• دوشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۳ / ۰۶:۳۰
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 1403041006844
  • خبرنگار : 71613

ملی‌پوش والیبال: شاید پائز بهترین انتخاب در آن زمان بود/ به روزهای خوب برمی‌گردیم

ملی‌پوش والیبال: شاید پائز بهترین انتخاب در آن زمان بود/ به روزهای خوب برمی‌گردیم

سرعتی‌زن تیم ملی والیبال در مورد اتفاقات مختلفی که تیم ملی والیبال در جریان لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ تجربه کرد توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایسنا، تیم ملی والیبال ایران در مجموع ۱۲ مسابقه خود از لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ در دو دیدار مقابل آمریکا و هلند به برتری رسید و در ۱۰ مسابقه دیگر شکست خورد. به این ترتیب در پایان مرحله مقدماتی در جایگاه پانزدهم قرار گرفت و به کار خود پایان داد.

مهدی جلوه در مورد شرایط تیم ملی در یک سال اخیر که نتایج خوبی کسب نکرده است، به ایسنا گفت: معمولا زمانی که نتیجه حاصل نمی‌شود همه دنبال دلیل هستند. شاید خیلی مشکلات از قبل هم بوده اما چون نتیجه بد نبوده آن مشکلات به چشم نیامده است. با این حال پوست‌اندازی همیشه نتایجی دور از انتظار برای یک باشگاه و تیم ملی به وجود می‌آورد. البته اینگونه نیست که بگویم فقط بخاطر یک دلیل این اتفاق افتاده است.

او ادامه داد: فکر می‌کنم با تدابیر و برنامه‌ریزی فدراسیون برای ادامه مسیر، همه این مسائل حل شود. سال گذشته بازیکنان خوبی داشتیم که لژیونر شدند و امسال هم به تعداد آنها اضافه شده است. همین موضوع می‌تواند در کنار برنامه‌ریزی فدراسیون و حضور یک مربی با دانش که زمان کافی داشته باشد، ‌به تیم کمک کند و بهترین اتفاق حاصل شود. این مساله برای تیم ژاپن و بلغارستان هم اتفاق افتاد.

ملی‌پوش والیبال: شاید پائز بهترین انتخاب در آن زمان بود/ به روزهای خوب برمی‌گردیم

سرعتی‌زن تیم ملی والیبال با بیان اینکه صبوری، برنامه‌ریزی درست و تکرار آن برنامه به صورت مداوم بهترین نتیجه را رقم می‌زند، تاکید کرد: دلم خیلی روشن است که والیبال ما دوباره به روزهای خوبش برمی‌گردد. صبوری، حمایت مردم و مسئولان و برنامه‌ریزی درست نیاز است. اگر در مورد دلیل و مشکل صحبت کنیم ممکن است به هزار مشکل بپردازیم اما همه مسائل به هم مرتبط است که با یک برنامه‌ریزی درست قطعا نتیجه خوبی خواهیم گرفت.

جلوه در مورد انتخاب پائز به عنوان سرمربی تیم ملی گفت: آقای پائز شخصیت قابل احترامی داشت. همه می‌دانستیم تجربه مربیگری کشور بزرگی را ندارد اما بهترین گزینه ما در آن زمان بود. فکر می‌کنم در آن مدت کوتاه هر کمکی می‌توانست برای والیبال انجام داد اما با توجه به زمان کم و میزان شناختی که از بازیکنان داشت به چیزی که می‌خواستیم، نرسیدیم. شاید اگر مربی‌های اسم و رسم‌دارتر دیگری هم بودند، نمی‌توانستند در این زمان کوتاه نسبت به همه بازیکنان شناخت کامل پیدا کنند. امیدوارم فدراسیون والیبال که گفته یک مربی درجه یک می‌آورد، با یک برنامه‌ریزی درست بهترین گروه و تیم را کنار هم جمع کند تا به پیشرفت تیم ملی کمک کند.

ملی‌پوش والیبال: شاید پائز بهترین انتخاب در آن زمان بود/ به روزهای خوب برمی‌گردیم

او در مورد تغییر پائز در جریان لیگ ملت‌ها و شوک دادن به تیم ملی بیان کرد: شوک دادن دو وجهی است. گاهی نتایج بهتری را رقم می‌زند و گاهی باعث بدتر شدن روند می‌شود. در آن زمان نمی‌توانستیم شرایط بدتری را تجربه کنیم و بهترین کاری که فدراسیون می‌توانست در آن زمان انجام بدهد، این بود که با وارد کردن شوک در روند بازی تغییر ایجاد کند. جا دارد از آقایان تقوی و خوش‌خبر تشکر کنم چون خیلی زحمت کشیدند و تمام تلاششان این بود که تیم بهترین شرایط را داشته باشد. در ادامه هم آقای تقوی به فیلیپین آمد که مهمترین قسمت این شوک بود. این حمایت باعث شد تا این حس دوباره در والیبال ما زنده شود که از نظر قدرتی و شناخت والیبالی فاصله زیادی با تیم‌های مختلف دنیا نداریم و هنوز می‌توانیم تهدیدی برای قدرت‌های بزرگ دنیا باشیم. هفته آخر را با حس بهتری تمام کردیم و امید می‌رود در لیگ ملت‌ها و تورنمنت‌های بعدی با انرژی و اعتماد به نفس بهتری شروع کنیم و ادامه بدهیم.

سرعتی‌زن تیم ملی در مورد دو برد ایران مقابل آمریکا و هلند در هفته سوم لیگ ملت‌ها گفت: نمی‌توانم احساسم را نسبت به آن دو برد بیان کنم چون تقریبا یک سالی بود که زیر انتقادات مردم و دوست‌داران والیبال بودیم؛ انتقاداتی که به نوبه خود درست بود. واقعا برد دو تیم بزرگ والیبال دنیا خیلی حس خوبی داشت و این انرژی را به بچه‌ها منتقل کرد که اگر همه چیز درست و منظم پیش برود، ‌هنوز می‌توانیم تهدیدی برای قدرت‌های والیبال دنیا باشیم.  

ملی‌پوش والیبال: شاید پائز بهترین انتخاب در آن زمان بود/ به روزهای خوب برمی‌گردیم

جلوه در بخش دیگر این گفت‌وگو در مورد پیوستن خود به تیم المپیاکوس یونان گفت: بعد از فصل خیلی خوبی که در فنرباغچه ترکیه که یکی از بزرگترین تیم‌هاست، داشتم، لازم بود باشگاهی را انتخاب کنم که پیشرفت بیشتری را تجربه کنم. پیشنهادات زیادی داشتم که از نظر مالی و اسم لیگ از دیدگاه ایرانی‌ها بالاتر بودند، اما بر اساس مشاوره‌ با دوستانم به این نتیجه رسیدم که به المپیاکوس بروم. این تیم در لیگ قهرمانان اروپا بازی می‌کند و قهرمان یونان است. از طرفی مربی ایتالیایی بزرگی دارد که می‌تواند خیلی به من کمک کند. باشگاه بزرگی است و فکر می‌کنم بعد از باشگاه بزرگ فنرباغچه، بهترین انتخابم است.

او در مورد قرارداد خود گفت: قراردادم یک ساله است. یک ماه استراحت می‌کنم و بعد به این تیم می‌پیوندم.  

جلوه در پایان بیان کرد: امیدوارم امسال بهترین سال ورزشی برای تمام دوستان و برادرانم باشد. سالی که همه با انرژی خوب و در سلامت کامل لیگ را سپری کنند و هر چه سلامت‌تر و آماده باشیم تا سال بعدی در کنار هم به تیم ملی کمک و بهترین نتایج را کسب کنیم.  

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۱۱ ۰۹:۳۵

هیچوقت بر نمی گردی با این بازی کردنتان بازیکنان بی کیفیت و معمولی هستید تمام هرسال بدتر از هر سال

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۱۱ ۱۲:۵۳

استخدام مربیان خارجی، یعنی تعطیلی فکر و مهارت و خلاقیت و چشم دوختن به دهان دیگران و تو صف انتظار، رفتن. استخدام مربیان خارجی یعنی سلب اعتماد به خود، اعتماد رایگان دادن به خارجی ها.