• شنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 98122418263
  • منبع : نمایندگی گیلان

فرماندار ماسال مطرح کرد

 احتمال افزایش چشمگیر مبتلایان به کرونا در پی پرسه زنی مردم در بازار

 احتمال افزایش چشمگیر مبتلایان به کرونا در پی پرسه زنی مردم در بازار

ایسنا/گیلان فرماندار ماسال گفت: علیرغم اطلاع رسانی های گسترده برخی افراد این شهر بی توجه به کرونا برای خرید شب عید در بازارها پرسه می زنند.

وحید پورحضرت در گفت و گو با ایسنا گفت: از آغازین روزهای شیوع کرونا تلاش شد تا مردم را برای در خانه ماندن تشویق کنیم که همکاری مردم نسبتا مطلوب شده بود،اما متاسفانه با نزدیک شدن به بازار شب عید، برخی افراد بی توجه به سرعت انتشار کرونا ویروس مشغول پرسه زنی در بازار برای خرید شب عید هستند.

وی افزود: در شهر ماسال فقط یک بیمارستان وجود دارد که در حال حاضر برای تخت ICU با کمبود مواجه است.

فرماندار ماسال ادامه داد: اگر چه برای اقلام بهداشتی مور نیاز در این شهرستان مشکل چندانی وجود ندارد و مسئولین استان و خیرین کمک موثری در این خصوص داشتند، اما برای تجهیزات بیمارستانی نظیر تخت های مراقبت ویژه، دستگاه اکسیژن و... با کمبود مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد ابتلایان به کرونا در این شهرستان رو به افزایش نیست، چون قبل از این مردم بیشتر در خانه هایشان بودند، اما از امروز که مردم بیشتری در بازارها برای خرید شب عید آمده اند، قطعا تعداد مبتلایان این بیماری در ماسال رو به افزایش خواهد رفت.    

پورحضرت خاطرنشان کرد: در پی اعلام وزارت بهداشت برای ثبت نام آحاد مردم در سامانه غربالگری الکترونیکی کرونا ویروس،غربالگری 98 در ماسال انجام شده است و تعداد افراد مشکوک به این بیماری هم این غربالگری مشخص شده اند، و اگر از ترددهای غیر ضروری کاسته نشود، قطعا بیماری کرونا گسترش خواهد یافت.

وی افزود: ما از همه ظرفیت های موجود برای مقابله با این ویروس استفاده می  کنیم، اما همکاری مردم متاسفانه خوب نیست و قرنطینه های خانگی را جدی نمی گیرند.

فرماندار ماسال گفت: چون تجهیزات بیمارستان این شهرستان ناقص است، معمولا مردم ماسال برای درمان به مرکز استان می آیند و به بیمارستانهای قائم و رازی رشت مراجعه می کنند.

وی افزود: متاسفانه علیرغم هشدارها شاهد حضور مسافرین هم در شهرستان ماسال هستیم و همه این سهل انگاری ها از سوی مردم  و مسافرین موجب خواهد شد که قطع  زنجیره انتقال این ویروس در این شهرستان با موانع روبه رو شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha