• پنجشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99101813801
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

بخش سی تی اسکن بیمارستان اردستان افتتاح شد

بخش سی تی اسکن بیمارستان اردستان افتتاح شد

ایسنا/اصفهان با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و مسئولان شهرستان، بخش سی تی اسکن بیمارستان شهید بهشتی اردستان افتتاح شد.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان امروز (پنجشنبه-۱۸ دی ماه) در این مراسم اظهار کرد: پس از سال ها تلاش مسئولان شهرستان اردستان و سفرهایی که وزرای سابق و کنونی بهداشت به شهرستان داشتند مجوز راه اندازی بخش سی تی اسکن بیمارستان اردستان صادر شد.

مرتضی کفیل با اشاره به نیاز بیماران شهرستان به بخش سی تی اسکن و با بیان اینکه دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس از دستگاه‌های پیشرفته در امر تصویربرداری است، گفت: برای راه اندازی این بخش که شامل ساختمان و خرید دستگاه سی تی اسکن است جمعا ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده که با کمک خیرین و پیگیری های مسئولان شهرستان از وزارت بهداشت تامین شده است.

به گزارش ایسنا، رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان تصریح کرد: وجود این دستگاه در شهرستان کاهش رفت و آمدهای اورژانسی و ضروری بیماران به مرکز استان را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: مسافت زیاد برخی روستاها و شهرهای بخش های شهرستان با مرکز استان و نیاز آنها به سی تی اسکن نارضایتی مردم را در پی داشت که این نیاز امروز مرتفع شده است.

هیچ بیماری از خدمات درمانی محروم نماند

در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این مراسم گفت: یکی از دغدغه های دانشگاه علوم پزشکی رفع نیازهای شهرستان ها است و به هیچ عنوان موضوع شهرستانی و دور و نزدیک بودن شهرستان ها از مرکز اصفهان مطرح نیست.

طاهره چنگیز با بیان اینکه راه اندازی بخش سی تی اسکن اردستان جز نقشه درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بود، گفت: بخش اعظمی از برنامه های نقشه درمان دانشگاه علوم پزشکی را با کمک خیرین اجرایی می کنیم، زیرا دولت به تنهایی نمی تواند از عهده نیازهای متنوع حوزه سلامت برآید.

وی تصریح کرد: در موضوع کرونا فشار بسیار زیادی به نظام سلامت کشور وارد شد و اگر زیرساخت هایی که دولت و خیرین انجام داده بودند وجود نداشت مشخص نبود چه اتفاقی می افتاد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در آخرین پیک ویروس کرونا در استان اصفهان تعداد بیماران بستری شده همزمان به ۲۲۵۰ بیمار رسید و شرایط هولناکی را به وجود آورد، گفت: خوشبختانه در این مرحله هم هیچ بیماری از خدمات درمانی و اورژانسی محروم نماند و در هیچ کدام از شهرستان های استان بیمار به دلیل کمبود امکانات به مرکز استان اعزام نشد که برای استان یک افتخار بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha