• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1403041308626
  • خبرنگار : 71533

حاشیه جلسه دولت

ضرغامی: تابوی کنسرت در پایگاه‌های تاریخی در دولت شهید رئیسی شکسته شد

ضرغامی: تابوی کنسرت در پایگاه‌های تاریخی در دولت شهید رئیسی شکسته شد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: تابوی کنسرت در پایگاه‌های تاریخی در دولت شهید رئیسی شکسته شد. سالها هنرمندان علاقمند بودند در این فضا کنسرت برپا کنند و ترویج هنر و موسیقی را انجام دهند.

به گزارش ایسنا، عزت‌الله ضرغامی در حاشیه جلسه امروز ۱۳ تیرماه ۱۴۰۳ هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فردا در استان فارس ۱۱ پروژه مهم افتتاح و آغاز به کار خواهد کرد. تا پایان دولت سیزدهم در استان‌های مختلف پروژه‌های بزرگی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: مجموعه‌ای از اقدامات مرمتی در حوزه ابنیه تاریخی ما در این استان انجام خواهد شد. طرح والرین جامع است و اقدامات متعددی در این زمینه انجام می‌شود. مسجد مشیرالملک، تخت جمشید و نقش رستم با مجموعه‌ای از اقدامات مرمتی در حوزه میرات فرهنگی و گردشگری در فارس انجام می‌شود. رونق گردشگری هنری و اقتصاد گردشگری و جاذبه های تکمیلی که جزو تعهدات من در شروع کارم برای میراث فرهنگی بود،با این اقدامات خوب انجام می‌گیرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: در نشست منطقه ای سازمان گردشگری جهانی در فیلیپین تاسیس مرکز موضوعی بین المللی صنایع دستی و گردشگری در اصفهان به تصویب رسید. این بحث ۱۰ سال جریان داشت و با اقدامات خوبی که در معاونت صنایع دستی و گردشگری انجام شد با سخنرانی رئیس سازمان جهانی گردشگری تاسیس این مرکز در اصفهان به تصویب رسیده است.

ضرغامی یادآور شد: تابوی کنسرت در پایگاه‌های تاریخی در دولت شهید رئیسی شکسته شد. سالها هنرمندان علاقمند بودند در این فضا کنسرت برپا کنند و ترویج هنر و موسیقی را انجام دهند. این کار با برنامه‌ریزی و هماهنگی دستگاه‌های مختلف و انتخاب دقیق موسیقی مرتبط با فضای فرهنگی و تاریخی ما در حال برگزاری است.

وی تاکیدکرد: برای اولین بار در تاریخ هر شب ۵۴۰۰ نفر در تخت جمشید شاهد برگزاری کنسرت هستند. این کنسرت‌ها در آینده نزدیک بین‌المللی خواهد شد که مردم ایران در سراسر دنیا بتوانند از این کنسرت‌ها دیدن کنند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: همین الان در کاخ موزه سعد آباد شب‌ها با ظرفیت ۴ هزار نفر کنسرت دیگری برقرار است و در کاخ موزه نیاوران با ظرفیت ۱۲۰۰ نفر کنسرت برگزار می شود. سر جمع در سه محل تاریخی حدود ۱۱ هزار نفر از مردم شب‌ها در یک محیط سالم، فرهنگی و هنری از برنامه‌های موسیقی استفاده می‌کنند. این کار در دولت شهید رئیسی انجام گرفت و این تابو شکسته شد و این ریل‌گذاری باقی خواهد ماند. امیدوارم عزیزانی که می‌آیند این ریل‌گذاری فرهنگی و هنری را ادامه دهند. باید زمینه‌های بین‌المللی را ابتدا فراهم کنیم. وزارت امور خارجه همکاری خوبی با ما دارد و زمینه‌های آن وقتی فراهم شد حتما در سطح جهانی تبلیغ می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha