• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403061810586
  • خبرنگار : 50121

رئیس اداره تعاون اردستان مطرح کرد:

۱۱ درصد از جمعیت اردستان عضو شرکت‌های تعاونی هستند

۱۱ درصد از جمعیت اردستان عضو شرکت‌های تعاونی هستند

ایسنا/اصفهان رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی اردستان بابیان اینکه ضعف مدیریت یکی از مشکلات اساسی شرکت‌های تعاونی این شهرستان است، گفت: اکنون بسیاری از شرکت‌های تعاونی راکد مشکل نقدینگی ندارند و بیشتر از ضعف مدیریتی آسیب می‌بینند.

وحید نقوی، امروز(یکشنبه، ۱۸ شهریور) در نشست خبری هفته تعاون، اظهار کرد: هفته تعاون امسال از ۱۶ تا ۲۲ شهریورماه و با شعار تعاون تبلور مشارکت مردمی نام‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه اولویت امسال اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی اردستان فعال کردن و احیای تعاونی‌های راکد و غیرفعال در راستای ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان خواهد بود، افزود: با آماری که از سامانه جامع تعاون استخراج شده است اکنون ۱۱ درصد از جمعیت شهرستان عضو شرکت‌های تعاونی هستند که نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش داشته است. عضویت مردم در شرکت‌های تعاونی به معنای مشارکت مردم در پیشرفت اقتصاد شهرستان تلقی می‌شود.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی اردستان، گفت: شرکت‌های تعاونی با ظرفیت‌هایی که داشتند بیشتر در حوزه خدمات کشاورزی، دامپروری، صنعت و خدمات فعالیت می‌کنند و تاکنون توانستند حدود دو هزار فرصت شغلی فراهم کنند.

نقوی با بیان اینکه اکنون سه شرکت تعاونی در آستانه راه‌اندازی هستند که می‌تواند اشتغال پایدار قابل توجهی را ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: اکنون ۱۷۲ شرکت تعاونی با حدود ۴۶۰۰ نفر در سطح شهرستان اردستان با موضوعات مختلف فعال هستند.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته تعاون در شهرستان اردستان، گفت: عطرافشانی گلزار شهدا، افتتاح دفتر صنفی کارگران، استادکاران ساختمانی برپایی میز خدمت، بازدید از واحدهای صنعتی و تعاونی، برگزاری مسابقات ورزشی و... از جمله برنامه‌های این هفته خواهد بود.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی اردستان ضعف مدیریت را یکی از مشکلات اساسی شرکت‌های تعاونی این شهرستان دانست و افزود: برای تعاونی‌ها می‌توان مدیریت‌ها را اصلاح کرد و با اصلاح این مدیریت‌ها قطعاً شاهد رونق و توسعه تعاون‌ها در استان خواهیم بود. اکنون بسیاری از شرکت‌های تعاونی راکد مشکل نقدینگی ندارند و بیشتر از ضعف مدیریتی آسیب می‌بینند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha