• دوشنبه / ۲۱ مهر ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99072115382
  • خبرنگار : 50037

حوضه‌های آبی اسدآباد میزبان پرندگان مهاجر شد

حوضه‌های آبی اسدآباد میزبان پرندگان مهاجر شد

ایسنا/همدان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسدآباد از ورود پرندگان مهاجر به حوضه های آبی این شهرستان خبر داد.

مجید اسکندری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر براساس پایش ها و رصدهای انجام شده برخی از پرندگان مهاجر در گونه های مختلف به حوضه های آبی سد نعمت آباد، تالاب پیرسلمان به عنوان یکی از تالاب های طبیعی و زنده استان و نیز تصفیه خانه شهر وارد شده اند و تا زمانی که سطح این حوضه های آبی یخ نبندند در شهرستان خواهند بود.

وی با اشاره به ورود ۱۳۰ قطعه مرغابی، ۳۰ قطعه حواصیل سفید و خاکستری به سد نعمت آباد افزود: در حوضه های آبی تالاب پیرسلمان و تصفیه خانه هنوز تعداد قطعات پرندگان مهاجر شمارش نشده است.

اسکندری با اشاره به اینکه تالاب پیرسلمان یکی از تالاب های طبیعی و زنده استان و تصفیه خانه و سدنعمت آباد به عنوان یکی از حوضه های آبی مصنوعی شهرستان به شمار می رود،  گفت: در حال حاضر علاوه بر این پرندگان مهاجر، گونه های دیگری از پرندگان اگرت، باکلان و چوب پا نیز در حوضه آبی تالاب پیرسلمان و تصفیه خانه و سد نعمت آباد قابل مشاهده است و حضور پرنده چنگر به صورت ثابت و دائم بوده و فرارسیدن یخ زدگی حوضه های آبی موجب ترک محل این پرنده نخواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه تالاب پیرسلمان جزء آثار ملی و طبیعی کشور به ثبت رسیده است، مطرح کرد: این تالاب به مساحت سه هکتار از آب‌های زیرزمینی و چشمه‌ها تغذیه می‌کند که در حال حاضر از وضعیت و شرایط مناسب و خوبی در رابطه با وضعیت آب برخوردار است.

وی در بخش دیگری با اشاره به مطالعه و طرح مدیریتی منطقه حفاظت شده آلمابلاغ به عنوان یکی از برنامه های سند راهبردی سه ساله استان در برش شهرستانی برای محیط زیست اسدآباد خاطرنشان کرد: در پروژه‌های مصوب سال ۹۸ اعتباری افزون بر ۲۰ میلیون تومان به مطالعه و اجرای طرح مدیریتی منطقه حفاظت شده آلمابلاغ اعتبار مصوب شد که این اعتبار تخصیص یافته و در حال حاضر مطالعه طرح برای اجرا در دست بررسی قرار دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسدآباد در پایان بیان کرد: در این طرح مطالعاتی مانند منطقه حفاظت شده خانگرمز و لشگردر ملایر به عنوان یک طرح جامع کلیه زمینه‌های گردشگری، گونه‌های جانوری و گیاهی و منابع آب درنظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha