• دوشنبه / ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99031207262
  • منبع : نمایندگی همدان

مدیر منابع طبیعی شهرستان خبر داد

هرس ۱۵۰ هکتار از درختان گردنه اسدآباد به منظور پیشگیری از حریق

هرس ۱۵۰ هکتار از درختان گردنه اسدآباد به منظور پیشگیری از حریق

ایسنا/همدان مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسدآباد از هرس ۱۵۰ هکتار از درختان گردنه اسدآباد به منظور پیشگیری از وقوع هر گونه حریق و آتش سوزی خبر داد.

بهزاد شاهمرادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن فصل گرما و احتمال حریق و آتش سوزی در مراتع و اراضی، امسال پس از ۲۰ سال ۱۵۰ هکتار از درختان گردنه اسدآباد شامل گیاهان و شاخه های خزنده، توسط منابع طبیعی هرس شد.

وی با بیان اینکه تابستان سال گذشته ۱۱ فقره آتش سوزی به مساحت ۲۰ هکتار در عرصه منابع طبیعی شهرستان اتفاق افتاد، اضافه کرد: بیشترین موارد آتش سوزی در فصول گرما عامل انسانی عمدی و به صورت ناآگاهانه بوده است.

شاهمرادی خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد  کشاورزان همجوار با مراتع منابع طبیعی با آتش زدن پسماند زراعی خود سبب آتش سوزی می شوند که این امر منع قانونی دارد و باید در این رابطه جهادکشاورزی اقدام کند.

وی در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات منابع طبیعی در راستای پیشگیری و جلوگیری از هر گونه آتش سوزی احتمالی و حریق در عرصه طبیعی گفت: استقرار عشایر در مناطق بحرانی چون گردنه اسدآباد، ویرایی و چند نقطه و چرانیدن علوفه مازاد توسط دام عشایر، ایجاد یک تا دو کیلومتر آتش بر به کمک دهیاران  در روستاهای بحرانی چون شیلاندر، شهراب، بهمن دره، ایوراع و هودرج، برگزاری کلاس های ترویجی در روستاهای بحرانی و تجهیز ادارات و نیروها به وسایل اطفاء حریق از جمله موارد و اقدامات در دست اجرا برای جلوگیری از بروز هر گونه آتش سوزی و حریق در عرصه منابع طبیعی شهرستان است.

شاهمرادی در پایان با بیان اینکه به زودی شش آتش کوب رایگان با پیگیری و درخواست از اداره کل در اختیار شش دهیاری از روستاهای اسدآباد قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: در حال حاضر تیم و اکیپ گشت زنی و مراقبت و نظارت از مراتع و عرصه منابع طبیعی در ساعات غیراداری توسط منابع طبیعی شهرستان فعال شده که به طور قطع این اقدامات از نقش مؤثری در کاهش، کنترل، جلوگیری و پیشگیری از آتش سوزی و حریق در فصل تابستان و اوج گرما خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha