• سه‌شنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99111410431
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور:

اصفهان ظرفیت همکاری با نهادها و سازمان‌های بین المللی را دارد

اصفهان ظرفیت همکاری با نهادها و سازمان‌های بین المللی را دارد

ایسنا/اصفهان رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور گفت: اعطای نشان کاندیداتوری شهر دوستدار کودک یونیسف به اصفهان می تواند آغاز راه پیوستن دیگر شهرهای کشور به شبکه شهرهای دوستدار کودک باشد و ایران با راهبری اصفهان بیشترین شهر دوستدار کودک را داشته باشد.

رحیم ساکی امروز (سه شنبه- ۱۴ بهمن ماه) در آیین اعطای نشان کاندیداتوری شهر دوستدار کودک یونیسف به اصفهان که در هتل آسمان برگزار شد، اظهار کرد: اصفهان همواره در امور بین المللی و دیپلماسی شهری، پیشرو بوده و اعلام آمادگی داشته است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر ۱۲ شهر ایران نیز پیشنهاد پایلوت شهرهای دوستدا کودک هستند، افزود: دیپلماسی شهری دریایی از اقدامات را در بردارد. در نظر داشتیم شهرهای دیگر کشور نیز در عرصه دیپلماسی وارد شوند، خوشبختانه اصفهان همواره خودجوش است و یک شهر بین المللی است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور اضافه کرد: اصفهان در دیگر عرصه های دیپلماسی بین المللی همچون شهر دوستدار سالمند، اعطای خواهرخواندگی با دیگر شهرهای جهان، شهر خلاق و ... نیز پیشرو بوده است.

ساکی با تاکید براینکه تمام آرزوی بشر در دستان کودکان است، تصریح کرد: تمام آرزوی های خوب همچون صلح، داشتن جهانی عاری از فقر، خشونت و مواد مخدر در دستان کودکان است و اگر کودکان نباشند هیچ آینده و امیدی نخواهیم داشت.

وی بر ضرورت توجه به حاشیه شهرهای بزرگ و مناطق کمتر برخوردار و کودکان این بخش ها تاکید کرد و گفت: در شهرهای بزرگ امکانات موجود است، نه تنها در مرکز شهرها بلکه در حاشیه شهرها نیز باید بیشتر به فکر کودکان باشیم.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور تحقق رسیدن به این امیدها را در گرو همدلی و هم افزایی بیشتر دانست و افزود: یکی از بهترین هم افزایی ها در دریافت اعطای این نشان محقق شد.

ساکی با بیان اینکه شهرهای دوستدار کودک دارای استانداردهای خاص در دنیا است، اظهار کرد: این استانداردها عاری از روح شرقی است و معتقدم با هنر، زیبایی و فرهنگ اصفهان می توان به آن روح بخشید و می توانیم استانداردها را در سطح جهان بالا ببریم.

وی خطاب به نماینده یونیسف در ایران از اعلام آمادگی اصفهان در میزبانی اولین اجلاس بین المللی شهرهای دوستدار کودک را پیشنهاد داد و گفت: اصفهان ظرفیت و پتانسیل برگزاری چنین اجلاسی را دارد و از شما می خواهم این موضوع را در یونیسف قرار دهید.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور با بیان اینکه سازمان های بسیاری در ایران وجود دارد که ظرفیت های آنها ناشناخته است، تاکید کرد: این نوید را می دهم که اصفهان ظرفیت همکاری با تمام نهادها و سازمان های بین المللی را دارد.

ساکی ابراز امیدواری کرد که اعطای این نشان آغاز راه پیوستن دیگر شهرهای کشور به شبکه شهرهای دوستدار کودک باشد و ایران بتواند با راهبری اصفهان بیشترین شهر دوستدار کودک را داشته باشد.

به گزارش ایسنا، امروز سه شنبه- ۱۴ بهمن ماه در مراسمی تفاهم نامه همکاری وزارت کشور، شهرداری اصفهان و دفتر یونیسف در ایران به منظور اعطای نشان کاندیداتوری شهر دوستدار کودک یونیسف به اصفهان به امضا رسید و اصفهان لوگوی شهرهای دوستدار کودک را دریافت کرد.

در حاشیه این مراسم، نمایشگاه نقاشی کودکان به نمایش درآمد و لوگوی طراحی شده توسط کودک اصفهانی و همچنین تمبر شهردوستدار کودک رونمایی شد.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha