• چهارشنبه / ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۷:۲۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 98122821873
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی خبر داد

اجرای پروژه‌های بزرگ آبی به ارزش 800 میلیارد تومان در سال 98

اجرای پروژه‌های بزرگ آبی به ارزش 800 میلیارد تومان در سال 98

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت: پروژه‌های بزرگ آبی به ارزش 800 میلیارد تومان در سال 98 در استان اجرا شده است.

یوسف غفارزاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان سال 98 پر از فراز و نشیب بود، اظهار کرد: ابتدای سال 98، اکثر استان‌ها از جمله آذربایجان شرقی با سیل دست و پنجه نرم کردند؛ خوشبختانه ما با استفاده از پتانسیل سدها، موفق به مدیریت سیل و جلوگیری از خسارت گسترده‌ی آن شدیم. همچنین آب ذخیره شده در سدها، منجر به رونق کشاورزی، تأمین آب ضروری استان و احیای دریاچه ارومیه شد.

غفارزاده با بیان اینکه کمک به احیای دریاچه ارومیه، یکی از  برکات سیل بود، اظهار کرد: امسال حجم دریاچه به چهار میلیارد متر مکعب رسیده است و در واقع به میزان یک میلیارد و 630 میلیون متر مکعب و در ارتفاع حدود 60 سانتی‌متر نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه امسال پروژه‌های بزرگ آبی در استان با اعتبار 800 میلیارد تومان اجرا شده است، مطرح کرد: 81 کیلومتر از پروژه جایگزینی لوله‌های فولادی در خط انتقال آب زرینه‌رود به تبریز در هفته‌ی دولت و 26 کیلومتر از این پروژه نیز در دهه‌ی فجر افتتاح شد که 107 کیلومتر از این پروژه در سال 98 به بهره برداری رسیده که در زمینه افزایش ضریب اطمینان ترکیدگی لوله و تأمین آب پایدار شهرهای واقع در مسیر این پروژه، به ویژه تأمین آب شرب کلانشهر تبریز موثر است.

غفارزاده با اشاره به افتتاح پروژه سد حاجیلار با حضور رئیس جمهوری در سال 98، بیان کرد: این سد با حجم مخزن 52 میلیون متر مکعب، جزو سدهای بزرگ استان به شمار می‌رود؛ همچنین آب‌گیری پروژه تغذیه مصنوعی شربیان به عنوان یکی از خواسته‌های مردم -که آب‌های زیرزمینی منطقه سراب و دشت شربیان را تغذیه خواهد کرد- یکی دیگر از پروژه‌های اجرا شده در سال 98 است.

وی از افتتاح 3500 هکتار شبکه پایاب مدرن در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این پروژه در شبکه‌ی خداآفرین، شبکه‌ی توسعه بهره‌برداری ارس و شبکه سهند اجرا شده است. ساحل‌سازی اطراف رودخانه‌ها، بازگشایی و اصلاح مسیر رودخانه‌های استان به طول 140 کیلومتر برخی دیگر از پروژه‌های اجرا شده در حوزه‌ی آب است.

وی اضافه کرد: ساحل‌سازی اطراف رود ارس به طول 70 کیلومتر با هدف جلوگیری از بین رفتن خاک کشورمان انجام شده و بیش از 1100 هکتار از خاک کشورمان از رودخانه‌ی ارس باز پس گیری شده است.  

وی در خصوص پروژه انتقال آب ارس به تبریز نیز گفت: این پروژه یک ابر پروژه و از اصلی‌ترین پروژه‌های استان به‌شمار می‌رود که آب شرب جمعیت 3.5 میلیون نفری، آب صنعت و کشاورزی را تامین خواهد کرد. حدود 684 میلیون یورو اعتبار برای اتمام آن مورد نیاز است که از طریق فاینانس خارجی باید تامین شود. اما به‌ دلیل تحریم‌ها و کاهش ارتباطات بانکی با وقفه مواجه بوده که تمامی مسئولان استانی به دنبال رفع مشکلات آن هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: یک شخص حقیقی برای سرمایه‌گذاری پروژه اعلام آمادگی کرده و در حال طی مراحل اداری هستیم و در صورت تأئید اهلیت فرد توسط بانک مرکزی، اجرای آن به‌زودی شروع می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha