• جمعه / ۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403040805015
  • خبرنگار : 50657

مشارکت حداکثری، انتخاب اصلح

یک استاد دانشگاه: مشارکت بالا موجب قدرتمندی دولت می‌شود

یک استاد دانشگاه: مشارکت بالا موجب قدرتمندی دولت می‌شود

ایسنا/قزوین یک استاد دانشگاه گفت: مشارکت بالا می‌تواند دولت را به یک دولت قدرتمند و موفق در پیگیری اهداف ملی تبدیل کند.

علی اکبر قبادی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اهمیت حضور و مشارکت مردم در انتخابات اظهار کرد: یکی از ارکان پیروزی انقلاب اسلامی وحدت کلمه بود انقلاب اسلامی سه رکن رهبری، وحدت و مکتب اسلام را در کنار هم داشت تا توانست به پیروزی برسد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: نقش مردم در انقلاب اسلامی رشد و بالندگی آن، در جنگ تحمیلی بود که با رشادت‌ها، مجاهدت‌ها و تلاش‌های بسیار همراه شد و توانست بر زورگویان فائق شود و در دوران سازندگی نیز در همه برهه‌ها نقشی اثرگذار و بی‌بدیل است. همت مردم در تاریخ انقلاب اسلامی سازنده بوده و موجب شد این انقلاب رو به جلو حرکت کند بنابراین نمی‌توانیم نقش مردم را نادیده بگیریم.

وی بیان کرد: انتخابات هم عرصه‌ای است که مردم باید همت خود را در آن نشان دهند هر قدر انتخابات ما پرشورتر باشد قدرت نظام نیز بیشتر می‌شود و در کنار آن دولت قدرتمندتری هم خواهیم داشت. هر قدر حمایت مردم بیشتر شود دولت می‌تواند اهداف ملی را جدی‌تر دنبال کند؛ در تاریخ اسلام هم هرجا مشارکت مردم وجود داشته کار و جهاد و برنامه به موفقیت رسیده است.

قبادی تصریح کرد: ما در معیار و شاخص انتخاب فرد اصلح سه مبنای قانون اساسی، کلام امام و بیانات رهبر انقلاب را پیش رو داریم و باید به این سه شاخص رجوع کنیم. فردی که انتخاب می‌کنیم باید ساده زیست، پایبند به ارزش‌های انقلاب اسلامی، پاکدست و فسادستیز باشد در سخنان رهبر انقلاب نیز ۲ نکته وجود دارد که این ۲ نکته نزدیکی به معیارها و شاخص‌های انقلاب و توانمندی و کارآمدی لازم برای رسیدن به شعارها از آن جمله است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به وجود شهید رئیسی به عنوان یک الگو و معیار شاخص مسائل گفت: شهید رئیسی با یک تلاش بی‌وقفه و با دغدغه حل مشکلات مردم فعالیت خود را پیش برد و به یک چهره ستودنی تبدیل شد؛ امروز مردم در میان آقایانی که در انتخابات شرکت کرده‌اند به دنبال نزدیک‌ترین فرد به آقای رئیسی هستند او به معنای واقعی کلمه سطح انتظار مردم از دولت را بالا برد.

قبادی گفت: به عنوان یک فرد دانشگاهی انتظاری که از دولت چهاردهم می‌رود ضرورت تحول در بخش آموزش عالی است که امری اجتناب ناپذیر است اما قبل از آن اجرایی شدن سند تحول آموزش در کشور انکارناپذیر است، یکی از عوامل مهمی که باید دولت آن را پیگیری کند اجرای عدالت آموزشی است چرا که ترازها برای آمدن به دانشگاه عادلانه نیست افرادی وارد رشته‌های خوب در دانشگاه‌های خوب می‌شوند که سطح بهره از زندگی آن‌ها بالاست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: رشد محتوای آموزشی، رسیدگی به امور معلمین، رسیدگی به امور اساتید، رشد پژوهش و ارزش نهادن به مسئله پژوهش از جمله عوامری است که باید توسط دولت پیگیری شود.

قبادی در پایان اظهار کرد: از دیگر اتفاقاتی که انتظار داریم رقم بخورد این است که پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دکتری منتخب کاربردی شوند و اگر ممکن است راهکارهای آن‌ها اجرایی گردد، ارتباط صنعت و دانشگاه و پژوهش و دانشگاه باید کاربردی شود و علوم وارد زندگی مردم شود. برخی رشته‌ها نیز باید بازبینی شوند و صنعت به گونه‌ای فعال شود که تنها علاقه‌مندان به علم وارد دانشگاه شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha