• چهارشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99062620080
  • خبرنگار : 50210

سخنگوی شورای شهر:

بدهی 80 میلیاری شهرداری اراک به بانک شهر تهاتر می‌شود

بدهی 80 میلیاری شهرداری اراک به بانک شهر تهاتر می‌شود

ایسنا/مرکزی سخنگوی شورای شهر اراک گفت: بدهی 80 میلیارد تومانی شهرداری اراک به بانک شهر تهاتر می‌شود.

سعید نادری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص تصمیمات صحن رسمی شورای شهر اراک در 24 شهریورماه بیان کرد: در این جلسه موضوع نشست برگزار شده در هفته‌ گذشته با مدیران بانک شهر در تهران مطرح شد که در آن جلسه مسئله تسویه بدهی شهرداری به بانک شهر ناشی از اوراق مشارکت پروژه فردین پور مطرح شد تا این بدهی از طریق تهاتر پرداخت شود.

وی افزود: این موضوع در صحن رسمی مطرح شد و شورا این تفاهم‌نامه را مصوب کرد تا شهرداری مذاکرات اولیه را انجام دهد و املاکی که برای تهاتر مدنظر دارد را توسط هیات رسمی سه نفره دادگستری قیمت‌گذاری کند تا یکی دیگر از بدهی‌های شهرداری که از قبل باقی‌مانده بود به سرانجام برسد.

نادری رقم این بدهی را 80 میلیارد تومان متشکل از اصل پول و سود عنوان کرد.

وی با اشاره به ارائه متمم بودجه سال 1399 شهرداری به شورا، افزود: این متمم در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی می‌شود و جهت تصویب به صحن ارائه خواهد شد.

نادری با بیان اینکه اول مهر ماه روز جهانی بدون خودرو است، گفت: در این راستا شهرداری در نظر دارد که از میدان شهدا تا میدان هفت تیر بسته شود و در حضور مردم برنامه‌هایی برگزار شود و خیابان در اختیار شهروندان باشد که البته این امر مقدمه طرح پیاده‌سازی مرکز شهر اراک است. البته پروژه پیاده‌راه سازی اراک از خیابان امیرکبیر آغاز شده است و این پروژه در حال حاضر در مرحله کف سازی با سنگ و تعیین جداول و آبراهه‌هاست. دو دستگاه پل عابر پیاده مقابل بازار تاریخی اراک که عموما سیستم برق آن خاموش بود جمع‌آوری شد و پروژه جمع‌آوری پل خیبر نیز در انتظار مصوبه شورای تامین و شورای ترافیک است تا مانعی برای ثبت جهانی بازار اراک نباشد.

وی اضافه کرد: البته مدنظر است که پس از جمع‌آوری پل خیبر در صورت امکان این پل در نقطه‌ای دیگر از شهر مورد استفاده قرار گیرد.

سخنگوی شورای شهر اراک با اشاره به بررسی مجدد اراضی 24 هکتاری انتهای خیابان هپکو، گفت: مقرر شد که اعضای شورا جلسه ای با استاندار مرکزی به عنوان رییس هیات حل اختلاف دستگاه‌های اجرایی استان داشته باشند، چراکه در این هیات مصوب شده است که اراضی از شهرداری پس گرفته شود و شورا در صدد انتفاع شهر است.

وی بیان کرد: در این جلسه اجازه فسخ قرارداد کانکس‌های شهرداری توسط شورا داده شد، چراکه بهره‌برداران این کانکس در شرایط کنونی وضعیت شغلی مناسبی ندارند و شورا به شهرداری اجازه داد بدون دریافت خسارت قرارداد این بهره‌برداران را فسخ کند تا بیشتر از این متضرر نشوند.

نادری با اشاره به نظر مثبت شورا در خصوص واگذاری یک طبقه از ساختمان تملیکی در کوچه حکمت به خانه احزاب به مدت یک سال به صورت رایگان، افزود: این موافقت در راستای فعالیت سیاسی و اجتماعی در سطح شهر است چراکه خانه احزاب در واقع محلی برای تقویت فرهنگ تحزب در استان مرکزی است که از تمام جناح‌های سیاسی در خانه حضور دارند و با فعالیت این خانه نشاط سیاسی در شهر اراک رقم می‌خورد.

سخنگوی شورای شهر اراک اضافه کرد: شورا با تغییر کاربری فضای سبز برای احداث ساختمان اداری شهرداری منطقه 3 موافقت کرد و مسئله به کمیسیون ماده 5 پیشنهاد می‌شود و با تغییر کاربری زمین، ساختمان در این محل احداث می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha