگیری مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی برای زنده ماندن و راه‌اندازی یک «کارزار چریکی» با استفاده از «تاکتیک‌های حمله و گریز» اجتناب می‌کند.

«اساف اوریون» پژوهشگر ارشد در «موسسه مطالعات امنیت ملی» مستقر در تل‌آویو و رئیس سابق بخش برنامه‌ریزی استراتژیک ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید: «من باور نمی‌کنم که حماس به دنبال یک نبرد گسترده باشد که در آن همه نیروهایش در میدان منتظر هستند تا ما آنها را به پایان برسانیم. آنها در اطراف حرکت می‌کنند و از حضور گسترده اجتناب می‌کنند زیرا روی حفظ نیروهایشان متمرکز هستند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha