• پنجشنبه / ۲ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99110201189
  • خبرنگار : 50188

مخزن ذخیره 15 هزار مترمکعبی رفسنجان ردیف بودجه ندارد

مخزن ذخیره 15 هزار مترمکعبی  رفسنجان ردیف بودجه ندارد

ایسنا/کرمان معاون نظارت و بهره برداری آب و فاضلاب کشور گفت: مخزن 15 هزار مترمکعبی شهر رفسنجان ردیف بودجه ندارد و هزینه ای که تاکنون صرف شده از محل های متمرکز و مختلف تامین شده است.

"حمیدرضا کشفی" امروز دوم بهمن ماه در حاشیه بازدید نایب رییس مجلس و هیات همراه از مخزن 15 هزار مترمکعبی رفسنجان، اظهار کرد: این مخزن ردیف بودجه ندارد و هزینه ای که تاکنون صرف شده از محل های متمرکز و مختلف تامین شده است.

وی افزود: امسال آن را در موافقت نامه تنش بردیم و در این موافقت نامه 5 میلیارد تومان به مخازن دادیم که بخشی از آن برای مخزن رفسنجان است.

کشفی تصریح کرد: باید این مخزن را تامین اعتبار کنیم و سعی می کنیم سقف آن احداث و تکمیل شود.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان نیز در این بازدید گفت: شهرستان های رفسنجان و انار از نظر منابع آبی و آب شرب چه در بخش شهر و چه در بخش روستا به شدت در مضیقه هستند.

"محمد طاهری" افزود: اینجا یک مخزن 15 هزار مترمکعبی است که یکی از مشکلات شهر رفسنجان که جمعیتی بیش از 200 هزار نفر در محدوده شهر ساکن هستند نداشتن مخزن ذخیره برای پیک مصرف است.

وی با بیان اینکه شهر رفسنجان و روستاهای پیرامون شهر نیز از این مخزن استفاده می کنند، ادامه داد: مخزن 15 هزار مترمکعبی که مدتی است ساخته شده و به دلیل کمبود اعتبار سقف مخزن هنوز مانده است.

طاهری با اشاره به اینکه از این مخزن برای ذخیره آب در پیک مصرف استفاده می شود، ادامه داد: هم مشکل کیفیت آب با اختلاط در این مخازن حل می شود هم پیک مصرف را که دو ماه پیک لحظه ای و ساعتی که در این منطقه داریم با ذخیره مخازن ذخیره می توانیم پیک را پوشش بدهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان بیان کرد: سقف مخزن، اتصالات پیرامون و خط انتقال حدود 8500 متر که بایستی آب را به ورودی شهر متصل کند بدلیل نداشتن بودجه تکمیل نشده است.

وی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم از این سامانه آبرسانی علاوه بر سایر مسائل، به صورت موقت و اضطراری استفاده کنیم که اگر مشکل اعتنبار آن حل شود، ظرف 3 تا 4 ماه آینده این مخزن ساخته می شود و مردم می توانند از آن استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha