• دوشنبه / ۱ دی ۱۳۹۹ / ۰۸:۲۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99100100046
  • خبرنگار : 50042

پرستاران؛ شاگرد اولی‌های مکتب مقاومت

پرستاران؛ شاگرد اولی‌های مکتب مقاومت

ایسنا/گیلان پرستاران با شیوع ویروس کرونا علی‌رغم تشدید تلاش‌ها و خستگی‌ها نه تنها از پای ننشستند بلکه با تمام قوا ایستادگی کردند و شاگرد اولی‌های مکتب مقاومت شدند.

روز پرستار بهانه‌ای است برای تجلیل از مجاهدانی که با شیوع ویروس کرونا علی‌رغم تشدید تلاش‌ها و خستگی‌ها نه تنها از پای ننشستند بلکه با تمام قوا ایستادگی کردند و شاگرد اولی‌های مکتب مقاومت و مجاهدت این بار در لباس سفید پرستاری شدند.

«مقاومت» فقط به حضور در خط مقدم نبرد و مبارزه تن به تن نیست، همین که در وطن و خانه خویش با ویروس ناشناخته و نادیده‌ و دشمن نفوذی مبارزه کنی و از جان خود بگذری، بیانگر این است که شاگرد خوبی برای این مکتب بوده‌ای.

«نرجس خانعلی‌زاده»، «غلامرضا وثوقی‌کیا»، «علی شیخ مرادی»، «ناهید نوشاد» و «تهمینه ادیبی» سرمشق شهادت در عرصه سلامت شدند و حال در هفته پرستار با اینکه جای خالی آنها بغض‌های نهفته را آشکار می‌کند اما یادشان جاودانه است و راهشان ادامه دارد.

پرستاران، سفیدپوشانی که تمام تلاش‌شان این است تا رنگ سفید زندگی را نشر دهند و سدی برای رنگ غم شوند، هر کدام از آنها مصداق بارز پروانه‌هایی هستند که می‌چرخند و می‌سوزند تا تنی نسوزد و چشمی خاموش نشود و دلسوزانه و غمخوارانه برای زندگی بیماران با دشمن نادیده‌ای به نام کووید ۱۹ مبارزه و ازخودگذشتگی می‌کنند.

غم تلخ دوری از خانواده، تجربه تلخ از دست دادن عزیزان‌شان، پر کشیدن همکاران‌شان، ایستاده خوابیدن‌ها، تنفس سخت و عذاب آور بیماران، بغض‌هایی که پشت شیلد و ماسک و عینک پنهان کرده‌اند و حتی تجربه سقط فرزند تنها بخشی از رنج و مشقت ۱۰ ماه گذشته این عزیزان است.

شاید روز پرستار سنوات قبل اگر از خواسته‌های‌شان جویا می‌شدیم، رویکرد صحبت‌هایشان وضعیت شغلی و معوقات‌شان بود اما امسال که به سراغ این قشر زحمتکش در بیمارستان رازی رشت به عنوان یکی از مراکز اصلی پذیرش بیماران کرونایی رفتم، خواسته‌هایشان رنگ و بوی متفاوت‌تری داشت.

پرستاران که این روزها چونان مادران دلسوز وطن، تنها و بزرگترین خواسته‌ای که از ما برخی فرزندان بازیگوش و گاها سرکش دارند"در خانه ماندن و پرهیز از حضور در دورهمی‌های خانوادگی" است.

بزرگترین خواسته آنان، کمترین و راحت‌ترین هدیه‌ای است که ما می‌توانیم به این مدافعان سلامت به پاس قدردانی از تلاش‌های‌شان در ۱۰ ماه گذشته تقدیم کنیم و آن هم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

به واقع پرستاران سیمرغ‌گونه ایستاده‌اند، حتی سوختند تا تنی تبدار نسوزد و رود جاری زندگی نخشکد. ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه سلامت، با مدد از حافظ شیرازی "تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد  -   وجود نازکت آزرده گزند مباد/ سلامت همه آفاق در سلامت توست  -  به هیچ عارضه شخص تو دردمند مباد" برای کادر درمان کشور آرزوی سلامتی و توفیق داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha