• چهارشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۷:۰۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99071612568
  • منبع : نمایندگی گیلان

رئیس ستاد اربعین شهرداری رشت خبر داد

شبیه سازی بین الحرمین در پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت

شبیه سازی بین الحرمین در پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت

ایسنا/گیلان رئیس ستاد اربعین شهرداری رشت گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم توفیق سفر به کربلا، نمایشگاه عکس از موکب ها و ایستگاه های خدمات به زائران اربعین و شبیه سازی بین الحرمین در پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت اجرا می شود.

علیرضا قانع در گفت وگو با ایسنا، با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی(ع)، اظهار کرد: موکب خدام العتره شهرداری رشت از سال ٩۴ توفیق خدمت رسانی به زائران حسینی را در ورودی کربلا داشته است.

وی افزود: هرساله بیش از ٢۰۰ نفر از پاکبانان شهرداری رشت برای رفت و روب بخش هایی از مسیر دسترسی به حرم در کربلا اعزام می شدند.

رئیس ستاد اربعین شهرداری رشت، با تشریح اقدامات سال های گذشته شهرداری در کربلا، تصریح کرد: کاروان ستاد اربعین شهرداری رشت خدمات متنوعی در ابعاد خدمات شهری و فرهنگی به زوار کربلا ارائه می داد.

قانع عنوان کرد: طبخ روزانه ۱۰۰۰ پرس غذا در هر وعده روزانه، استقبال از زوار ورودی به کربلا، برپایی ایستگاه صلواتی چای و شربت، خیاطی، کفاشی، خدمات تلفن همراه، امداد و نجات، کمک برای اطفای حریق و... از اقدامات موکب خدام العتره شهرداری در کربلا بود.

وی ادامه داد: موکب خدام العتره شهرداری رشت نخستین موکب در کشور بود که به برگزاری نمایش و تعزیه در کربلا اقدام کرد.

رئیس ستاد اربعین شهرداری رشت، اجرای رادیوکربلا و برگزاری مراسم مداحی و سخنرانی را از دیگر اقدامات کمیته فرهنگی ستاد اربعین شهرداری رشت در کربلا دانست و خاطرنشان کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم توفیق سفر به کربلا با مشارکت سازمان های شهرداری به ویژه سازمان سیما، منظر و فضای سبز و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، نمایشگاه عکس از موکب ها و ایستگاه های خدمات به زائران اربعین و شبیه سازی بین الحرمین در پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت اجرا می شود.

قانع یادآور شد: از عصر امروز، ۱۶ مهرماه به مدت سه روز با رعایت پروتکل های بهداشتی در خدمت اربعینی ها و همه عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) هستیم و هر شب مراسم سوگواری اربعین حسینی(ع) با حضور مداحان اهل بیت(ع) و سخنرانان مذهبی برگزار می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha