• یکشنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۷:۰۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99052619367
  • خبرنگار : 30054

برای خرید لپ‌تاپ گیمینگ به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای خرید لپ‌تاپ گیمینگ به چه نکاتی توجه کنیم؟

خرید لپ تاپ گیمینگ از فروشگاه لپ تاپ روز، با امکانات سخت افزاری درجه‌ی یک می‌تواند به اندازه سیستم‌های دسکتاپ برای گیمینگ، قوی و حرفه‌ای عمل کند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام لپ‌ تاپ روز، در واقع این روزها استفاده از لپ تاپ‌ها، پا را از استفاده‌های شخصی و دانشجویی و مهندسی فراتر گذاشته و کاربرد آن در گیمینگ بسیار متداول شده است.

در گذشته‌ای نه چندان دور لپ‌تاپ‌ها برای کاربردهای خاص تولید نمیشد و کارآیی همه ی آن‌ها در تمامی زمینه‌های تخصصی یکسان بود؛ اما با پیشرفت هر روزه تکنولوژی لپ‌تاپ‌ها برای کارایی‌های خاص وارد بازار شده است.

خرید لپ تاپ گیمینگ یکی از آن کارایی های خاص است که به دلیل قابلیت حمل آسان آن از طرف گیمرهای حرفه‌ای نیز بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. این لپ‌تاپ‌ها به واسطه داشتن گرافیک و پردازشگر قدرتمند کیفیت صدا و تصویر و همچنین سرعت بسیار بالایی را به کاربر ارائه می‌دهند.

بسیاری از این دستگاه‌ها به خوبی امکاناتی در حد سیستم‌های دسکتاپ را به شما ارائه می‌دهند. هر کمپانی سازنده، لپ‌تاپ گیمینگ مخصوص به خود و با امکانات خاص خود را وارد بازار می‌کند اما در میان غول‌های تولید کننده لپ‌تاپ گیمینگ در دنیا، کمپانی ایسوس، لنوو، ایسر و اچ پی همواره بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات خود را به بازار ارائه کرده‌اند.

امکاناتی چون تاچ پد و یا کیبوردهای تخصصی بازی در این لپ‌تاپ‌ها مخصوص گیمرهای حرفه‌ای طراحی شده که آن‌ها را بیش از پیش محبوب کرده است.

 در ابتدا قبل از خرید لپ تاپ گیمینگ بهتر است بدانیم که تفاوت لپ‌تاپ بازی با لپ تاپ های معمولی در چیست؟

. کارت گرافیک: یکی از مهمترین قطعات لپ تاپ های گیمینگ،‌ پردازشگر گرافیکی پر قدرت یا به اصطلاح همان کارت گرافیک قوی آن است. بازی‌های پروفشنال اغلب توسط گرافیک‌های ضعیف ساپورت نمی‌شوند و وجود یک پردازشگر گرافیکی قوی برای گیمرهای حرفه‌ای بسیار با اهمیت است.

. هارد یا همان فضای ذخیره سازی کافی: وجود فضای کافی در هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ یکی از اساسی‌ترین نکات است که باید مد نظر قرار گیرد. همچنین استفاده از هاردهای SSD نیز نسبت به هاردهای HDD در ارجحیت است؛ زیرا این نوع از هاردها به دلیل عدم وجود بازوی مکانیکی در ساختار خود سرعت بالاتری دارند.

. سیستم خنک کننده: وجود سیستم خنک کننده پیشرفته برای کاهش دمای سخت افزارهای لپ تاپ در زمان اجرای بازی‌های سنگین بسیار مهم است. این نکته یکی از اساسی‌ترین مواردی است که باید هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ به آن توجه شود.

. کیبورد مخصوص: وجود کیبورد های مخصوص در هنگام بازی برای گیمرهای حرفه‌ای بسیار با اهمیت است. همچنین طراحی کیبوردها باید به شکلی باشد که حداکثر راحتی را برای گیمر فراهم آورد. در بازی‌های با سبک شوتر طراحی مخصوص کیبورد بسیار مهم است.

. باطری لپ تاپ‌های گیمینگ: لپ‌تاپ‌های گیمینگ دارای باتری های با طول عمر و آمپراژ بالاتری می‌باشند. به طور مثال باتری‌های لپ‌تاپ‌های با پردازشگر اینتل نسل ۱۰ قابلیت نگهداری شارژ تا یک روز را دارا هستند.

. CPU قوی: وجود CPU قوی در لپ‌تاپ‌های گیمینگ باعث شده که این لپ‌تاپ‌ها دارای سرعت بسیار بالایی باشند و بتوانند حجم بالای اطلاعات و داده های بازی ها را با قدرت بیشتری پردازش کند. پردازشگر لپ‌تاپ یا همان CPU اثرگذارترین عامل بر سرعت و پردازش اطلاعات وارد شده می باشند.

پردازشگرهای نسل دهم اینتل، غول طراحی و تولیدکننده پردازشگر در دنیا که می‌توان به جد آن ها را یک جهش خیره‌کننده در دنیای پردازشگرها محسوب کرد، در سال ۲۰۱۹ در دستگاه‌های قابل حمل، تجاری سازی شدند.

لپ تاپ های مصرفی با اینتل نسل ۱۰ سریع‌تر، سبک‌تر و با طول عمر باتری بالاتری رو به رو هستند. این پردازشگرها با طراحی ۱۰ نانومتری و به کمک هوش مصنوعی قطعا انقلابی در لپ‌تاپ‌های گیمینگ ایجاد می‌کنند.

در ادامه به معرفی چند نمونه از لپ‌تاپ‌های گیمینگ و مدیریتی پر فروش، در فروشگاه لپ تاپ روز میپردازیم:

خرید لپ تاپ ایسوس مدل ROG G۵۳۱GT:

یکی از مدل‌های قدرتمند ایسوس برای گیمینگ مدل ROG G۵۳۱GT نام دارد. پردازنده قوی، حافظه SSD، نور پس زمینه کیبورد و دقت فول اچ دی صفحه نمایش از مواردی است که باعث شده این مدل از لپ تاپ های ایسوس بازی های بسیار سنگین را به راحتی ساپورت کند.

از قابلیت‌های دیگر این مدل از ایسوس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

. پردازنده: اینتل Core i۷ مدل ۹۷۵۰H با ۱۲ مگابایت حافظه کش

. رم: ۳۲ گیگابایت DDR۴

. فضای حافظه داخلی: ۲ ترابایت + ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD NvRam

. گرافیک: ۴ گیگابایت

. صفحه نمایش: ۱۵.۶ اینج Full HD/ ۱۹۲۰×۱۰۸۰

خرید لپ تاپ مدیریتی Acer Switch ۱۰:

این لپ تاپ یکی از پر فروش‌ترین لپ تاپ‌های فروشگاه لپ تاپ روز می‌باشد که دارای صفحه نمایش لمسی و جداشونده می‌باشد که از دو دوربین ۲ و ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

اندازه صفحه نمایش این دستگاه ۱۰.۱ اینچ می‌باشد که قابلیت دریافت ۱۰ لمس همزمان می‌باشد. دارای ۲ گیگابایت رم می‌باشد و یک حافظه ۱۲۸ گیگابایت SSD در کیبورد و یک حافظه ۳۲ گیگابایت SSD در صفحه نمایش می‌باشد.

قیمت لپ تاپ ایسر Switch ۱۰ نسبت به امکانات آن بسیار به صرفه می‌باشد که می‌توانید از سایت لپ‌تاپ روز بصورت آنلاین خریداری کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha