• دوشنبه / ۸ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 99100805885
  • خبرنگار : 50228

پیروانی: حال فوتبال ایران خیلی خوب نیست

پیروانی: حال فوتبال ایران خیلی خوب نیست

ایسنا/خوزستان مربی تیم فوتبال نفت آبادان با بیان این‌که حال فوتبال ایران خیلی خوب نیست، گفت: بخشی از این موضوع به خاطر بازی‌ روانی است که برخی مربیان که تیم‌شان نتیجه نگرفته یا به اهدافشان نرسیده به راه افتاده است و به نوعی این مربیان فرار رو به جلو دارند.

امیرحسین پیروانی در نشست خبری پیش از بازی با سایپا، اظهار کرد: سایپا از باشگاه‌هایی است که هم در بخش مدیریت و هم در بخش فنی، یکی از تیم‌های سازمان‌یافته کشور محسوب می‌شود. تیم سایپا نیز یک وجه اشتراک با باشگاه صنعت نفت دارد؛ هر دو تک‌بعدی نیستند و به نتیجه توجه نمی‌کنند و آینده‌ای را هم برای فوتبال کشور متصور هستند که آن هم فضا و بهادادن به جوانان است. سایپا از تیم‌هایی است که در سال‌های اخیر در این امر موفق بوده و تیمی است که در لیگ امسال کمتر نوسان داشته و نتایج یکنواختی به دست آورده است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: خدا را شکر نفت آبادان با تلاش بازیکنانش و تفکرات کادر فنی، روند رو به رشدی داشته است و جدا از این‌که می‌خواهیم در بازی فردا بیشتر به جوانان‌مان توجه کنیم، به دنبال نتیجه هم هستیم و امیدوارم با تمریناتی که در طول هفته داشته‌ایم، حداکثر امتیاز را کسب کنیم.

مربی تیم فوتبال نفت آبادان در پاسخ به این سوال که سایپا امسال خط حمله ضعیفی دارد، نظر شما در این زمینه چیست؟ گفت: فکر می‌کنم بازی بسته در دستور کادرفنی سایپا است و اول به این اهمیت می‌دهند که تیم‌شان گل نخورد و سعی می‌کنند کم‌تر گل دریافت کنند. طبیعی است تیم‌هایی که زیاد به کار دفاعی می‌پردازند، ممکن است در فاز حمله آن‌چنان تاثیرگذار نباشند اما سایپا بازیکنان خوبی دارد که در گذشته نیز با ما در تیم‌ملی همکاری داشته‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نفت آبادان به قهرمانی و کسب سهمیه فکر می‌کند؟ عنوان کرد: ما طبق برنامه پنج هفته‌ای که برای خودمان ترسیم کرده‌ایم، پیش می‌رویم و واقعیت امر این است که اکنون موقع نگاه کردن به جدول و این‌که ذهنیت و باورمان این باشد که دنبال کسب سهمیه و عنوان قهرمانی باشیم، نیست. ما به دنبال این هستیم که از پنج بازی‌مان نتایج و امتیازات مدنظر را کسب کنیم و اکنون هم خیلی زود است که به انتهای لیگ فکر کنیم اما طبیعی است که با تمام وجود تلاش می‌کنیم تا نتایج خوبی کسب کنیم زیرا مردم آبادان و تیم نفت شایسته بهترین‌ها هستند.

پیروانی درباره داوری‌ها عنوان کرد: باید کلی‌تر در این زمینه صحبت کنم؛ حال فوتبال ایران خیلی خوب نیست. فوتبال یک پدیده اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و تربیتی است که حتی روابط بین کشورها را ترسیم می‌کند و شعار فیفا این است که باید از فوتبال لذت ببریم اما من فکر می‌کنم آن بخشی از لذتی که باید از فوتبال ببریم با مصاحبه‌هایی که ما مربیان و مسئولان داریم، متشنج شده است که این بر اساس بازی‌ روانی است که برخی مربیان که تیم‌شان نتیجه نگرفته یا به اهدافشان نرسیده به راه افتاده است و به نوعی این مربیان فرار رو به جلو دارند.

وی افزود: متاسفانه همه گلایه می‌کنند و لیگ ما لیگ گلایه‌ای شده است. شاید به جرات بتوانم بگویم، بیشترین ظلم و تضییع حق در لیگ امسال برای نفت آبادان بوده است اما یک مورد نشان دهید که از طرف باشگاه، کادر فنی و بازیکنان گله‌ای یا بیانیه‌ای صورت گرفته باشد. در 2 بازی دو گل صد درصد تیم ما گرفته نشد که کارشناسان داوری نیز این موضوع را تایید کردند اما پذیرفتیم که این هم بخشی از فوتبال است. به هر حال از همکارانم می‌خواهم، شرایطی را فراهم کنند که فوتبال به لذت‌بخشی خود برگردد و صرف این‌که همیشه گلایه کنیم، درست نیست. پس باید بازی روانی را کنار بگذاریم. هتک حرمت‌ها و اعتراض‌هایی به سازمان لیگ است که نباید باشد. از آقای سهیل مهدی و همکارانش تشکر می‌کنم و باید بگویم زمانی که با آلومینیوم اراک بازی داشتیم از آقای مهدی خواهش کردیم بازی ما از ساعت 15 به ساعت 14 تبدیل شود تا به پرواز برگشت‌مان برسیم که موافقت نشد و همان یک ساعت باعث شد ما پروازمان را از دست بدهیم و آن‌جا بمانیم که علاوه بر هزینه‌هایی که برای‌مان در بر داشت، ریکاوری را هم از دست دادیم و با 24 ساعت تاخیر به آبادان برگشتیم.

مربی تیم فوتبال نفت آبادان بیان کرد: بازی‌ها هر پنج روز یک بار است و اگر یک روز را از دست بدهیم، دچار مشکل می‌شویم و در حالی درخواست ما پذیرفته نشد که هفته گذشته دو تیم درخواست داشتند که ساعت بازی‌های‌شان تغییر کند و شد ولی ما چیزی نگفتیم. ما بنا را بر این گذاشتیم که آن موقع سازمان لیگ بر اساس معذوریت‌ها و محدودیت‌هایی که داشت این کار را انجام داد. در نهایت امیدوارم همه به هم کمک کنیم تا این مسیر که مسیر شادی‌بخشی است، دچار حاشیه نشود. دوستانی معترض هستند که فرهنگ اعتراض در فوتبال وجود دارد که امیدوارم شرایطی فراهم شود که در کارمان گذشت داشته باشیم. طبیعی است که به یکسری از تیم‌ها به خاطر شرایطی که داشته‌اند نگاه ویژه‌ای شده است و ان‌شاءالله این نگاه برای تمام تیم‌ها باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha