• شنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403061710040
  • خبرنگار : 50666

افزایش حریق کشتزارها در تابستان کم‌سابقۀ اصفهان

افزایش حریق کشتزارها در تابستان کم‌سابقۀ اصفهان

ایسنا/اصفهان مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه تابستان امسال از نظر گرما کم‌سابقه بود، گفت: در یک نگاه کلی می‌توان گفت امسال هم‌زمان با افزایش دما و رعایت‌نکردن اصول ایمنی از سوی مرتع‌داران و طبیعت‌گردان حوادث آتش‌سوزی بیشتر شد.

منصور شیشه‌فروش به خبرنگار ایسنا توضیح داد: یک فقره حریق در روستای نیسیان واقع در بخش برزواند شهرستان اردستان، به مساحت ۸۰۰۰ متر در بعدازظهر روز گذشته (۱۶شهریورماه) رخ داد و کنترل شد. در ۳۰۰۰ متر از اراضی مرتعی حاشیۀ جاده‌ در بخش وردشت شهرستان سمیرم نیز بعدازظهر دیروز شاهد حریق بودیم.

او ادامه داد: روز گذشته، یک فقره آتش‌سوزی نیز با اقدام به‌موقع عوامل یگان حفاطت از منابع طبیعی در شهرستان خوانسار کنترل شد. اراضی یک باغ واقع در روستای تیدجان نیز در آتش سوخت و به همت عوامل محلی مهار و از سرایت آن به مراتع منطقه جلوگیری شد.

این مقام استانداری اصفهان افزود: روز پنجشنبه هفته گذشته ( ۱۵شهریورماه) نیز عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان فریدن دو مورد حریق را در ۲ هکتار از مراتع روستای چهل‌خانه مهار کردند.

 شیشه‌فروش علت وقوع حوادث فوق را عوامل انسانی اعلام کرد و یادآور شد: وقوع حریق در اراضی طبیعی و مرتعی طی سال جاری بارها رخ داده است. به‌ویژه در روزهای پایانی هفته و تعطیلات بیشتر گزارش شده است. در یک نگاه کلی می‌توان گفت هم‌زمان با افزایش دما و رعایت‌نکردن اصول ایمنی از سوی مرتع‌داران و طبیعت‌گردان حوادث آتش‌سوزی بیشتر شد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان در تبیین آتش‌سوزی‌های اخیر افزود: در شهریورماه، با وجود کاهش نسبی دما و خنکای صبحگاهی، همچنان بین ۱ تا ۲ درجه دمای هوا نسبت به نرمال افزایش داشته است. این روند تا پایان تابستان امسال ادامه دارد.

او با تأکید بر اینکه امسال در مقایسه با سالیان اخیر یکی از گرم‌ترین تابستان‌ها را پشت‌سر گذاشتیم، تصریح کرد: تشدید وضعیت گرد و غبار، ناترازی برق و آب، بروز تنش آبی برای اشجار، باغات و فضای سبز، همچنین افزایش حریق در پوشش‌های گیاهی، مرتعی و جنگلی از تأثیرات افزایش دما است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha