• یکشنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۹:۱۵
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99111209006
  • منبع : نمایندگی قزوین

حجت‌الاسلام ابوترابی:

تنها راه دستیابی به قدرت، رسیدن به مرزهای دانش و فناوری است

تنها راه دستیابی به قدرت، رسیدن به مرزهای دانش و فناوری است

ایسنا/قزوین امام جمعه موقت تهران گفت: تنها راه دستیابی به قدرت، رسیدن به مرزهای دانش و فناوری است و جمهوری اسلامی قدم‌های بلندی در این حوزه برداشته است و کاروان ایران قدرت علمی بالایی دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در شورای اداری استان قزوین که امروز ۱۲ بهمن در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: بدون تردید بعد از ظهور اسلام و استقبال از پیامبر اکرم (ص) و آیات نورانی وحی، مهم‌ترین حادثه در تاریخ چند هزار ساله ایران و منطقه رویداد پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ بود، این رویداد منشأ یک تحول و دگرگونی در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی بود و معادلات سیاسی بین‌المللی را تغییر داد.

وی افزود: پیروزی انقلاب موجب جابه‌جایی قطعی نظام سلطه و قدرت‌های مسلط بر جهان شد، بعد از ۲۵۰۰ سال نظام‌های سیاسی با فاصله از توده‌های مردم، در ایران اسلامی یک نظام برآمده از اراده ملت شکل گرفت، جمهوری اسلامی ایران فرزند مشروع اراده ملت ایران است آن هم اراده اکثریت قاطع، بیش از ۹۰ درصد مردم در تولد انقلاب نقش داشتند و مشارکت کردند و با رأی به قانون اساسی وفاداری خود به نظام سیاسی شکل گرفته را نشان دادند، این امر در تاریخ سیاسی جهان نمونه‌ای بی‌نظیر است.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: هویت اسلامی انقلاب یکی دیگر از ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران است، این هویت اسلامی با مدیریت و رهبری یک مرجع تقلید و شخصیتی که زعامت دینی جامعه را در دست داشت معنا و با پافشاری امام و ملت ایران بر پیوند نظام با اسلام و خلق جمهوری اسلامی تبلور پیدا کرد.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی را با قرآن و اهل‌بیت (ع) و با آموزه‌های اسلامی می‌شناسند، هویت اسلامی نظام که از پشتوانه عظیم روحانیت، مرجعیت و علما برخوردار است بر کسی پوشیده نیست، انقلاب اسلامی با این ویژگی تبلور یافته و بیش از چهار دهه در این راه ادامه دارد.

ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: اعجاز تولد انقلاب نسبت به اعجاز پایداری انقلاب در طول چهاردهه کوچک‌تر است، ماندگاری نظام در طول چهار دهه در مقابل همه قدرت‌های استکباری و نظام‌های مسلط در جهان با مدیریت آمریکا است.

وی بیان کرد: مهم‌ترین دستاورد نظام جمهوری اسلامی در طول ۴ دهه گذشته، راهیابی اندیشه و مبانی تفکر سیاسی امام به دنیای اسلام است، امروز کشورهای منطقه به دو دسته تقسیم شدند کشورهایی که در کنار اندیشه امام و رویاروی کشورهای سلطه هستند و کشورهایی که حافظ منافع آمریکا و دست‌نشانده غرب در منطقه هستند.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: این معجزه بزرگی است که انقلاب اسلامی از مرزها فراتر رفته است، انقلاب اسلامی را در غرب آفریقا در آسیا و سراسر منطقه مهم و حساس جنوب غربی آسیا مشاهده می‌کنیم. امروز همان اندیشه و تفکر امام (ره) در کشور حساس و بسیار کلیدی لبنان حرف اول را می‌زند، معجزه بزرگی است که امروز تفکر اندیشه مقام معظم رهبری در یمن مدیریت این کشور را در دست دارد.

عراق و سوریه متحدان کلیدی جمهوری اسلامی

وی اظهار کرد: امروز کشورهایی مانند عراق و سوریه متحدان کلیدی جمهوری اسلامی هستند، انقلابی که در طول چهار دهه بتواند این‌گونه مرزها را طی کند و نظام‌های سیاسی را سامان دهد و قدرت منطقه‌ای فراهم کند اعجاز بزرگی است.

ابوترابی فرد یادآور شد: هیچ سیاستمداری فکر نمی‌کرد که بعد از ۴۰ سال انقلاب در این جایگاه قرار بگیرد همان‌طور که هیچ تحلیلگر سیاسی فکر نمی‌کرد که در دفاع مقدس ایران پیروز شود، هر روز شاهد افزایش اقتدار محور مقاومت، افزایش اقتدار امت اسلام و افول اقتدار غرب هستیم.

وی با اشاره به افزایش اقتدار ایران و کشورهای متحد آن در منطقه به برکت انقلاب، افزود: چندین دهه قبل و در زمانی که چند سالی بیشتر از تولد رژیم نامشروع صهیونیستی نمی‌گذشت، آن‌ها در جنگ ۶ روزه موفق به شکست اعراب که به رهبری مصر بود شدند و سرزمین‌های اشغالی را سه برابر توسعه دادند، اما چند دهه بعد به برکت انقلاب اسلامی، این رژیم در جنگ ۳۳ روزه با لبنان، از پس حزب‌الله که به تأسی از انقلاب و نهضت امام خمینی (ره) تشکیل شده برنیامدند و آتش‌بس اعلام و به شکست خود اذعان کرد که این‌ها عظمت انقلاب اسلامی ما را نشان می‌دهد.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: در ابعاد داخلی نیز انقلاب بسیار چشم‌گیر و قابل‌توجه بوده است، کشور ما کمترین توان دفاعی برای رویارویی با قدرت منطقه را داشت اما امروز به یک قدرت دفاعی بازدارنده و مثال‌زدنی در منطقه تبدیل شده است که اقتدار آن برای همه جهان قابل مشاهده است همان‌طور که اقتدار در زدن پایگاه آمریکایی به نمایش گذاشته شد.

وی تأکید کرد: ۱۹ ماه از پیروزی انقلاب گذشته بود که صدام تهاجمش به ایران اسلامی را آغاز کرد و بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر مرز خشکی ما را مورد تهاجم قرارداد، دنیای استکبار حاضر نیست؛ حضور جمهوری اسلامی را تحمل کند، بعد از ۹ ماه از آغاز جنگ تحمیلی ۱۲ هزار کیلومتر خاک ایران را اشغال کردند تا ایران را تصرف کنند و نامی از ایران باقی نماند، دنیای استکبار بی ترحم است و برای رسیدن به خواسته‌ها و اهداف نامشروع خود حاضر است ملت‌ها را قربانی کند.

ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: باید این قدم‌ها قطع و امید بیگانگان برای تهاجم به ایران به یاس تبدیل می‌شد، مقام معظم رهبر و امام خمینی (ره) امید تعرض به ایران اسلامی را قطع و این امید را به یاس تبدیل کردند، بنابراین دستیابی به قدرت دفاعی بازدارنده برای تقابل با نیات شوم مستکبران ضروری است و امروز به برکت انقلاب اسلامی، هدایت‌های امام راحل و در ادامه تدابیر مقام معظم رهبری به این مهم دست یافته‌ایم به‌طوری‌که دشمن جرئت تعرض زمینی، هوایی و دریایی به ما را ندارد.

وی تصریح کرد: امروز اقتدار ایران اسلامی حافظ امنیت ملت عراق، سوریه، لبنان، و ملت‌های منطقه است، ما افتخار می‌کنیم که از اقتدار علمی، فناوری و دفاعی استفاده می‌کنیم همه این‌ها نشان‌دهنده عظمت جمهوری اسلامی است؛ تنها راه دستیابی به قدرت، رسیدن به مرزهای دانش و فناوری است و جمهوری اسلامی قدم‌های بلندی در این حوزه برداشته است و کاروان ایران قدرت علمی بالایی دارد.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: استان قزوین اولین شهر صنعتی ایران است اما یک مرکز آموزشی برای تربیت دانشجو و مهندس نداشتیم، آن زمان تنها یک مجتمع دهخدا بود اما امروز استان قزوین به یک دانشگاه تبدیل شده که کار عظیمی است.

وی افزود: در حال حاضر کاروان علمی خوب و موفقی در کشور داریم اما نقدهایی جود دارد باید تحلیل و بازنگری شود ضعف‌های جدی در این حوزه وجود دارد، امید به زندگی شاخص اول رفاه، بهداشت و سلامت است، امید به زندگی نسبت به قبل از انقلاب ۲۰ سال افزایش پیدا کرده است.

اقتدار ما با اقتدار ملت اسلام گره خورده است

ابوترابی فرد بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف نقشه راهی که مقام معظم رهبری ترسیم کردند، خلق قدرت دفاعی و امنیت کامل جمهوری اسلامی ایران و افزایش اقتدار است، اصولاً اقتدار ما با اقتدار ملت اسلام گره خورده است و ما در کنار اقتدار نظام‌های برآمده از اراده ملت‌ها هستیم.

وی تصریح کرد: ما باید همیشه در مرز قدرت باشیم، حرکت در مرز علم و تبدیل شدن ایران به کشور تولید کننده علم و مرجع علمی در جهان همچنین ارتقای زیرساخت‌های رفاهی و اقتصادی از دیگر اهداف رهبری است، دشمنان در تلاش هستند که زیرساخت‌های رفاهی را تخریب کنند اگر ملت همیشه در صحنه حضور نداشته باشند دشمن زیرساخت‌های توسعه را نابود و زمین سوخته‌ای ایجاد می‌کنند همان‌طور که در افغانستان و سوریه این کار را کردند.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: زیرساخت‌های توسعه کشور در حوزه‌های مختلف شکل گرفته که سرمایه بزرگی است، امکانات لازم برای خلق اقتصاد بزرگ را در دست داریم، باید از این‌ها درست استفاده کرد تا بتوانیم از فشارهای بیگانگان عبور کنیم.

وی تأکید کرد: در عرصه اجتماعی نیز شاهد یک سطح بالاتر از وحدت هستیم، امروز ایران مهد اقوام گوناگون است اما بالاترین سطح وحدت و انسجام را دارد؛ ملت با کمال برادری و اخوت کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، هنگامی می‌توانیم اقتدار در همه حوزه‌ها را داشته باشیم که دین‌مدار باشیم و از آموزه‌های دینی بهره ببریم، امروز دشمن از همه ابزارها و ظرفیت‌هایش استفاده می‌کند و این واقعیتی است که همیشه وجود دارد.

ابوترابی‌فرد یادآور شد: یکی از مهم‌ترین قدم‌های دشمن تشدید اختلافات داخلی است نباید به طبل اختلاف بکوبیم و باید مراقب اعمال باشیم، حیات ما در سایه تعالی اخلاق اسلامی است و وحدت ما را تحکیم و انسجام ما را حداکثری می‌کند؛ در این میان نقدها هم باید منصفانه و با هدف اصلاح و ارائه راهکار باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha