• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403041208224
  • خبرنگار : 50233

ساخت مدرسه و مسجد در ۱۶ سایت مسکن مهر استان سمنان

ساخت مدرسه و مسجد در ۱۶ سایت مسکن مهر استان سمنان

ایسنا/سمنان مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان از در دست اجرا بودن ساخت بیش از ۲۱ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان خبر داد.

سیدمحمد حسینی طباطبایی امروز (۱۲ تیر ماه) در نشست مطبوعاتی شورای هماهنگی راه و شهرسازی و مدیران استانی این وزارتخانه با رسانه‌ها، اظهار کرد: پروژه‌های نهضت ملی مسکن در قالب ۱۶ سایت مسکن مهر در استان در حال انجام است.

وی از راه‌اندازی واحدهای تجاری و فرهنگی مورد نیاز در این سایت‌ها خبر داد و گفت: در هر کدام از سایت‌ها علاوه بر مراکز تجاری، اراضی مورد نیاز برای ساخت دو باب مدرسه و یک مسجد تامین شده است.

او ادامه داد: راه و شهرسازی استان یک‌سوم اعتبارات مورد نیاز برای ایجاد زیرساخت‌های رفاهی و خدماتی مجتمع‌های مسکن مهر نظیر را تامین و به دستگاه‌های خدمات‌رسانی مانند آب و فاضلاب، برق منطقه‌ای، توزیع برق و ... تخصیص داده است.

وی با بیان اینکه براساس قانون و بخشنامه راه و شهرسازی هزینه‌های ایجاد خدمات زیربنایی در اراضی نهضت ملی مسکن به‌صورت یک‌سوم برعهده صندوق توسعه ملی زمین و مسکن و دستگاه های خدمات‌رسان است، اظهار کرد: با تلاش همکاران ما فرآیند آماده‌سازی و اجرای خدمات زیربنایی در بسیاری از سایت‌های انجام شده یا در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان از تخصیص اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: اعتبارات مربوط به این بخش در سال جدید پیش‌بینی شده است.

وی از تامین زمین برای ساخت واحدهای این پروژه در دو شهر سمنان و دامغان خبر داد و افزود: مشکل زمین در این دو شهر برطرف و اراضی برای ساخت پروژه‌ها تامین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با اشاره به کمبود اراضی در شهرستان دامغان، گفت: با تامین زمین‌های دو طرح ۵۹ هکتاری و ۴۵ هکتاری، مشکل زمین در دامغان حل شده است.

وی از تامین ۱۸۰۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن مهر در ایوانکی خبر داد و بیان کرد: با توجه به کمبود اراضی دولتی در شهر گرمسار، رایزنی‌هایی برای تامین زمین از بخش خصوصی شده است و اراضی مورد نیاز به‌زودی برای آماده‌سازی تحویل راه و شهرسازی می‌شود.

وی با اشاره به آماده‌سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در سمنان و دامغان، اظهار کرد: با توجه به آماده‌سازی اراضی فرآیند تحویل زمین‌ها با مشمولان و واجدان شرایط به‌تازگی آغاز شده است و در هفته گذشته، اراضی به ۱۲۰۰ نفر تحویل شد.

حسینی طباطبایی از تامین زمین برای طرح‌های جوانی جمعیت و ایثارگران در استان خبر داد و اضافه کرد: در قالب طرح جوانی جمعیت، زمین به ۵۱۳ خانوار واگذار شده است. ضمن اینکه زمین به ۴۰۰ خانواده ایثارگر واجد شرایط در استان نیز تحویل شد.

ساخت مدرسه و مسجد در ۱۶ سایت مسکن مهر استان سمنان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha