• دوشنبه / ۲۱ مهر ۱۳۹۹ / ۱۶:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99072115861

در شورای شهر تصویب شد

تهیه بانک اطلاعاتی و ساماندهی متکدیان و بی‌خانمانان مشهد

تهیه بانک اطلاعاتی و ساماندهی متکدیان و بی‌خانمانان مشهد

ایسنا/خراسان رضوی لایحه تهیه بانک اطلاعاتی و ساماندهی متکدیان، بی‌خانمانان و افراد ولگرد امروز در شورای اسلامی شهر مشهد تصویب شد.

ظهر امروز در یکصدونهمین جلسه صحن علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، لایحه تهیه بانک اطلاعاتی و ساماندهی متکدیان، بی‌خانمانان و افراد ولگرد با 13 رای موافق به تصویب رسید. براساس این مصوبه شهرداری مشهد مکلف است، به‌منظور فراهم‌آوردن امکان برنامه‌ریزی، انجام وظایف قانونی، اقدامات هماهنگ توسط همه دستگاه‌های ذی‌ربط و مسؤول در قبال متکدیان، معتادان متجاهر، ولگردها، زنان و دختران آسیب‌دیده یا در معرض آسیب، کودکان خیابانی و همچنین افراد دارای اختلال روانی خطرناک، با همکاری و جلب مشارکت همه دستگاه‌های ذی‌ربط، نسبت به تهیه بانک اطلاعاتی و شناسنامه هویتی افراد یادشده و همچنین تنظیم و انعقاد تفاهم‌نامه با همه دستگاه‌های مسؤول در راستای ساماندهی افراد یادشده و رفع معضلات اجتماعی ذی‌ربط، حداکثر ظرف مدت چهار ماه از ابلاغ قانونی با رعایت شرایطی اقدام کند.

هم‌چنین بانک اطلاعاتی افراد موضوع این مصوبه، باید به‌صورت سامانه‌ای متمرکز و قابل دستیابی برخط توسط دستگاه‌های مسئول و با رعایت سطوح دسترسی باشد.

لازم است، در تهیه بانک اطلاعاتی هرگونه اطلاعات لازم و مرتبط برای گروه‌بندی، ارائه خدمات مددکاری و اولویت‌دادن بازگشت افراد مورد نظر در این مصوبه به جامعه و کانون خانواده اعم از مشخصات ظاهری و هویتی، اطلاعات کلی مربوطه به خانواده یا نزدیکان، آدرس محل سکونت، فعالیت یا استقرار، سوابق کاری، شماره تلفن، سوابق جمع‌آوری یا دستگیری، سوابق بیماری‌های رفتاری و سایر اطلاعات مورد نیاز جمع‌آوری شود. همچنین هویت افراد مورد نظر در این مصوبه باید با ثبت اثر انگشت و یا اسکن چشم احراز و ثبت شود.

 پیاده‌سازی فرایند شهروندسپاری خدمات در بستر الکترونیک

 یکی دیگر از دستورکارهای امروز، لایحه پیاده‌سازی فرایند شهروندسپاری خدمات در بستر الکترونیک بود. براساس این لایحه، شهرداری مشهد موظف است به‌منظور تعادل بخشی، توسعه خدمات هوشمند شهری، تسریع و تسهیل در پاسخگویی به درخواست‌های شهروندان، نسبت به پیاده‌سازی، ارتقا و توسعه فرآیند شهروندسپاری خدمات در بستر الکترونیک اقدام نماید. گفتنی است این لایحه با 13 رای موافق به تصویب رسید.

آیین‌نامه اجرایی ستاد بازآفرینی مناطق شهر مشهد

لایحه آیین‌نامه اجرایی ستاد بازآفرینی مناطق شهر مشهد نیز امروز به تصویب رسید. بر این اساس اجرای تبصره ۵۵ بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری مشهد و به‌منظور افزایش کارایی، تسریع در تصمیم‌گیری، جلوگیری از موازی‌کاری و تحقق مدیریت هماهنگ میان کلیه دستگاه‌های خدمات‌رسان (دولتی وشهرداری) در محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر مشهد، آیین‌نامه اجرایی ستاد بازآفرینی مناطق شهر مشهد تصویب رسید.

 اصلاح تبصره دو ماده ۶۳ قرارداد مشارکتی پروژه ابرار چهار

همچنین لایحه اصلاح تبصره دو ماده ۶۳ قرارداد مشارکتی پروژه ابرار چهار نیز امروز به تصویب رسید که بر اساس آن به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود تا در راستای اجرای مصوبه شماره ۱۴۳۲۲/۹۸/۵/ش مورخ ۳۰/۰۷/۹۸ شورای شهر مشهد و قرارداد شماره ۳۶۲۹۹/۹۹/۲۱ مورخ ۰۶/۰۳/۹۹ در خصوص قرارداد مشارکت ابرار چهار با مشارکت مجمع خیرین مسکن‌ساز خراسان، نسبت به اصلاح تبصره دو ماده ۶۳ قرارداد مشارکت مذکور، در صورت عدم ارایه تضامین مندرج در ماده ۶۳ (حداکثر دو هفته پس از ابلاغ قرارداد)، سرمایه‌گذار می‌بایست ظرف مدت حداکثر دو هفته پس از آن، نسبت به انتقال اسناد پروژه و یا وکالت بلاعزل اسناد مالکیت به نام شهرداری مشهد اقدام کند و سپس ماده ۱۷ از سوی شهرداری اجرا خواهد شد.

مجوز انعقاد قرارداد پروژه سرمایه‌گذاری ساخت، تجهیز، بهره‌برداری و تسهیم درآمد ( BOST) اِلمان‌های هوشمند شهری

لایحه مجوز انعقاد قرارداد پروژه سرمایه‌گذاری ساخت، تجهیز، بهره‌برداری و تسهیم درآمد ( BOST) اِلمان‌های هوشمند شهری در سطح شهر مشهد به تصویب رسید. براساس این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود تا پیرو برگزاری فراخوان و توان‌سنجی صورت گرفته، نسبت به انعقاد قرارداد ساخت، تجهیز، بهره‌برداری و تسهیم درآمد (BOST) با شرکت‌های صنعت ارتباط پیشرو، صنایع الکترونیک شیراز و رسا ارتباط‌گستر مهام به عنوان سرمایه‌گذار و به نحو تضامن (یا شرکت پروژه متشکل از سه شرکت مذکور) در خصوص طراحی، ساخت، نصب، راه‌اندازی، تعمیرات احتمالی و بهره‌برداری از ۱۵۰ اِلمان هوشمند شهری در سطح شهر مشهد به مبلغ کل سرمایه‌گذاری ثابت معادل ۳۶۲،۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰  ریال به مدت هشت سال با نرخ بازده داخلی ۲۴ درصد به شرح قرارداد اقدام نماید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha