• یکشنبه / ۱۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403041006743
  • خبرنگار : 71592

آنروا: ساکنان غزه همه مایحتاج زندگی خود را از دست داده‌اند

آنروا: ساکنان غزه همه مایحتاج زندگی خود را از دست داده‌اند

آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) با اعلام اینکه ساکنان غزه تمامی ملزومات اساسی زندگی را از دست داده‌اند، خواستار بازگشایی گذرگاه‌ها و انتقال کمک‌های انسانی به غزه شد.

به گزارش ایسنا، در دویست و شصت و هشتمین روز از جنگ ویرانگر و مرگبار رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، نزدیک به ۳۸ هزار فلسطینی که عمدتا زنان و کودکان بودند، به شهادت رسیده و نزدیک به ۸۷ هزار فلسطینی دیگر زخمی شدند و هزاران تن دیگر هم همچنان زیر آوارها هستند.

با وجود فشارهای بین‌المللی، حداقل کمک‌ها هم وارد فلسطین اشغالی نمی‌شود. به گفته چندین مقام مطلع و مستندات به دست آمده توسط شبکه ای‌بی‌سی‌ نیوز، کمک‌های ایالات متحده از طریق اسکله شناور غزه، به دلیل اختلاف طولانی‌مدت میان سازمان ملل و رژیم صهیونیستی، دست‌نخورده در ساحل غزه مانده است.

آنروا: ساکنان غزه همه مایحتاج زندگی خود را دست داده‌اند
غزه

سازمان آنروا با اشاره به وضعیت بغرنج فلسطینی‌ها، اعلام کرد مردم غزه همه چیز را از دست داده‌اند و در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند و تنها راه ارائه کمک‌های بیشتر به آنهاست؛ بطری‌های پلاستیکی همه جا را پر کرده است و مردم زیر پرده‌های پلاستیکی زندگی می‌کنند و هوا گرم است.

آنروا: ساکنان غزه همه مایحتاج زندگی خود را دست داده‌اند
غزه

این نهاد سازمان ملل اعلام کرد خانواده‌ها در غزه در کنار تلی از زباله و فاضلاب زندگی می‌کنند و با وجود تعداد کم حمام‌ها و گرمای طاقت فرسای تابستان، شرایط بهداشتی ناامیدکننده است.

اختلاف بین سازمان ملل و رژیم صهیونیستی، تلاش‌ها برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به غزه را عمیقا پیچیده کرده است. جو بایدن طی ماه‌های گذشته به ارتش ایالات متحده دستور داد تا یک اسکله شناور در ساحل غزه بسازد به این امید که کریدور دریایی ایجاد شده بتواند به ورود کالاهای بشردوستانه و تکمیل کمک‌های ورودی از طریق گذرگاه‌های زمینی کمک کند.

با این حال، تقلای ظاهری آمریکا که متحد درجه یک رژیم صهیونیستی در انتقال تسلیحات و منابع مالی به شمار می‌رود، تأثیری اساسی بر جلوگیری از بدتر شدن بحران گرسنگی ملت فلسطین نگذاشته است و قطعاتی از این اسکله بارها طی شش هفته‌ای که از آغاز کارش می‌گذرد، طعمه دریا شده و بارها تعطیل شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha