• دوشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403041107444
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان مطرح کرد

اهتمام دولت سیزدهم در ساخت مسکن / تحویل حدود ۵۰۰۰ واحد در گیلان

اهتمام دولت سیزدهم در ساخت مسکن / تحویل حدود ۵۰۰۰ واحد در گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل راه و شهرسازی گیلان به اهتمام دولت سیزدهم در ساخت مسکن اشاره کرد و گفت: ۸۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن تا پایان سال افتتاح می‌شود.

محمدرضا فلاحتگر در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، یکی از ماموریت‌های مهم اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان را مهندسی ساخت راه‌ها دانست و اظهار کرد: مهندسی ساخت راه‌ها در دو بخش بهسازی و تعریض و احداث راه‌ها تعریف می‌شود.

وی ساخت راه را یکی از مهمترین و گران‌ترین پروژه‌های اداره کل راه و شهرسازی در سطح استان گیلان دانست و افزود: در این بخش ۱۰ پروژه از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به‌صورت تفویضی به اداره کل راه و شهرسازی استان ابلاغ شده است.

او با بیان اینکه هفت پروژه تفویضی وزارت راه و شهرسازی و ۱۷ پروژه استانی را در دست اجرا داریم، گفت: هر کدام از این پروژه‌ها دارای پیشرفت فیزیکی مناسب هستند.

فلاحتگر بهسازی و تعریض تقاطع سراوان، چهار خطه کردن محور رشت - جیرده، احداث راه اصلی سنگر - سیاهکل و بهسازی محور رشت - سنگر را از جمله این پروژه‌ها دانست و بیان کرد: بهسازی راه اصلی پیربازار - ضیابر و خمام - خشکبیجار، چهار خطه کردن محور انزلی - رضوانشهر، احداث پل اسالم، بهسازی محور آستارا - اردبیل، چهار خطه کردن محور کلیدبر - ماسال - پونل، چهار خطه کردن محور ملاسرا - شفت، احداث پل چوبر و بهسازی و تعریض محور شفت - احمدسرگوراب از دیگر پروژه‌هاست.

وی از احداث پل سفیدرود و بهسازی راه اصلی منجیل - سه‌راهی طارم خبر داد و اظهار کرد: چهار خطه کردن محور آستانه اشرفیه - کیاشهر، بهسازی محور اطاقور - کومله، احداث پل شلمان، چهار خطه کردن محور سیاهکل - بازکیاگوراب، بهسازی محور املش - رانکوه و بهسازی محور چمخاله رودسر در دستور کار است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان یکی از اقدامات مهندسی ساخت را مربوط به اجرای پروژه‌های ساختمانی و تاسیسات عمومی دانست و گفت: ۱۹ پروژه در حال اجرا داریم و نیازمند تامین و تخصیص اعتبار لازم در این بخش هستیم.

وی به اهتمام دولت سیزدهم در ساخت مسکن اشاره کرد و افزود: برنامه ابلاغی استان در طرح نهضت ملی مسکن با برش سه ساله ۹۷ هزار و ۵۵۰ واحد است که تاکنون ۴۴ هزار و ۲۰۹ واحد آن محقق شده است.

فلاحتگر از افتتاح ۸۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن تا پایان سال خبر داد و بیان کرد: در سه سال گذشته ۴۹۷۲ واحد نهضت ملی مسکن در قالب طرح‌های حمایتی شهری (۶۰ واحد)، خودمالک شهری (۲۵۰ واحد)، خودمالک روستایی (۴۱۵۲ واحد) و بازآفرینی (۳۳۰ واحد) ساخته و تحویل داده شده است که با افتتاح امسال به ۱۲ هزار و ۷۱۵ واحد می‌رسد.

وی از واگذاری زمین برای ساخت ۱۸۷۶ واحد شهری خبر داد و افزود: واگذاری زمین برای ساخت مسکن شهری و روستایی تا پایان امسال به ۳۹۵۵ واحد می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha