• پنجشنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99060605251
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون وزیر امور خارجه:

پارس آباد مغان دروازه ای برای ورود به بازار روسیه است

پارس آباد مغان دروازه ای برای ورود به بازار روسیه است

ایسنا/اردبیل معاون وزیر امور خارجه در سفر به پارس آباد گفت: ظرفیت های شهرستان پارس آباد در حوزه کشاورزی و دامپروری بسیار گسترده بوده و پتانسیل صادرات کالا از طریق آذربایجان به بازار روسیه را دارد.

غلامرضا انصاری معاون وزارت امور خارجه کشورمان در بازدید از ظرفیتهای کشاورزی و دامپروری شهرستان پارس آباد، اظهار کرد: افزایش روابط تجاری با جمهوری آذربایجان از طریق مرز شهرستان پارس آباد از اهداف میان دو کشور است. 

وی ادامه داد: ظرفیتهای پارس آباد در حوزه کشاورزی و دامپروری بسیار گسترده است و ما امیدواریم با راه اندازی پایانه مرزی کالاهای ایران را از طریق آذربایجان به روسیه صادر کنیم.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان روابط ایران و آذربایجان را همواره خوب و رو به رشد عنوان کرد و خاطر نشان کرد: استان اردبیل بیشترین مرز مشترک را با جمهوری آذربایجان دارد و ما تلاش می کنیم با توسعه این منطقه، رابطه تجاری ایران و آذربایجان را با رایزنی های میان دو کشور افزایش دهیم.

وی افزود: ما با کشور آذربایجان در حوزههای مختلف و دیپلماتیک رابطه نزدیک و تنگاتنگی داریم و امیدواریم بتوانیم، این روابط را بیش از پیش تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: پایانه مرزی ایران و آذربایجان در نقطه صفر مرزی و یک کار مشترک میان دو کشور است و با توافق دو طرف باید عملیاتی شود.

وی  تاکید کرد: امیدواریم با همکاری بین استانداری و سازمانهای ذیربط، کارهای سمت ایران را هر چه سریعتر در خصوص پایانه آماده بهره برداری کنیم.

غلامرضا انصاری اظهار کرد: امیدواریم با حضور فعال بخش خصوصی هر چه سریعتر شهرک صنعتی مشترک و دیگر طرحهای توافق شده را نیز راه اندازی کنیم.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به طرح اتصال خط ریلی اردبیل به شهرستان پارس آباد، گفت: اتصال خط ریلی و پایانه مرزی و شهرک مشترک تجاری یک کار دو جانبه است و لازم است با طرف آذری نیز رایزنیهای لازم را هر چه سریعتر برای عملیاتی کردن اقدامات  آغاز کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha