• دوشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403041107388
  • خبرنگار : 71660

پسکوف: آماده هرگونه مذاکره برای تحقق اهداف هستیم

پسکوف: آماده هرگونه مذاکره برای تحقق اهداف هستیم

سخنگوی کرملین با اشاره به احتمال مذاکره با اوکراین در حضور میانجیگران گفت رئیس‌جمهور روسیه بارها گفته که مسکو آماده هرگونه گفت‌وگویی جهت تحقق اهدافش است.

به گزارش ایسنا، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز –دوشنبه– درباره آمادگی روسیه نسبت به مذاکرات صلح با اوکراین بیان کرد: «رئیس‌جمهور پوتین بارها گفته که روسیه نسبت به هرگونه مذاکره آماده است تا به اهدافی که تعیین کرده‌ایم، دست یابیم. ما و رئیس‌جمهور این آمادگی را همچنان داریم.»

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین طی مصاحبه‌ای با روزنامه «فیلادلفیا اینکوئرر» گفت او مدل احتمالی مذاکره با روسیه را در قالب یک توافق سه‌جانبه مشابه توافق غلات می‌بیند که در آن واسطه‌هایی از سازمان ملل و ترکیه حضور داشتند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از سخنگوی کرملین گزارش کرد: «پکن می‌تواند ارزیابی مناسبی را به صحبت‌های دبیرکل ناتو ارائه دهد.»

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو ضمن طرح ادعایی مبنی بر اینکه چین «کمک‌های نظامی» به روسیه ارائه می‌دهد، گفت: «چین با ارسال کمک‌های نظامی به روسیه موجب تشدید طولانی‌ترین جنگ در اروپا از زمان جنگ‌جهانی دوم می‌شود. این کشور آسیایی هم‌چنین خطری را برای تایوان و کشورهای همسایه ایجاد می‌کند.»

پسکوف خطاب به خبرنگاران گفت: «ما مطمئن هستیم که دوستان چینی ما ارزیابی درست و مناسبی را به چنین اقداماتی ارائه خواهند داد.»

او در قسمت دیگری از اظهاراتش با اشاره به استقرار موشک‌های میان‌برد گفت: «قاعدتا بعید است چنین اطلاعاتی اعلام شود. به هر حال، این یک حوزه بسیار بسیار حساس بوده و به دفاع و امنیت مربوط است.»

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه گفت این کشور باید به اقدامات آمریکا پاسخ دهد و به نظر می‌رسد که آغاز تولید سامانه‌های موشک‌های هسته‌ای میان برد برای روسیه «ضروری» باشد.

سخنگوی کرملین هم‌چنین به جابه‌جایی نیروهای اوکراینی به مرز بلاروس پرداخت و تاکید کرد: «بلاروس یک کشور اتحادیه است، ما قالب‌های ویژه‌ای از گفت‌وگو را داریم و وزارتخانه‌های دفاع ما در تماس دائم هستند. بنابراین اینها دلیلی برای نگرانی نه تنها مینسک بلکه برای مسکو است زیرا ما متحد و شریک یکدیگر هستیم.»

دیمیتری پسکوف ضمن اشاره به آغاز ریاست یک ماهه روسیه بر شورای امنیت سازمان ملل متحد، خاطر نشان کرد: «روسیه همیشه به تعهدات خود در شورای امنیت سازمان ملل متعهد است و موضع مسئولانه‌ای در پیش می‌گیرد.»

وی با بیان اینکه روسیه انتخابات فرانسه را دنبال می‌کند، عنوان کرد: «ما جریان این انتخابات را از نزدیک رصد می‌کنیم. جریان‌ها و موضوعاتی که پیشتر در تعدادی از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه مطرح شده بودند، در حال تایید می‌باشند. ترجیح رای‌دهندگان فرانسوی مشخص است اما منتظر مرحله دوم می‌مانیم.»

بر اساس آخرین نتایج اعلام شده از سوی وزارت کشور فرانسه از انتخابات پارلمانی فرانسه، حزب راست افراطی متعلق به «مارین لوپن» با کسب ۳۴.۲ درصد آرا صدرنشین شد و توانست اردوگاه «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور کنونی فرانسه را شکست دهد.

پسکوف در پایان خطاب به خبرنگاران از سفر آتی رئیس‌جمهور روسیه به آستانه، پایتخت قزاقستان جهت شرکت در نشست سازمان همکاری شانگهای از تاریخ ۳ الی ۴ ژوئیه (۱۳ الی ۱۴ تیر) خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha