• دوشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۳ / ۲۲:۳۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403041107630
  • خبرنگار : 50188

سردخانه نگهداری پلاسمای خون در رفسنجان ایجاد می‌شود

 سردخانه نگهداری پلاسمای خون در رفسنجان ایجاد می‌شود

ایسنا/کرمان در سفر مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور به رفسنجان مقرر شد با حمایت‌های مالی این سازمان و فرمانداری رفسنجان، هزینه‌های ساخت سردخانه نگهداری پلاسمای خون فریز شده در این شهر تامین و این سردخانه در استان کرمان به مرکزیت رفسنجان احداث شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور ۱۱ تیرماه در سفر به شهرستان رفسنجان از بخش‌های مختلف پایگاه انتقال خون و اتوبوس خون‌گیری اهدایی شهرداری رفسنجان بازدید کرد.

مصطفی جمالی با پرسنل پایگاه انتقال خون رفسنجان هم دیدار کرد ضمن تقدیر از تلاش‌های این افراد به عنوان سربازان جبهه سلامت، در جریان سختی کار، کمبود نیرو و حجم کاری بالا در این پایگاه قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان انتقال خون در این دیدار اظهار کرد: با اینکه رفسنجان در تامین نخستین MRI ایران پیشقدم بوده باید در سایر موارد و کاستی‌ها هم تدابیر لازم اندیشیده شود که در حوزه پایگاه انتقال خون یکی از ضروریات و کمبودها، سردخانه برای نگهداری پلاسمای خون فریزشده است.

جمالی عنوان کرد: رفسنجان بیشترین شاخص اهدای خون در استان و کشور را داراست یعنی شاخص اهدای خون این شهرستان ۳۹.۶ است که به لحاظ مشارکت بالای مردم این خطه در امر اهدای خون قدردان هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه رفسنجان علاوه بر تامین خون موردنیاز مراکز درمانی شهرستان، خون و فرآورده‌های خونی مازاد را به سایر شهرستان‌های استان به ویژه مناطق جنوبی اهدا و ارسال می‌کند و نیز با توجه به اینکه نزدیکترین مرکز انتقال خون به مرکز استان کرمان است، باید سردخانه پلاسمای خون در رفسنجان ایجاد شود.

جمالی قول مساعد تامین مالی را در این خصوص داد و افزود: اعتبار مورد نیاز در این زمینه ۷۰ میلیارد ریال است که با کمک فرمانداری این مکان را احداث و تجهیز می‌کنیم و در اختیار پایگاه انتقال خون رفسنجان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha