• پنجشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403041409651
  • خبرنگار : 50177

مسئول آموزش، پژوهش و فناوری صمت استان:

سالانه بین ۱۰ تا ۱۵ مجوز برای واحدهای دانش‌بنیان لرستان صادر می‌شود

سالانه بین ۱۰ تا ۱۵ مجوز برای واحدهای دانش‌بنیان لرستان صادر می‌شود

ایسنا/لرستان مسئول آموزش، پژوهش و فناوری صمت لرستان گفت: سالانه بین ۱۰ تا ۱۵ مجوز برای واحدهای دانش‌بنیان در استان صادر می‌شود.

جمال مومیوند، امروز (۱۴ تیر ماه) در حاشیه جلسه شورای سیاستگذاری خانه فناور محیط زیست جهاد دانشگاهی لرستان در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: اگر می‌خواهیم به توسعه پایدار برسیم و محیط زیست سالمی داشته باشیم باید چالش‌های آینده صنعت و تجارت و امور مرتبط با انسان و محیط زیست که به خاطر ندانم‌کاری‌ها و تصمیمات غلط در دهه اخیر چالش‌هایی را ایجاد کردند بشناسیم و با سرعت خیلی بیشتر نسبت به استان‌های دیگر کارهای موثرتری را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه وزارت صمت ۶۵ درصد ارزش افزوده کشور را حمایت می‌کند و در بحث فناوری و نوآوری و دوستداران محیط زیست نیز از کارهای فناورانه حمایت می‌کند، افزود: نیاز باشد از تجربه کشورها و واحدهای مشابه استفاده کرده، همچنین جلسات مشترکی در راستای تبادل اطلاعات و تجربیات برگزار خواهیم کرد؛ آمادگی داریم تور علمی و جلسات بازدید بگذاریم و حتی برای واردات یک سری اقلام مجوز صادر کنیم.

مسئول آموزش، پژوهش و فناوری صمت لرستان گفت: برای خانه‌های فناور می‌توانیم مجوزهای فنی مهندسی صادر کنیم، مشروط بر اینکه طرح‌های توجیهی در راستای توسعه محیط زیست و HSE باشند.

مومیوند گفت: در بحث تحقیق و توسعه برای واحدهای دانش بنیان سالانه بین ۱۰ تا ۱۵ مجوز صادر می‌شود؛ رشته‌ها و رسته‌های مختلف در سازمان صمت داریم و جلساتی برگزار می‌شود و آنان را در جریان فناوری‌های جدید قرار می‌دهیم.

مومیوند گفت: با استفاده از فناوری‌های جدید خیلی از واحدهای تولیدی به چرخه تولید بازگشتند.

مسئول آموزش، پژوهش و فناوری صمت لرستان با بیان اینکه ۲۵ درصد صنعت استان را سنگبری‌ها تشکیل می‌دهند که چرخه مواد حاصل از خط تولید آنها محیط زیست را آلوده می‌کند، تصریح کرد: تفاهمنامه‌ای را با همکاری خانه فناور و جهاد دانشگاهی تدوین و تدبیر کنیم تا بتوانیم با استفاده از فناوری‌های جدید جلوی آلودگی‌های زیست محیطی را بگیریم.

مومیوند تاکید کرد: طرح‌های دوستدار محیط زیست باید اولویت بندی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha