• جمعه / ۶ تیر ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99040604479
  • منبع : نمایندگی قزوین

امام جمعه قزوین:

نفس آمریکا برای ماجراجویی در منطقه بریده است

نفس آمریکا برای ماجراجویی در منطقه بریده است

ایسنا/قزوین امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: با شرایطی که در شهرها و ایالت‌های مختلف آمریکا به وجود آمده است، برای آن‌ها نفسی باقی نمانده که در خارج از مرزها فکر نقش‌های شوم باشند و امروز باید تلاش کنند تا بساطشان را از منطقه جمع کنند و به فکر اوضاع داخلی خود باشند.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که این هفته با دستورالعمل ستاد استانی مقابله با کرونا برگزار شد، اظهار کرد: هم اکنون در سالگرد انفجار ساختمان حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت الله دکتر شهید بهشتی و ۷۲ تن از فرزندان این انقلاب هستیم.
 
آیت الله عابدینی بیان کرد: منافقان و تروریست‌ها در دهه ۶۰ از سران غربی خود دستور گرفتند و حدود ۱۷هزار نفر از مردمان جامعه ما را به شهادت رساندند، هنوز هم این روند ادامه دارد و آمریکا با اینکه خود را مبارزه کننده با تروریست معرفی می‌کند، اما از تروریست حمایت می‌کند.
 
وی خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم که غربی‌ها درحال پرورش داعشی‌ها هستند و تجهیزات نظامی و مالی به تروریست‌ها کمک می‌کند اما ادعای مقابله با تروریست‌ها را دارند.
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: روز گذشته شاهد بودیم که آمریکا با حمایت از داعشی‌ها، به مرکز حشدالشعبی عراق حمله کرد و تعدادی از فرماندهان و نظامیان حشدالشعبی را دستگیر کردند، البته این غلط بزرگ آمریکا به این علت بود که سیلی قبلی که آمریکا از عراق خورد هنوز درس عبرتی برای آنها نشده است.
 
وی تصریح کرد: به‌زودی به لطف الهی با سیلی‌هایی که از سوی جریان مقاومت بر چهره کریه این نظام استکباری نواخته خواهد شد از اقدام شیطانی خود پشیمان خواهد شد.
 
خطیب جمعه قزوین افزود: البته با شرایطی که در شهرها و ایالت‌های مختلف آمریکا به وجود آمده است، باید هم شیطنت‌هایی انجام دهند تا چشم مردم و حواس رسانه‌ها به جای دیگری معطوف شود. برای آمریکایی‌ها نفسی باقی نمانده که در خارج از مرزها فکر نقش‌های شوم باشند و امروز باید تلاش کنند تا بساطشان را از منطقه جمع کنند و به فکر اوضاع داخلی خود باشند و قطعاً از منطقه اخراج خواهند شد.
 
وی خاطرنشان کرد: به همان اندازه که کشورهای اسلامی برای وحدت و یکپارچگی بیشتر و تحقق گام دوم انقلاب پیش می‌روند، اتحاد ایالات متحده آمریکا به سمت متلاشی شدن و متفرق شدن پیش می‌رود و طولی نمی‌کشد شاهد پایان اتحاد آسیب رسان آمریکا و تحقق امنیت بین‌المللی خواهیم بود.
 
امام جمعه قزوین با تبریک هفته قوه قضائیه گفت: مردم نسبت به دستگاه قضایی بسیار امیدوار شده‌اند و اقدامات جدی ریاست قوه قضائیه در مبارزه با مفاسد، روح امید را در همه اقشار بالا برده است و امیدواریم این آهنگ با شتاب و جدیت بیشتر و مستحکم‌تر طعم شیرین عدالت را به همه مردم و طعم تلخ برخورد را به متجاوزان به حقوق مردم بچشاند.
 
دغدغه مهم مسئولان معیشت مردم باشد

وی گرانی مسکن و نبود شغل مناسب برای مردم با غیرت ایران اسلامی را یکی از چالش‌های جدی کشور عنوان و تأکید کرد: از دولت و مسئولان استانی خواهش می‌کنیم دغدغه‌ای جز حل مشکلات معیشت و اشتغال و جلوگیری از افسارگسیختگی قیمت‌ها نداشته باشند.
 
به گزارش ایسنا،‌آیت‌الله عابدینی ادامه داد: اوضاع کنونی مردم کشور را رنج می‌دهد و مردم نجیب، باحیا، مؤمن و علاقه‌مند به انقلاب در حال صبوری هستند؛ چرا می‌خواهید صبر مردم به پایان برسد و به وظیفه اصلی خودتان نمی‌پردازید؟! مسئولان ما به جای خیال پردازی‌های بیهوده و به جای امید بستن‌های بیجا و جاهلانه و گاهی همسو با دشمن، با مردم همراه شوند و به تولید داخلی اهمیت دهند و نسخه امسال رهبری را در جهش تولید اجرایی کنند تا اقتصاد ما به سرانجام مناسبی برسد.
 
امام جمعه قزوین وی عنوان کرد: امروز باید تلاش کنیم مشکلات ما از مسیر صحیح حل شود، خیلی ادعاها ‌مطرح شد و قول‌ها و وعده‌های زیادی به مردم دادند اما عملیاتی نشد. در دوره‌ای گفته شد کاری خواهیم کرد که مردم به این هزینه یارانه نیازی نداشته باشند؛ آیا امروز این شرایط تحقق پیدا کرده است؟
 
وی ادامه داد: یکی دیگر از وعده‌های دولت این بود که قیمت دلار ثابت نگه داشته می‌شود، اما امروز چه کرده‌اید؟ شما در بحران‌سازی در زندگی معیشتی و اقتصادی مردم متاسفانه اشتباهات فاحشی را انجام دادید، لااقل امروز به مردم نگاه مهربانانه‌ای داشته باشید و از آن‌ها عذرخواهی کنید.
 
آیت الله عابدینی تصریح کرد: لازم است دولت بسیار جدی‌تر از گذشته در زمان باقی‌مانده خدمتگزاری خود به رسالت موظفه و محوله و مربوطه بپردازد و مجلس شورای اسلامی هم با جدیت نظارت بر اجرای صحیح قوانین را داشته باشد.
 
این خطیب نمازجمعه در پایان تأکید کرد: از قوه قضاییه هم می‌خواهیم با جدیت بیشتر به مجازات متخلفان و زمین خواران و سوءاستفاده کنندگان از پست‌های مدیریتی بپردازد آن  چنان که الحمدالله امروز درحال مقابله با متخلفان است تا اینکه مردم آسایش و راحتی و اشتغال و امنیت و رفع مشکلات معیشتی را در زندگی خود احساس کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha