• دوشنبه / ۱ دی ۱۳۹۹ / ۱۹:۵۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99100100766
  • خبرنگار : 50212

فرماندار ساوه:

در شرایط کرونایی با یار مهربان آشتی کنیم

 در شرایط کرونایی با یار مهربان آشتی کنیم

ایسنا/مرکزی فرماندار ساوه گفت: شرایط کرونایی فرصت مناسبی برای افزایش سرانه مطالعه در بین مردم و آشتی کردن با یار مهربان است.

علی میرزایی امروز دوشنبه اول دیماه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساوه اظهار کرد: استفاده از فضای مجازی در حوزه کتابخوانی یکی از ظرفیت‌هایی است که در شرایط کرونایی بوجود آمده است و در روزهایی که شاهد تعطیلی کتابخانه‌های شهرستان هستیم بهره‌گیری از این ظرفیت با هدایت انجمن کتابخانه‌ها ضرورت دو چندان دارد.

وی بیان کرد: تعطیلی کتابخانه‌ها در شرایط کرونایی این تصور را بوجود آورده بود که کتابخانه‌ها کلا تعطیل هستند در حالیکه فعالیت کتابخانه‌ها در این ایام دوچندان شده است و از فضای مجازی به نحو مطلوبی استفاده می‌شود.

وی ترویج کتابخوانی از طریق فضای مجازی، فعالیت‌هایی نظیر برگزاری مسابقات کتابخوانی، قصه‌گویی و ... را مورد تاکید قرار داد و گفت: انجمن کتابخانه‌ها می‌تواند بستر مناسبی را برای آموزش‌های نسل نوین از طریق فضای مجازی ایجاد کند.

فرماندار ساوه در ادامه کسب رتبه برتر انجمن کتابخانه‌های عمومی ساوه و زرندیه در سطح کشور را حاصل کار گروهی و هم افزایی بین اعضای انجمن دانست و افزود: کسب این عنوان همزمان با بیست و هشتمین دوره گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار افتخار بزرگی برای شهرستان ساوه است که در نتیجه تشکیل منظم جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی، نظارت و ارزیابی دقیق وضعیت کتابخانه‌ها، حضور منظم و موثر در جلسات انجمن، بررسی مشکلات و موانع پیش روی رشد و توسعه کتابخانه‌های عمومی بدست آمده و  نشانگر دغدغه مندی و اهتمام انجمن به فرهنگ عمومی دارد.

وی شهرستان ساوه را یک شهرستان فرهنگی دانست و بر ضرورت توسعه فضای کتابخانه در شهرها و روستاهای مختلف شهرستان تاکید کرد و افزود: احداث کتابخانه در شهرهای آوه و یل آباد مهمترین دستور جلسه انجمن است که با جانمایی مکان مورد نظر عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

فرماندار ساوه اظهار کرد: شهر تاریخی آوه کانون پایگاه تشیع به شمار می‌رود و احداث کتابخانه در شأن مردم این شهر و یل آباد ضرورت دارد که خوشبختانه با واگذاری دو قطعه زمین توسط خیرین این منطقه کار ساخت آن شروع خواهد شد.

وی بیان کرد: پس از ساخت فضای کتابخانه در این دو نقطه کار تجهیز و تامین منابع و زیرساخت‌های مورد نیاز یک کتابخانه توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی صورت خواهد گرفت.

میرزایی با انعقاد تفاهم نامه مشترک بین انجمن کتابخانه های عمومی و سازمان زندان های کشور اشاره کرد و گفت: ارتقای سطح آموزش و سواد زندانیان از جمله مفاد این تفاهمنامه است تا بتوان با تجهیز زندان ها به کتابخانه سرانه مطالعه را در بین زندانیان افزایش داد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید سرانه فضای کتابخانه خصوصا در روستاها افزایش یابد، گفت: انجمن کتابخانه های عمومی به دنبال توسعه فضای کتابخانه‌ها در روستاها با مشارکت دهیاران است تا میزان کتابخوان‌ها را در روستاها افزایش دهد.

در حاشیه این جلسه از فرماندار ساوه به عنوان رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان با اهدای لوح تقدیری از سوی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی که به امضای استاندار مرکزی رسیده بود تجلیل بعمل آمد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha