• دوشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403041107305
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی:

ایجاد فرصت‌های شغلی مهم‌ترین وظیفه کارگروه اشتغال است

ایجاد فرصت‌های شغلی مهم‌ترین وظیفه کارگروه اشتغال است

ایسنا/آذربایجان شرقی سرپرست استانداری آذربایجان شرقی مهم‌ترین رسالت کارگروه اشتغال را ایجاد اشتغال با محوریت توجه به اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استان آذربایجان شرقی و بانوان عنوان کرد.

تراب محمدی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اظهار کرد: مدیران دستگاه‌ها و فرمانداران با ثبت، رصد و نظارت فرصت‌های شغلی ایجادشده در سامانه رصد اشتغال، خدمات‌ خود را در این زمینه تشریح کنند چرا که عدم نظارت باعث بروز بی‌اعتمادی مردم به نظام اداری می‌شود.

وی از عدم حضور برخی مدیران دستگاه‌ها در جلسات کارگروه اشتغال انتقاد جدی کرد و به مدیرانی که دغدغه اشتغال استان را ندارند، هشدار داد.

وی ادامه داد: مهارت‌آموزی و ارتقای آن از اساسی‌ترین نیازهای جوانان به‌ویژه جوانان تحصیل‌کرده و فارغ‌التحصیلان دانشگاه محسوب می‌شود که باید برای تحقق آن تمام دستگاه‌های علمی و فرهنگی تلاش کنند.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی اضافه کرد: داشتن مهارت‌های لازم در بین جوانان در رشته‌های مختلف، زمینه ایجاد اشتغال و فعالیت در تولید و کارآفرینی را فراهم می‌کند که لازم است آموزش‌های مهارتی متناسب با بازار کار و در راستای اشتغال متقاضیان ارائه شود.

وی ایجاد فرصت‌های شغلی را از مهم‌ترین وظایف کارگروه خواند و تشریح کرد: این امر با برنامه‌ریزی و جدیت مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران محقق خواهد شد، همچنین در این راستا توصیه می‌شود کمیته نظارت استانی و شهرستانی جهت رصد عملکرد کارگروه اشتغال تشکیل شود.

وی افزود: شرایط متقاضیان تسهیلات تبصره ۱۸ باید به‌صورت دقیق بررسی و سپس به بانک‌ها معرفی شوند و موانع ایجاد اشتغال نیز توسط نهادهای متولی برطرف شود.

محمدی علت مطلوب نبودن آمار ثبت و رصد اشتغال استان را مشغول بودن مدیران استانی به مراسم بزرگداشت شهدای خدمت و بی‌توجهی و کم‌کاری در حوزه اشتغال بیان کرد و خاطرنشان کرد: مدیران نباید به اشتغال که یکی از بحث‌های مهم کشوری است کم‌توجهی نموده و آن را جزو کارهای فرعی خود حساب کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه ضمن هشدار به کم‌کاری برخی مدیران در رصد و ثبت آمار اشتغال گفت: استان، معطل مدیران بی‌انگیزه و کم‌کار نیست.

محمد کلامی با اشاره به سپری‌شدن چهارماه از سال جاری اعلام کرد: فقط ۱۵ دستگاه عملکرد ارائه کرده‌اند و ۲۰ دستگاه اصلا عملکردی ندارند.

وی ضمن انتقاد از برخی فرمانداری‌ها در کم‌توجهی به اعطای تسهیلات جزء سه بند ب تبصره ۱۸ مطرح کرد: مدیران دستگاه‌ها و فرمانداران باید به تعهدات خود در اشتغال آفرینی عمل کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در این جلسه همچنین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز به ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌های در سال‌جاری در خصوص پرداخت تسهیلات تکلیفی موضوع جز سه و چهار بند ب تبصره ۱۸ پرداخت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha