• چهارشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99110805866
  • منبع : نمایندگی سمنان

آهک‌پاشی و گندزدایی روزانه مناطق مستعد شیوع کرونا در سمنان

آهک‌پاشی و گندزدایی روزانه مناطق مستعد شیوع کرونا در سمنان

ایسنا/سمنان مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان از انجام ماهانه بیش از 40 تن آهک‌پاشی در مناطق مستعد شیوع کووید19 در سطح شهر سمنان خبر داد.

حمیدرضا پیوندی 8 بهمن ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: واحد فنی اجرائی سازمان مدیریت پسماند از ابتدای امسال تا دی‌ماه باتوجه به سیر صعودی شیوع ویروس کرونا طی یک عملیات به مدت 10 ماه به‌صورت روزانه در دو شیفت با اعتباری بالغ بر حدود500 میلیون ریال، اقدام به آهک پاشی ریل‌ها، کاورها و محوطه اطراف یک‌هزار و۷۵۰ سطل زباله سطح شهر سمنان کرده است.

وی از مصرف ماهانه 40تن و ۳۱۰ کیلوگرم آهک به‌منظور گندزدایی از این منالطق خبر داد و افزود: در این مدت افزون بر 10 هزار و 710 ریل و 100درصد سطل‌های زباله سطح شهر ضدعفونی وآهک پاشی شده است.

وی در خصوص دیگر اقدامات پیشگیرانه این سازمان در مقابله با این ویروس عنوان کرد: شست‌وشو و گندزدایی مکانیزه سطل‌های زباله و ریل وکاورها، غربالگری روزانه متصدیان پسماند خشک و توزیع ماسک و دستکش روزانه و ضدعفونی خودروها و چرخ دستی‌های آنان در دونوبت، تخلیه روزانه انبارها و شست‌وشو و گندزدایی غرف بازیافت و توزیع ماسک و دستکش به غرفه داران و پاکبانان و دیگراقدامات ویژه همچنان ادامه دارد.

پیوندی هدف از آهک‌پاشی در محوطه اطراف ریل وکاورها وسطل های زباله را جلوگیری از انتشار آلودگی در محیط زیست شهری برشمرد و گفت: به منظور گندزدایی، مبارزه با حشرات و پیشگیری از انتشار بیماری‌ها، کلیه ریل‌ها و کاورها و محوطه اطراف آنها طی یک عملیات جهادی آهک پاشی شد. البته این پروتکل فقط در این مکان استفاده نم‌یشود بلکه در مورد امحاء‌ و دفن زباله های عفونی خطرناک با هدف جلوگیری از انتشار آلودگی و بیماری‌ها نیز انجام می پذیرد.

این مقام مسئول درخصوص مزایای آهک پاشی بیان کرد: آهک پاشی موجب حذف عوامل بیماری‌زا و ضدعفونی محیط، خنثی کردن آب‌های اسیدی، حذف جلب و گیاهان آبزی و باکتری‌ها از طریق تبدیل مواد آلی به معدنی می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان با بیان اینکه در روزهای پایانی سال مجددا عملیات آهک‌پاشی انجام می‌شود خاطرنشان کرد: امید است با مشارکت و همکاری شهروندان در رعایت پروتکل های بهداشتی فردی و عمومی که ضامن سلامت همه و به ویژه پاکبانان شهرمان است؛ هرچه زودتر شاهد رخت بربستن این ویروس منحوس باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۸ ۱۴:۲۸

کاش ی ماسک به این کارمند تمیزکاری شهری میدادند......