• سه‌شنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99111410590
  • منبع : نمایندگی همدان

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان هشدار داد

ضرورت ارتقاء شاخصه‌های امنیتی ساختمان‌های در حال احداث در همدان

ضرورت ارتقاء شاخصه‌های امنیتی ساختمان‌های در حال احداث در همدان

ایسنا/همدان معاون قضایی دادگستری کل استان همدان هشدار داد: در فرآیند ساختمان‌سازی ضرورت دارد نسبت به ارتقاء شاخصه های امنیتی بناهای در حال احداث اقدام شود؛ برای نمونه دوربین‌های مداربسته در ساختمان‌ها بازدارنده است و فیلم دوربین‌های موجود در محل بروز جرم‌هایی مانند سرقت در روند پرونده‌های قضایی نیز بسیار راهگشا هستند.

عباس نجفی در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان همدان، مطرح کرد:  بحث سرقت جزء جرائمی است که غالب جوامع همواره با آن مواجه بوده‌اند و باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود آن را به حداقل میزان ممکن برسانیم.

وی ادامه داد: در حوزه کاهش سرقت پلیس با همکاری دستگاه قضایی اقدامات خوبی صورت گرفته اما باید سازوکارهای مناسبی اتخاذ شود تا پیشگیری ثانویه از جرم سرقت نیز صورت پذیرد چراکه سارقان نه تنها اموال شهروندان را بلکه امنیت آنها را نیز مورد هدف و آسیب قرار داده است.

نجفی با تأکید بر اینکه ورود سارقان به جرمی خصوصی یا دولتی موجب بروز احساس ناامنی در میان اعضای اجتماع می‌شود، افزود: از ظرفیت موجود دستگاه‌ها باید در راستای تجهیز به سامانه‌های الکترونیکی از جمله نصب دوربین‌های مدار بسته استفاده کرده همچنین از ظرفیت شب‌گردها، گشت رضویون بسیج و نهادهای مردمی در راستای ایمن‌سازی محلات در پیشگیری از سرقت استفاده کنیم.

معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات صورت گرفته نشانگر کنترل بیشتر و عدم افزایش میزان سرقت در استان است اما لازم است با تلاش بیشتر و همگانی در کاهش این پدیده شوم اقدام کنیم.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان نیز گفت: در تداوم برگزاری جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان جلسه امروز با هدف ناامن‌سازی محیط و سلب ابزارها و فرصت‌های ارتکاب جرم سرقت و نیز موضوع ارتقاء مداخلات امنیتی انتظامی از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان برگزار شد.

حسین عسگری اظهار کرد: جلسه امروز با توجه به لزوم اتخاذ اقدامات مؤثر در جهت کاهش سرقت با حضور مدیران دستگاه‌های مربوطه و رؤسای دوائر(پلیس) استان تشکیل شد و راهکارهای مناسب در جهت پیشگیری از وقوع سرقت در این شورا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی ادامه داد: موضوع اجرای بسته حفاظتی و امنیتی توسط مشاغل حساس در واحدهای صنفی در استان و نیز پیشگیری از سرقت اموال دولتی، عمومی و تجهیزات شبکه توزیع برق از مباحث مطروحه در این جلسه بود و پیشنهاد شد تا با همکاری سازمان نظام مهندسی و شهرداری‌ها ترتیبی اتخاذ شود تا در راستای پیشگیری از سرقت از منازل در کلیه ساخت‌وسازهای جدید قبل از صدور پایان کار، تأییدیه از پلیس اماکن از حیث مسائل امنیتی دریافت شود که این پیشنهاد در دست بررسی خواهد بود

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان، عسگری بیان کرد: لازم است ضمن تقویت اطلاع‌رسانی در زمینه هشدارهای انتظامی به منظور پیشگیری از سرقت به شهروندان در حوزه‌های مختلف از ظرفیت پارکبانان شهرداری به عنوان همیاران پلیس با ارائه آموزش‌های لازم در راستای پیشگیری از سرقت در محلات نیز استفاده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha