• پنجشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403041409599
  • خبرنگار : 50177

رئیس جهاد دانشگاهی استان تاکید کرد:

تشکیل کمیته‌های علمی و تخصصی در خانه فناور محیط زیست لرستان

تشکیل کمیته‌های علمی و تخصصی در خانه فناور محیط زیست لرستان

ایسنا/لرستان رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: نیاز است در خانه فناور محیط زیست کمیته‌های علمی و تخصصی با اولویت نیازهای استان تشکیل و آموزش‌ها براساس اولویت‌ها در نظر گرفته شود.

فرهاد فرامرزیان امروز در جلسه شورای سیاستگذاری خانه فناور محیط‌زیست جهاد دانشگاهی لرستان که در سالن جلسات این نهاد برگزار شد، بیان کرد: جنگل‌ها و مراتع از حیاتی‌ترین دارای‌های طبیعی کره زمین است و متاسفانه سالانه یک درصد از جنگل‌های جهان طعمه حریق می‌شود.

وی اضافه کرد: آمار آتش‌سوزی جنگل‌ها در ایران به ویژه زاگرس نیز فوق‌العاده بالا و نگران کننده است و ضرورت دارد خانه فناور محیط زیست جهاد دانشگاهی لرستان نسبت به این مساله اساسی ورود جدی داشته و راهکاری برای جلوگیری و یا اطفای حریق ارائه دهد.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: در بحث اطفای حریق نیز می‌توان از ظرفیت دهیاری‌ها به عنوان نقطه اتصال بین دستگاه‌های اجرایی و مردم استفاده کرد و جوامع محلی در حاشیه جنگل را نیز با استفاده از ظرفیت دهیاران آموزش داد.

فرامرزیان بیان کرد: نیاز است در خانه فناور محیط زیست کمیته‌های علمی و تخصصی با اولویت نیازهای لرستان تشکیل و آموزش‌ها براساس اولویت‌ها در نظر گرفته شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ضرورت دارد جلساتی نیز به منظور نیازسنجی مشاغل با صنایع برگزار و این نیازها را با مراکز رشد، پارک‌علم و فناوری و دانشگاه‌ها مطرح و برای آنان آموزش‌های مهارتی درنظر گرفت، بر شناسایی محصولات فناورانه تاکید کرد.

این مسئول گفت: باید این محصولات در اختیار صنعت قرار گیرند تا بهره‌وری لازم از آنها صورت گیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان بر جذب ایده‌های فناورانه در مرکز رشد جهاد دانشگاهی و خانه فناور محیط زیست تاکید و خاطرنشان کرد: باید این ایده‌ها در راستای ایجاد محصول و تجاری سازی آنها جذب شوند تا بتوان با تلاش فناوران مشکلی از استان را برطرف کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha