• چهارشنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99112922054
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون امور بازرگانی سازمان صمت استان اصفهان:

دلالان عامل گرانی بازار میوه در اردستان هستند

دلالان عامل گرانی بازار میوه در اردستان هستند

ایسنا/اصفهان معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان اصفهان یکی از عوامل اصلی گرانی در بازار میوه اردستان را وجود زیاد دلال ها عنوان کرد و گفت: اداره صمت و اتاق اصناف با برنامه ریزی باید واسطه ها را حذف کنند.

اسماعیل نادری، امروز (چهارشنبه-۲۹ بهمن ماه) در حاشیه بازدید از واحدهای صنفی شهرستان اردستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونا و وضعیت اقتصادی که در کشور وجود دارد واحدهای صنفی آسیب های جدی را دیدند و تبعات آن را می شود در کسب و کار آنها مشاهده کرد، ولی چون بنگاه خدماتی هستند موظف هستند طبق قوانین و آیین نامه به مردم خدمات ارایه دهند.

وی افزود: اتحادیه های صنفی باید کمیسیون های تخصصی را در رسته های شغلی و کمیسیون های حل اختلافات و شکایات اصناف را برای رسیدگی به شکایت های مردمی راه اندازی کند.

به گزارش ایسنا، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت اصفهان تصریح کرد: سرانه نان در اردستان بسیار بالا است. کیفیت نان در شهرستان اردستان بسیار خوب است، ولی مصرف کنجد برای آرد یارانه ای ممنوع است، ولی تصمیم گیری برای ذائقه مردم به عهده کارگروه آرد و نان شهرستان گذاشته شده است.

نادری تاکید کرد: نانواها موظف هستند نان ساده در نانوایی خود داشته باشند و هیچ مشتری ملزم به خرید نان کنجدی نیست. همچنین قیمت انواع نان با وزن کنجد باید در محل نانوایی نصب شود.

وی در خصوص گرانی قیمت میوه در اردستان با بیان اینکه افزایش قیمت میوه در کل کشور وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه توان خرید خانواده ها پایین آمده گلایه مردم هم بیشتر شده است.

 معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت اصفهان، خاطرنشان کرد: در اردستان ناهماهنگی وجود دارد و بیشتر باید از اصنافی که حقوق مصرف کنندگان را رعایت می کنند حمایت  شود تا واسطه ها حذف شوند.

نادری یکی از عوامل اصلی گرانی در بازار میوه شهرستان اردستان را وجود زیاد دلال ها عنوان کرد و گفت: نظارت و بازرسی ها باید بیشتر شود و اداره صمت و اتاق اصناف با برنامه ریزی باید واسطه ها را حذف کنند. اداره صمت موظف است اگر گزارشی از سمت فروشندگان میوه مبنی بر سوءاستفاده دلال ها دریافت کرد برخورد جدی کند.

وی با بیان اینکه اردستان قطب تولید مرغ استان و یکی از شهرستان های تاثیرگذار کشور در تولید مرغ است، گفت: شهرستانی با این ظرفیت نباید شاهد افزایش قیمت مرغ در آن باشیم. شرکت تعاونی تولید مرغ گوشتی شهرستان به همراه جهاد کشاورزی اردستان باید برنامه ریزی داشته باشند تا مرغ با کمترین قیمت به دست مصرف کننده برسد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان اصفهان گفت: قیمت مرغ یک موضوع مشخص است و روز گذشته در کارگروه تنظیم بازار استان مصوب شد که قیمت مرغ زنده ۱۴۴۰۰ و قیمت مصرف کننده ۲۱۵۰۰ تومان لحاظ شود، در غیر این صورت واحدهای صنفی تخلف کردند و باید جریمه شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha