• دوشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403041107378
  • خبرنگار : 71610

اذعان رسانه صهیونیستی به حفظ قدرت مالی و نظامی حماس

اذعان رسانه صهیونیستی به حفظ قدرت مالی و نظامی حماس

علی‌رغم گذشت حدود ۹ ماه از جنگ غزه، یک رسانه صهیونیستی امروز (دوشنبه) به حفظ توان نظامی و مالی مقاومت فلسطین در نوار غزه به رهبری جنبش حماس اذعان کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در این باره به نقل از یک منبع در ارتش رژیم صهیونیستی نوشت: ما در جریان عملیات «الشجاعیه» در شهر غزه متوجه این مسئله شدیم که جنبش حماس موفق به بازیابی توان نظامی و مالی خود شده است.

این منبع گفت: جنبش حماس در اماکنی که شش ماه قبل در آن عملیات صورت گرفته بود، ده‌ها موضع نظامی ایجاد کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی چهارشنبه از آغاز یک حمله زمینی در محله الشجاعیه شهر غزه برای از بین بردن زیرساخت‌های جنبش حماس خبر داد و اعلام کرد که عملیات آن بر اساس داده‌های اطلاعاتی است که حاکی از حضور نیروهای حماس و زیرساخت‌های نظامی آن در این منطقه است.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در این باره به نقل از منابع نظامی اعلام کرد که عملیات ارتش در الشجاعیه به مدت چند هفته ادامه خواهد داشت و هدف آن جمع آوری اطلاعات برای آزادی اسرا است.

در همین راستا، «فایز الدویری»، کارشناس نظامی و راهبردی عرب زبان گفت: گروه‌های مقاومت در محله الشجاعیه در شرق شهر غزه از زمان حمله صهیونیست‌ها به این محله هر ۲۴ ساعت ۱۲ عملیات علیه اشغالگران انجام داده‌اند.

وی تصریح کرد: این چهارمین روز از عملیات نظامی اشغالگران در الشجاعیه است و تا عصر دیروز مقاومت حدود ۴۰ عملیات مشخص انجام داده است.

این کارشناس نظامی معتقد است که شدت عملیات مقاومت به معنای شدید بودن درگیری است و مقاومت با روش‌های متعدد نبردهای شدیدی را انجام می دهد.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

طی این مدت و به‌رغم تمامی حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به‌ویژه زنان و کودکان در نوار غزه، اما ارتش رژیم صهیونیستی متحمل خسارات و ضربات بی‌سابقه‌ای شده است، تا جایی که خود صهیونیست‌ها ناگزیر به اعتراف به شکست در مقابل مقاومت فلسطین شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha