• دوشنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۳ / ۱۹:۵۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1403122014317
  • خبرنگار : 71461

نمایشگاه «پوشاک هدی» چرا به مصلی تهران رفت؟

نمایشگاه «پوشاک هدی» چرا به مصلی تهران رفت؟

رئیس نمایشگاه «پوشاک هدی» گفت: سه دوره قبلی نمایشگاه در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شد، اما به دلیل محدودیت‌هایی مانند عدم تامین پارکینگ و فضای کوچک و ناکافی تصمیم گرفتیم برای دوره چهارم، نمایشگاه هدی در محل چهلسرای مصلی امام‌ خمینی(ره) تهران برگزار شود.

حمید رضا امیدی رئیس نمایشگاه «پوشاک هدی» در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در این دوره در نمایشگاه برندهای شناخته‌شده‌ای حضور دارند و هر کدام دارای صفحات مجازی و مشتریان بسیار خوبی هستند اظهار کرد: در سال جاری به دلیل انتقادات سال گذشته، تغییراتی در نحوه برگزاری و تحویل غرفه‌ها ایجاد شد. کمیته ثبت نام برای غرفه‌داران پارامترهایی مانند داشتن جواز کسب، لیست بیمه کارگران و شعبه‌ها را در نظر گرفت و بر اساس این معیارها امتیازدهی و گروه بندی انجام شده است

وی با اشاره به شعار نمایشگاه گفت: شعار نمایشگاه بر محوریت خانواده و بانوان و دختران است و لباس‌های عفیفانه ویژه این گروه‌ها در نمایشگاه ارائه شده است.

امیدی گفت: در این نمایشگاه، تولیدکنندگان پوشاک عفیفانه از مالیات معاف هستند و این موضوع در صورت تصویب قانون جدید، به تولیدکنندگان حجاب نیز تسری خواهد یافت. استقبال از نمایشگاه خوب بوده و غرفه‌داران از فروش خود راضی هستند. غرفه‌دارانی از استان‌های مختلف کشور از جمله اردبیل، زنجان، مازندران، گلستان، قم، البرز و خراسان در این نمایشگاه حضور دارند.

رئیس نمایشگاه «پوشاک هدی» با اشاره به اینکه «نمایشگاه پوشاک هدی» از سال گذشته با هدف عرضه پوشاک عفیفانه آغاز به کار کرده است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این نمایشگاه معمولا در پایان هر فصل برگزار می‌شود. سه دوره قبلی نمایشگاه در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شد، اما به دلیل محدودیت‌هایی مانند عدم تامین پارکینگ و فضای کوچک و ناکافی تصمیم گرفتیم برای دوره چهارم، نمایشگاه هدی در محل چهلسرای مصلی امام‌ خمینی(ره) تهران برگزار شود. با این تصمیم هم فضای بیشتری در اختیار داشتیم و هم توانستیم به حدود ۱۵۰ برند، غرفه بدهیم.

امیدی ادامه داد: ضمن اینکه در نمایشگاه هدی، تولیدکنندگان قوی شرکت می‌کنند که بتوانند تولید در حجم بالا داشته باشند که امکان عرضه محصول با قیمت پایین‌تر وجود داشته باشد. درحالیکه در ایونت‌ها نهایتا کارگاه‌های کوچک حاضر می‌شوند که با توجه به تولید کم و اجاره بهای بالایی که در ازای یک رگال پرداخت می‌کنند،‌ قیمت محصولات خود را هم بالاتر می‌برند به شکلی که گاهی گروه مخاطب خاصی مشتریان آنها هستند.

نمایشگاه «پوشاک هدی» چرا به مصلی تهران رفت؟

مدیرعامل انجمن فعالان و متخصصین حوزه حجاب درباره قیمت‌گذاری محصولات عرضه شده در نمایشگاه گفت: قبل از ثبت‌نام از برندها، با اتحادیه خیاطان مذاکره کردیم و بازرس این اتحادیه در نمایشگاه مستقر شد و تمام غرفه‌داران ملزم بودند که قیمت پیشنهادی اجناس خود را به نماینده اتحادیه اعلام کنند. بازرس و کارشناسان یا قیمت را تایید می‌کردند یا آن را کاهش می‌دادند. قیمتی که توسط کارشناسان تعیین شد به عنوان سقف فروش در نظر گرفته می‌شد ولی غرفه‌داران می‌توانستند تخفیف بیشتری هم درنظر بگیرند.

وی افزود: از طرفی قیمت اجاره غرفه‌ها را حتی نسبت به نمایشگاه قرآن هم کاهش دادیم تا فروشندگان بتوانند اجناس را با تخفیف بیشتری عرضه کنند. قیمت غرفه‌ها بسته به محل جانمایی از متری ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تا متری ۸۵۰ هزار تومان تعیین شده بود.

امیدی با تاکید بر اینکه انجمن فعالان حجاب قصد دارد تا منافع تولیدکننده و مصرف کننده را به شکل همزمان درنظر بگیرد، گفت: قیمت‌گذاری برای ما خیلی مهم است. ایونت‌ها برای جامعه خاصی است اما ما در هدی سعی کردیم متوسط جامعه را درنظر بگیریم. به عنوان مثال چادر از ۶۵۰ هزار تومان تا ۳ میلیون تومان عرضه می‌کنیم تا هر سلیقه‌ای را پوشش دهیم ولی در ایونت‌ها به این شکل نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha