• دوشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۳ / ۰۶:۰۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403041006607
  • خبرنگار : 90047

چرا باشگاه‌ها در اسکواش تیمداری نمی‌کنند؟

چرا باشگاه‌ها در اسکواش تیمداری نمی‌کنند؟

سرمربی تیم ملی اسکواش گفت: به دلیل پایین بودن سقف قرارداد باشگاه‌ها نه تنها ملی‌پوشان حتی مربیان تیم‌های ملی نیز برای درآمدزایی به دنبال برگزاری کلاس‌های خصوصی و جذب شاگرد هستند.

مجید روحانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: درست است فدراسیون با برگزاری مسابقات جایزه بزرگ به دنبال درآمدزایی برای ملی پوشان مطرح این رشته است اما سقف جوایز در حدی نیست که ورزشکاران به دنبال درآمدزایی نباشند و تمرکز خود را تنها معطوف تمرینات کنند.

وی همچنین با اشاره به پایین بودن سقف قرارداد باشگاه‌ها و عدم استقبال باشگاه‌ها برای تیمداری در اسکواش، گفت: سقف قرارداد باشگاه‌های اسکواش به حدی پایین است که ملی پوشان مطرح این رشته تا به امروز نتوانسته‌اند با هیچ باشگاهی قرارداد منعقد کنند. اکثر باشگاه‌ها یا حاضر به تیمداری در رشته اسکواش نیستند و یا این که سقف قراردادها بسیار پایین است که ملی پوشان ترجیح می‌دهند به جای فعالیت در باشگاه‌ها زمان خود را صرف برگزاری کلاس های خصوصی کنند تا از این طریق درآمدزایی داشته باشند. حتی مربیان تیم‌های ملی نیز چون درآمدی ندارند سعی می‌کنند با جذب شاگرد و برگزاری کلاس‌های خصوصی به فکر تامین معاش و درآمدزایی باشند.

سرمربی تیم ملی اسکواش خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات جایزه بزرگ شیوه خوبی برای درآمدزایی ملی‌پوشان مطرح رشته اسکواش است اما به شرط این که قرف جوایز بین نفر اول تا سوم زیاد نباشد. اگر قرار باشد به نفر اول ۶۰ میلیون تومان اختصاص پیدا کند و به نفر سوم ۱۰ میلیون، برای ورزشکار منبع درآمدزایی خوبی نیست و مجبور است به جای این که وقت خود را صرف تمرینات کند به دنبال درآمدزایی و برگزاری کلاس‌های خصوصی باشد.

روحانی در پایان گفت: اگر تعداد مسابقات جایزه بزرگ و سقف قرارداد باشگاه هایی که در اسکواش فعالیت می‌کنند بیشتر شود قطعا اسکواش‌بازان انگیزه بیشتری برای فعالیت در این رشته خواهند داشت. متاسفانه اسکواش جایگاه خود را از دست داده و استقبال از این رشته بسیار کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha