• یکشنبه / ۶ مهر ۱۳۹۹ / ۲۲:۰۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99070604620
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل استاندارد استان خبر داد:

صدور ۳۸۸ مورد تأییدیه ایمنی آسانسور در لرستان

صدور ۳۸۸ مورد تأییدیه ایمنی آسانسور در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل استاندارد لرستان از صدور ۳۸۸ مورد تأییدیه ایمنی آسانسور در استان خبر داد.

مرضیه قنبریان امروز ششم شهریورماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۵۵ مورد درخواست بازرسی در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور ثبت شد که منجر به صدور ۳۸۸ مورد تأییدیه ایمنی آسانسور شد.

وی تصریح کرد: از ۴۵۵ مورد درخواست‌های ثبت شده برای اخذ تأییدیه استاندارد، ۱۸۵ مورد مربوط به درخواست اولیه و ۲۷۰ مورد نیز درخواست تأییدیه ادواری بوده است.

مدیرکل استاندارد لرستان با بیان اینکه گواهینامه‌های ایمنی آسانسور دارای اعتبار یک‌ساله است، به شهروندان توصیه کرد: مالکین و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور باید آسانسورهای در حال بهره‌برداری را تحت سرویس و نگهداری مستمر قرار دهند.

قنبریان خاطرنشان کرد: همچنین باید به‌منظور حصول اطمینان از برقراری شرایط استاندارد، سالیانه درخواست بازرسی ادواری آسانسور منصوبه در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور ثبت شود.

وی با بیان این‌که برای تأمین ایمنی لازم در آسانسور، رعایت استانداردهای مربوطه اجباری است و این موضوع به تمام شهرداری‌های استان اعلام شده است، افزود: صدور پایان کار برای ساختمان‌های جدید منوط به دریافت تأییدیه ایمنی آسانسور است.

مدیرکل استاندارد لرستان با اشاره به راه‌اندازی سامانه مدیریت بازرسی آسانسور به نشانی http://lift.isiri.gov.ir (http://lift.isiri.gov.ir/) به‌منظور نظارت بیشتر بر فرآیند استانداردسازی آسانسور در سطح استان، اضافه کرد: دریافت گواهینامه ایمنی آسانسور تنها از طریق این سامانه قابل پیگیری خواهد بود.

قنبریان بیان کرد: با استفاده از این سامانه، متقاضیان نیازی به مراجعه حضوری به این اداره‌کل نخواهند داشت.

وی ادامه داد: استفاده‌کنندگان از آسانسورها می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی نصب شده در داخل کابین آسانسور که با عنوان شناسه ملی آسانسور شناخته می‌شود، به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷، از وضعیت تأییدیه آن آسانسور مطلع شوند و در صورت مشاهده آسانسور بدون تأییدیه، موضوع را از طریق شماره تلفن ۳۳۲۳۸۳۹۳ داخلی ۱۴۳ به اداره‌کل استاندارد لرستان گزارش دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha