• شنبه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99032414753
  • منبع : نمایندگی همدان

مدیر منطقه یک شهرداری همدان مطرح کرد

از پوشش گنبد تالار قرآن تا سرانجام حذف پارکینگ برج‌های همدان

از پوشش گنبد تالار قرآن تا سرانجام حذف پارکینگ برج‌های همدان

ایسنا/همدان مدیر منطقه یک شهرداری همدان با حضور در ایسنا اعلام کرد: ۱۰۵ پروژه کوچک و بزرگ برای سال ۹۹ شهرداری منطقه یک پیش‌بینی شده است.

مسعود دهبانی‌صابر در گفت‌وگو با ایسنا، جزئیات این پروژه ها را چنین توضیح داد: در ردیف بودجه سال ۹۹ شهرداری منطقه یک، ۲۴۰ میلیارد ریال برای طرح های بهبود عبور و مرور شهری مانند زیرسازی، آسفالت ریزی و اصلاحات هندسی، ۱۵۲ میلیارد ریال برای پیاده رو سازی خیابان های مصیب مجیدی، شکریه، مهدیه، پاستور، احمدی روشن، کمال آباد، بخشی از کوی خاتم، بین النهرین و میرزاده عشقی، ۱۵۱ میلیارد ریال برای تملک املاک مسیری، ۲۰ میلیارد ریال برای احداث پل کابلی در بلوار ارم، ۱۰۲ میلیارد ریال برای احداث پارک ها، ۲۱.۲۰۰ میلیارد ریال برای بهبود و بازسازی پارک های موجود مانند بوستان های جوان، مردم، محوطه گنجنامه و بلوار کاج و ۱۱۰ میلیارد ریال برای تأمین پارکینگ های عمومی در سطح منطقه پیش بینی شده است. 

وی درباره دیگر پروژه های شهرداری این منطقه ادامه داد: احداث پارک نواری از ابتدای میدان بیمه تا خیابان قهرمان، تکمیل ساخت پارک نواری منطقه کمال آباد ظرف سه ماه آینده، تملک مغازه های روبروی پارکینگ محله حمام قلعه به منظور تسهیل عبور و مرور شهروندان، احداث پارک ولایت در حیدره با حفظ شکل محیطی آن منطقه و عدم آسیب رساندن و دستبرد به محیط زیست آنجا، کوچک کردن میدان قائم(عج) به شعاع سه متر به منظور تسهیل عبور و مرور و نصب مبلمان جدید، احداث و بهسازی مسیل های داخل شهری، دیوارکشی رودخانه دره مرادبیگ، لایروبی رودخانه های سطح منطقه، احداث سوله چندمنظوره ورزشی و بازارچه ای در شهرک مدرس، ساخت مرکز تجاری محله با فضای سنتی و بوم گردی در چهارراه کبابیان، تکمیل و تجهیز تالار قرآن و احداث زمین چمن مصنوعی فوتبال در محلات که تاکنون چهار زمین در بوستان های لاله، ارم، مردم و دره مرادبیگ ساخته شده از پروژه های شهرداری منطقه یک در سال ۹۹ به شمار می آیند.

توضیحات درباره سایت‌موزه میدان امام(ره) همدان

دهبانی صابر در ادامه درباره عدم اتمام پروژه سایت‌موزه میدان امام خمینی(ره) شهر همدان مطرح کرد: به منظور تکمیل پروژه پیاده راه سازی میدان امام، هنگام حفاری در آن منطقه با اشیای گران بهایی مواجه شدیم که پس از ورود میراث فرهنگی، طرحی ارائه شد که در آن همان محل برای نگهداری این اشیاء مکانی درنظر گرفته شده بود بنابراین میراث فرهنگی خاکبرداری و اجرای فونداسیون طرح را اجرا کرد اما توان ادامه کار را نداشت.

وی افزود: در سال گذشته ردیف بودجه ای برای این طرح پیش بینی شد تا این پروژه با اعتبار دولتی و ملی تکمیل شود و برای اینکه پروژه های بازآفرینی زیرنظر وزارت راه و شهرسازی انجام می شود، اداره راه و شهرسازی مسئول پرداخت این هزینه و طرف قرارداد پیمانکار شد بنابراین شهرداری متولی انجام این پروژه و مسئول طولانی شدن و عدم اتمام به موقع آن نبوده است.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان با بیان اینکه در سال گذشته با افزایش بی رویه قیمت آهن و میلگرد مواجه شدیم و ادامه این پروژه با پیمانکار قبلی برای وی مقرون به صرفه نبود، خاطرنشان کرد: یک ماه پیش جلسه ای با حضور مدیرکل راه و شهرسازی، شهردار همدان و معاونان فنی شهرداری برگزار کردیم که طی آن جلسه پیمانکار قبلی خلع و قرار شد پیمانکار جدیدی جایگزین شود.

وی ادامه داد: اعتبار درنظر گرفته شده برای این پروژه در سال ۹۹، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بوده که به حساب اداره راه و شهرسازی نیز واریز شده و تا یک ماه آینده نیز آغاز به کار مجدد این پروژه انجام می پذیرد.

ادامه روند پوشش گنبدی تالار قرآن در سال جاری 

دهبانی‌صابر درباره وضعیت ناتمام پوشش سقف تالار قرآن تیز بیان کرد: سال گذشته در شهرداری منطقه یک، مبلغ شش و نیم میلیارد تومان برای پوشش سقف گنبدی تالار از جنس آهن و آلومینیوم درنظر گرفته شده بود اما پروژه ای بدین وسعت در یک سال پایان نمی یابد بنابراین ردیف بودجه ای برای این سازه در سال ۹۹ نیز پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: زمینی به مساحت ۶۶۰۰ مترمربع در پشت این تالار نیز برای ساخت پارکینگ تالار قرآن و شهروندانی که به بلوار ارم می آیند، درنظر گرفته شده که در تلاش برای تملک این زمین برای ساخت پارکینگ هستیم.

اتمام طرح جداره سازی پیاده راه بوعلی در سال جاری

مدیر منطقه یک شهرداری همدان درباره روند اتمام پروژه پیاده راه بوعلی اعلام کرد: تمام طرح ها و مبلمان این پروژه انجام شده و در سال گذشته جداره سازی پیاده راه از سمت آرامگاه بوعلی سینا تا کوچه سینما قدس را نیز انجام دادیم.

وی با بیان اینکه در این پیاده راه فقط سمت سینما قدس در محدوده شهرداری منطقه یک قرار دارد، افزود: برای اتمام پروژه جداره سازی این پیاده راه نیز در سال جاری ردیف بودجه ای به ارزش ریالی یک میلیار تومان درنظر گرفته شده است.

ساخت پارکینگ در پشت هتل مرمر

دهبانی صابر در بخش دیگری درباره تخلفات مالکان پاساژهای همدان به خبرنگار ایسنا توضیح داد: پاساژ الماس به علت تبدیل پارکینگ ها به مغازه های تجاری، قرار بوده پارکینگی در مجاورت این پاساژ احداث کند که تاکنون این اتفاق نیفتاده به همین علت هنوز برای این پاساژ پایان کار صادر نشده است.

وی بیان کرد: برج سعیدیه نیز مسئله حذف پارکینگ را داشت که در مجاورت آن در حال ساخت پارکینگ هستند و برای آن پروژه نیز پایان کار صادر نشده همچنین برای پارکینگ هتل امیران زمینی به مساحت ۴۰۰۰ متر تملک شده و مالک در حال ساخت پارکینگ برای این مجموعه است.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان درباره وضعیت تخلفات برج زاگرس افزود: تعیین ارتفاع برج زاگرس در کمیسیون ماده ۵ معماری و شهرسازی، مورد بررسی قرار گرفته و براساس مجوز صادره این برج ساخته شده اما این برج نیز مسئله حذف پارکینگ را داشته که طی سالیان گذشته زمینی در شعاع ۱۵۰ متری آن به عنوان پارکینگ برج درنظر گرفته شد و شهرداری پروانه ساخت آن را نیز صادر کرد اما به جهت اعتراض ساکنان آن منطقه با وجود اینکه سه طبقه از پارکینگ ساخته شده بود، مقامات دستور توقف پروژه را صادر کردند.

وی تصریح کرد: موضوع تخلف حذف پارکینگ ها در کمیسیون ماده ۱۰۰ مطرح و در آنجا تصمیم گرفته شد شهرداری درآمد حاصل از جریمه حذف پارکینگ برج ها را به ساخت پارکینگ در سطح شهر اختصاص دهد به همین منظور در حال تملک زمینی در پشت تالار مرمر هستیم تا پارکینگی احداث کنیم، این پارکینگ به اندازه  ۶۰۰ ماشین ظرفیت دارد و ظرف دو ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

بهره برداری از مخزن آب بلوار ارم تا شش ماه آینده

دهبانی صابر در ادامه با اشاره به پیشرفت فیزیکی خوب پروژه مخزن آب بلوار ارم تشریح کرد: در بلوار ارم، پارک های مردم و ارم با مشکلاتی مانند آبیاری با تانکر و هدررفت حق‌آبه رودخانه عباس آباد و عدم مدیریت این مشکلات مواجه بودیم. زیرساخت برای احداث این مخزن در بخشی از این پارک ها دیده شد بنابراین ردیف بودجه ای برای این پروژه درنظر گرفتیم.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان ادامه داد: این مخزن ۲۰۰۰ مترمکعب ظرفیت دارد، عملیات اجرایی آن از دو ماه گذشته آغاز شده و تا شش ماه آینده آماده بهره برداری خواهد بود.

بازسازی سرویس های بهداشتی در بوستان ها

وی درباره وضعیت سرویس های بهداشتی گنجنامه گفت: این سرویس ها وضعیت مناسبی نداشته و بوی نامطبوع آن نیز مردم را اذیت می کرد به طوریکه از آنجا روزانه ۱۰ سرویس تخلیه فاضلاب داریم و دوستان ما در معاونت فنی شهرداری برای این سرویس ها پکیج تصفیه فاضلاب خریداری کردند.

دهبانی‌صابر با بیان اینکه پیش از شیوع کروناویروس در سال گذشته در حال بازسازی این سرویس ها بودیم و در حال حاضر ۲۰ چشمه سرویس بهداشتی در آن منطقه وجود دارد، اضافه کرد: سرویس های بهداشتی بلوار کولاب و انتهای بلوار ارم نیز بازسازی شده اند.

وی افزود: با درخواست شورای اجتماعی محله شهرک مدرس، قرار بود سرویس بهداشتی برای آن پارک ساخته شود، پیمانکاری هم برای این پروژه درنظر گرفته شد اما هنگام آغاز به کار با مخالفت ساکنان منطقه مواجه شدیم و طی جلسه ای که با موافقان و مخالفان برگزار شد، تصمیم گرفتیم سرویس بهداشتی را نسازیم.

اقدامات شهرداری در مقابله با کروناویروس

دهبانی‌صابر درباره اقدامات شهرداری در مقابله با کروناویروس، با تقسیم این فعالیت ها به دسته برون سازمانی و درون سازمانی بیان کرد: در قسمت برون سازمانی، کمیته خدمات سازمانی اقدام به تجهیز سریع و مناسب دستگاه های مکانیزه ضدعفونی کننده برای پاکسازی تمامی معابر، تأسیسات، ایستگاه های اتوبوس و مبلمان شهری و برگزاری پویش «نوروز ۹۹، نوروز کتابخوانی» با شعار «در خانه می مانیم» که این پویش مورد توجه امام جمعه، استاندار، فرماندار، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و هنرمندان همدانی قرار گرفت.

وی درباره فعالیت های درون سازمانی ادامه داد: ایجاد تونل ضدعفونی کننده در ورودی ساختمان شهرداری، قرار دادن مواد ضدعفونی کننده در ورودی اتاق ها، آگاهی و اطلاع رسانی راه های مقابله با کروناویروس با نصب پوسترهای اطلاع رسانی و ارسال پیامک به کارکنان این شهرداری و برگزاری جلسات با رعایت فاصله اجتماعی از اقدامات درون سازمانی این شهرداری بوده است.

به گزارش ایسنا، منطقه یک شهرداری همدان به وسعت ۱۷۳۸.۳۹۹ هکتار، محدوده میدان امام خمینی(ره)، میدان آرامگاه، میدان آزادی، میدان بعثت، میدان بیمه، تقاطع جاده دره مرادبیگ و بلوار ارم، حد نهایی باغات ارم تا گنجنامه، باغات پشت دانشگاه بوعلی، شهرک مدرس، بلوار آزادگان، میدان مدرس، میدان پاسداران، بلوار شهید بهادربیگی به میدان فلسطین و میدان امامزاده عبدالله(ع) را شامل می شود. این منطقه دارای ۱۹ محله و سه ناحیه است و مطابق با سرشماری سال ۱۳۹۰، ۱۲۰.۱۸۷ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha