• دوشنبه / ۸ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99100805656
  • خبرنگار : 50088

مشکلات مردم در پی کمبود جایگاه سوخت CNG در تایباد

مشکلات مردم در پی کمبود جایگاه سوخت CNG در تایباد
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی شهرستان مرزی تایباد با بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت شهری و روستایی از دو بخش، سه شهر و ۳۹ روستا تشکیل شده و تنها دارای دو جایگاه CNG می‌باشد که همین امر مشکلات فراوانی را برای مردم به وجود آورده است.

مالکان خودروهای گازسوز در شرایط فعلی که وضعیت اقتصادی مردم با بحران مواجه است و سهمیه بنزین کفاف نمی‌کند بیشتر ترجیح می‌دهند گاز سی.ان.جی را جایگزین سوخت بنزین کنند اما برای رفع این حاجت باید ساعت‌ها در صف طولانی وقت خود را تلف کنند.

شهردار تایباد به عنوان مسئول متولی این موضوع در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: همان طور که بارها در پاسخ به اعتراضات مردم گفته شده دو جایگاه  CNG برای جمعیت این شهرستان بسیار کم است و احداث یک جایگاه دیگر الزامی می‌باشد.

ایوب سیدالحسینی افزود: جایگاه‌های سوخت تایباد علاوه بر پوشش مردم شهرستان در برخی موارد به مالکان خودرهای گازسوز که از باخرز به این شهرستان می‌آیند نیز خدمات ارائه می‌کنند و همین امر موجب کند شدن سوخت‌گیری خودروهای بومی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر جایگاه سوخت CNG در تایباد دارای ۶ پمپ است، بیان کرد: این ۲ جایگاه عمری بیش از ۱۰ سال را سپری می‌کنند که همین موضوع سبب فرسایش پمپ‌ها شده و در حال حاضر هر جایگاه با چهار پمپ نیاز شهروندان را برطرف می‌کند.

شهردار تایباد مطرح کرد: شهرهای کاریز و مشهدریزه دارای جایگاه سوخت بنزین است اگر سرمایه‌گذاران برای احداث یک جایگاه CNG در این دو شهر اقدام نمایند مشکل اساسی این صف‌های طولانی رفع خواهد شد همچنین شهروندان این دو شهر برای یک سوخت‌گیری باید به تایباد مراجعه کنند که همین امر سبب هزینه‌هایی برای مالکان خودروهای دوگانه‌سوز می‌شود.

وی در ادامه با توضیح اینکه تعطیلی مکرر جایگاه‌های سی.ان.جی در تایباد عامل دیگری برای نارضایتی مردم از صف‌های طولانی است، افزود: مرمت و تامین قطعات فرسوده در جایگاه‌ با وجود تحریم‌ها، کار پرهزینه و دشواری به شمار می‌رود و نیز به دلیل اینکه جایگاه سوخت ملزم به رعایت نکات استاندارد است گاهی به دلیل عدم تامین قطعات مجبور به تعطیلی موقت جایگاه سوخت می‌شویم.

صف‌های طولانی جایگاه سوخت ‌CNG در تایباد، شهروندان را مجبور به معطلی چند ساعته برای سوخت‌گیری کرده و این امر موجب شده علاوه بر نارضایتی، زمان کار کردن بیشتری را از دست بدهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha