• چهارشنبه / ۸ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99110805505
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

کرونا مهمان ویژه جلسه معارفه فرماندار قوچان

 کرونا مهمان ویژه جلسه معارفه فرماندار قوچان

ایسنا/خراسان رضوی جلسه تودیع و معارفه فرماندار شهرستان قوچان روز گذشته بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در سالنی به گنجایش بیش از ۱۶۰ نفر و با تعداد انگشت‌شمار صندلی‌های خالی برگزار شد و امین رضا مرآتی به‌عنوان فرماندار جدید شهرستان قوچان معرفی شد.

بیش از یک سال است که جهان و به‌ تبع آن کشور ما با همه‌گیری ویروس کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کند و در این میان خانواده‌های بسیاری داغدار درگذشت عزیزان خود براثر ابتلاء به این ویروس عالم‌گیر شده‌اند.

یکی از آرزوهای این روزهای هر ایرانی بازگشت به شرایط عادی زندگی و برگزاری مراسم همیشگی و دید و بازدیدهای خانوادگی است اما طبق گفته همه کارشناسان امر، این محدودیت‌ها تا پایان احتمال بروز بیماری برای انسان همچنان وجود دارد.

به دلیل قدرت شیوع و کشندگی بالای این بیماری تدابیری در جهت مبارزه و کاهش ابتلاء به این بیماری اندیشیده شد که از آن جمله می‌توان به محدودیت برگزاری مراسم و در صورت لزوم با حداقل تعداد و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اشاره کرد.

دستگاه‌های دولتی به‌ عنوان نهاد نظارتی و بازوی اجرایی ستاد ملی مبارزه با کرونا خود باید الگو بوده تا مردم هر چه بهتر دستورالعمل‌ها را رعایت کنند اما در آئین تودیع و معارفه فرماندار شهرستان قوچان شاهد تجمع بیش‌ از اندازه میهمانان در این برنامه بودیم.

در این مراسم عباس رضازاده مقدم سرپرست فرمانداری شهرستان قوچان، عنوان کرد: از ابتداء شیوع ویروس کرونا تعداد ۸۸۶۹ بیمار مبتلا به کرونا در شهرستان قوچان بستری شدند و در اوج بیماری به‌ صورت سرپایی ۱۴۵۶۰ مبتلا داشتیم.

وی بیان کرد: در بازه زمانی به‌ صورت فاجعه‌بار روزانه ۱۰ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان قوچان جان خود را از دست می‌دادند و بر اساس دستورالعمل‌های ستاد کرونا حدود ۵۰۰۰ شغل در شهرستان تعطیل شدند.

رضازاده مقدم با اشاره به بستری روزانه ۸۰ نفر بیمار در بیمارستان قوچان به علت ابتلاء به کرونا در دوران اوج شیوع بیماری در این شهرستان تصریح کرد: بر اساس بررسی گروه‌های مراقبتی آمار مبتلایان به کرونا کاهش داشته است و در حال حاضر در شهرستان قوچان ۲۰ نفر در بیمارستان بستری هستند و در یک هفته گذشته هیچ مورد فوتی گزارش نشده است.

همچنین محمدعلی نبی پور سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در این جلسه عنوان کرد: یک سال است که دنیا درگیر بیماری همه‌گیر کروناست و در این یک سال هزینه‌های سنگینی به مردم وارد شده و بحران‌هایی داشتیم که کرونا آن را دوچندان کرد.

وی با اشاره به وابستگی ۶۰ درصدی اقتصاد استان خراسان رضوی به حوزه خدمات اظهار کرد: نخستین حوزه اقتصادی که کرونا به آن آسیب وارد کرده است مرتبط با فعالیت‌های خدمات و گردشگری بوده است به‌گونه‌ای که هم‌اکنون با مشکلات جدی روبرو هستیم.

نبی پور ادامه داد: اصناف، دستگاه‌های خدمت رسان و صنایع با مشکلات زیادی روبه‌رو شدند اما با تلاش‌های انجام‌ شده و کمک مردم، کشور در کنترل بیماری در وضعیت مناسبی قرار دارد و علی‌رغم افزایش میزان درگذشتگان در بسیاری از کشورهای سراسر دنیا به همت مردم و مسئولین این عدد در کشور دورقمی شده است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با انتقاد از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آئین تودیع و معارفه فرماندار شهرستان قوچان تصریح کرد: این بیماری شکننده است و تا کنون سه بار اوج گرفته است و اگر دقت نکنیم می‌تواند برای بار چهارم دوباره اوج بگیرد بنابراین برگزاری مراسم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت بگیرد اما انتقادی در برگزاری این برنامه وارد است که پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشده است.

لازم به یادآوری نیست که همچنان در کشور با ویروس کرونا درگیر هستیم و طبق گفته کارشناسان اگر فرد آلوده به ویروس کرونا به مدت ۱۵ دقیقه در یک محیط بسته حضور داشته باشد و از وسایل حفاظت فردی استفاده نکند، می‌تواند سایر افراد را نیز آلوده کند.

تجربه یک سال گذشته نشان می‌دهد در صورتی‌ که مردم و مسئولین، بیماری را جدی نگیرند و به‌ خوبی به دستورالعمل‌های بهداشتی عمل نکنند؛ احتمال افزایش سریع موارد بیماری، افزایش مرگ‌ومیر و به دنبال آن وقوع پیک سهمگین چهارم بیماری در بهمن و اسفندماه وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha