• جمعه / ۵ دی ۱۳۹۹ / ۰۸:۴۸
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 99100503306
  • خبرنگار : 71567

رئیس دانشگاه شهید بهشتی:

نگران معیشت اعضای هیات علمی جوان هستیم/به بودجه ۱۴۰۰ انتقاد داریم

نگران معیشت اعضای هیات علمی جوان هستیم/به بودجه ۱۴۰۰ انتقاد داریم

رئیس دانشگاه شهید بهشتی معیشت اعضای هیات علمی دانشگاه ها رو امری حساس دانست و گفت: ما در شرایط جدید نگران وضعیت اعضای هیات علمی جوان هستیم که امیدواریم همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه های دو وزارت خانه علوم و بهداشت اجرایی شود.

به گزارش ایسنا، دکتر سعدالله نصیری قیداری در سی‌امین اجـلاس روسـای دانشگاه‌هـای بزرگ کشور که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد از تدابیر و اقدامات دولت مردان برای اداره کشور در شرایط سخت تحریم تقدیر کرد و گفت: هرچند نقدهای منصفانه و علمی به بودجه دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عالی در سال ۱۴۰۰ داریم اما قدردان تلاش‌های دولتمردان برای اداره کشور در دوره جنگ اقتصادی و تنگناهای اقتصادی حاصل از تحریم‌های ظالمانه هستیم.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر پژوهش و فناوری گفت: در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری همواره بر پژوهش و فناوری تاکید شده است؛ در بیانیه گام دوم انقلاب، علم و پژوهش نخستین محور و دومین مبحث در ماموریت‌هاست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی، وی تاکید کرد:چگونه است که وقتی بالاترین مقام کشور پرچم‌دار علم و پژوهش است به این حوزه مهم و استراتژیک در برنامه‌های توسعه به صورت مطلوب پرداخته نمی‌شود و به تبع آن  بودجۀ متناسب با جایگاه علم و پژوهش به این حوزه اختصاص نمی یابد و مواردی هم که در برنامه‌ها گنجانده شده در عمل محقق نمی شود.

نصیری ادامه داد: به عنوان مثال در برنامه ششم توسعه تاکید شده است که دانشگاه‌ها از منابع بانکی و امثال آن، تسهیلات فاینانس تا سقف یک میلیارد دلار برای تجهیز آزمایشگاه‌ها برخوردار شوند، از سال ۱۳۹۶ هرسال این مورد به عنوان تبصره ۳ الف ماده واحده بودجه تکرار شده است اما تاکنون هیچ دانشگاهی نتوانسته است از این امکان بهره‌مند شود.

وی افزود: ما در دانشگاه شهید بهشتی اخیرا توانستیم با استناد به تبصره فوق تا مصوبه شورای عالی اقتصادی پیش برویم و دو طرح از چهار طرح پیشنهادی دانشگاه شهید بهشتی با اعتبار۱۰ میلیون دلار در این شورا تصویب شده است اما تاکنون اقدامی برای عملیاتی نمودن این طرح‌ها صورت نگرفته و مصوبه در سازمان برنامه و بودجه مانده است.

رییس دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرد: این بی‌مهری‌ها به حوزه علم و پژوهش موجب می‌شود علی رغم تلاش دانشگاهیان در حرکت به سوی اهداف و پیشبرد علم و فناوری در کشور با چالش‌ها و موانع بزرگی مواجه شویم.

دکتر نصیری در ادامه بحث معیشت اعضای هیات علمی را موضوع مهم و حساسی دانست و گفت: اساتید جوان و نیروی انسانی نخبه، مهم‌ترین سرمایه‌های کشور هستند و مسئوولان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نگران این سرمایه‌های ارزشمند هستند؛ برای افزایش سطح درآمد و بهبود کیفیت معیشت استادان، پیشنهاد همسان‌سازی حقوق اعضاء هیات علمی وزارت علوم با وزارت بهداشت در کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات و برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ثبت شده است که امیدوارم با توجه به اهمیت موضوع، قوانین مربوطه تصویب شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha