• شنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99071208664
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

«درونه» تنها دهستان بدون گاز بردسکن

«درونه» تنها دهستان بدون گاز بردسکن

ایسنا/خراسان رضوی دهیار روستای درونه گفت: درونه تنها دهستان بدون گاز شهری در شهرستان بردسکن و حتی منطقه ترشیز است.

مهران یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: دهستان درونه در فاصله ۵۴ کیلومتری شهر بردسکن قرار دارد که با وجود جمعیت بالا با مشکل تامین گاز مایع جهت مصرف خانگی دست‌ و پنجه نرم می‌کند.

وی ادامه داد: تاکنون اقدامات اولیه از جمله نقشه‌ برداری گاز و ایستگاه تقلیل فشار برای رفع مشکل بی‌گازی دهستان درونه صورت گرفته اما چون اجرای پروژه به اعتبار بسیاری نیاز دارد باید توسط هیئت مدیره ملی گاز به تصویب برسد.

یوسف‌نژاد اظهار کرد: در حال حاضر گاز مورد نیاز اهالی با کپسول و آن‌ هم از بردسکن تأمین می‌شود، چون روستای درونه تا مرکز شهرستان فاصله زیادی دارد و از سویی برخی از گاز مایع برای سوخت ماشین‌های خود استفاده می‌کنند به همین دلیل به شدت در روستا با کمبود مواجه هستیم.

دهیار روستای درونه در همین خصوص از مسئولان درخواست کرد تا به فکر روستای درونه باشند تا مردم طی یک سال آینده از نعمت گاز برخوردار شوند، او در ادامه افزود: در فصل زمستان به دلیل سرمای بسیار نمی‌شود فقط از کپسول استفاده کرد و مردم مجبور هستند برای گرم کردن خانه‌های خود از نفت که بوی بسیار نامطبوعی دارد، استفاده کنند که آن‌ هم به سختی تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته یکی از خانه‌های اهالی که از بخاری نفتی چکه‌ای استفاده می‌کرد، آتش گرفت و تمام وسایلشان از بین رفت، مطرح کرد: چون گاز مایع از فاصله ۵۴ کیلومتری روستا تأمین می‌شود متصدی باید ساعت ۴ یا ۵ صبح به بردسکن برود و صف بایستد، چون تعداد خانوار روستا بالاست هر روز باید این کار را انجام دهد.

دهیار روستای درونه بیان کرد: روستای درونه با ۱۸۰۰ نفر جمعیت و دهستان درونه نیز ۲۰۰۰ خانوار و ۵۰۰۰ نفر جمعیت در ۵۴ کیلومتری بردسکن هنوز از نبود گاز رنج می‌برند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha