• پنجشنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99051611992
  • خبرنگار : 50204

استان مرکزی محروم از داروخانه تخصصی درمان ناباروری/ضرورت بازنگری آیین نامه اهدای جنین و تخمک

استان مرکزی محروم از داروخانه تخصصی درمان ناباروری/ضرورت بازنگری آیین نامه اهدای جنین و تخمک

ایسنا/مرکزی رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی گفت: آیین نامه اهدای جنین و تخمک برای کمک به زوجین نابارور نیازمند بازنگری است چراکه این مهم در استان در حال تبدیل به معضل اجتماعی است.

مسعود شهرجردی روز گذشته چهارشنبه 15 مردادماه در کارگروه اجتماعی استان مرکزی اظهار کرد: استان مرکزی در تخصص نازایی بومی کمبود دارد و برای حل این مشکل جهاد دانشگاهی حاضر است با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اراک به صورت بورسیه دانشجویی مشکلات را به طور موقت حل کند.

وی افزود: داروخانه تخصصی درمان ناباروری در استان وجود ندارد و این کاستی  باعث شده بیماران برای نیاز دارویی خود به تهران و قم سفر کنند  بنابراین جهاد دانشگاهی برای راه‌اندازی این داروخانه تخصصی آماده همکاری است.

شهرجردی اظهار کرد: آیین‌نامه اهدای جنین و تخمک برای کمک به زوج های نابارور نیازمند بازنگری است و این مهم در استان در حال تبدیل شدن به معضلات اجتماعی است.

علی اصغر غفاری زاده مسئول فنی آزمایشگاه جنین شناسی و آندرولوژی جهاد دانشگاهی استان مرکزی نیز در این جلسه اظهار کرد: استان مرکزی در بحث درمان ناباروری جزو استان های پیشرو است و سه مرکز در استان فعال هستند، متاسفانه میانگین ناباروری در کشور افزایش زیادی داشته که این افزایش مربوط به مسائل اجتماعی، زیست محیطی و ... است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به پیشگیری در کنار درمان، بیان کرد: در حال حاضر تمام مراحل درمان ناباروری که در سطح کشور و کشورهای پیشرفته انجام می‌شود، در سطح استان قابل انجام است و هیچ نیازی به ارجاع بیمار به مراکز خارج از استان نداریم و سالانه حدود ۱۷ هزار خدمت در سطح استان ارائه می‌شود.

غفاری زاده اضافه کرد: تقریبا بیش از ۹۰ درصد امکانات و تجهیزات مراکز درمان ناباروری وارداتی هستند که افزایش قیمت ارز، شرکت ها را تحت تاثیر قرار داده و سبب افزایش زیاد هزینه های درمان ناباروری در مراکز شده و این افزایش هزینه ممکن است در کیفیت خدمات اثرگذار بوده و در آینده این مراکز را به سمت ورشکستگی سوق دهد. استفاده از مواد بی کیفیت ممکن است شانس فرزند دار شدن برای یک خانواده را از بین ببرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha